Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Przeglądając wykaz lokomotyw na PKP na Wikipedii znalazłem SM26. Po przejściu do linka jest przekierowania do SM32 jednak tam jest wzmianka tylko o jednym egzemplarzu oznaczonym jako SM32. O SM26 nie ma żadnej wzmianki.
W związku z tym co to jest za lok lub tylko projekt?
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
SM26 jakoś to nie pasuje. Przecież 401Da ma przekładnię elektryczną i jakoś nie wyobrażam sobie żeby pod jednym typem 401Da była lokomotywa z przekładnią hydrauliczną.
SM32 dla mnie to logiczne. Jest SM30, SM31, więc następna powinna być SM32.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Oczywiście że to pomyłka, PKP zakupiły jeden prototyp lokomotywy 401D w 1966 roku, nadały mu oznaczenie uwaga SM31-001 nie żądne SM26. To musi być jakiś błąd. PKP testowało przez pewien okres tą lokomotywę jednak że negatywna próbna eksploatacja nie pozwoliła na dalsze zakupy tej serii, SM31-001 sprzedano do przemysłu. W 1971 rozpoczęto seryjną produkcję zmodernizowanej wersji 401Da w której wyeliminowano podstawowe błędy PKP jednak nie zdecydowało się na zakup.
Liczba postów: 869
Liczba wątków: 126
Dołączył: 26.05.2013
Reputacja:
8
Witam, z tego co mi wiadomo SM26 jest fikcyjną lokomotywą zestawu startowego firmy Tilling. Ale mogę się mylić