Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Utrzymanie taboru kolejowego w czystości
#1
Witam.
Chciałbym poruszyć problem utrzymania taboru kolejowego w czystości-mycie zewnętrzne i wewnętrzne sprzątanie.
Okna wagonów są brudne w rogach, brud narasta. Wagony myje się obrotową szczotką-myjnia wagonowa lub w przypadku jej braków szczotka+wąż. Oba rodzaje mycia nie są dokładne.
Czy nie lepiej iść w nowoczesne rozwiązania?
Myjka wysokociśnieniowa-mało wody, pozbywa się brudu natychmiastowo z każdego zakamarka. Praca myjkami, nawet jedna na cały skład byłaby szybsza, tańsza i dokładniejsza.
Dlaczego jesteśmy przy starych rozwiązaniach?
Odpowiedz

#2
Skoro taki temat powstał to zamieszczę w nim fragment artykułu, który wczoraj przeczytałem.

"Pluskwy w pociągu PKP. Pogryzły pasażerów

Pluskwy zostały zauważone przez pasażerów pociągu TLK "Uznam". Pogryzieni przez owady podróżni zgłosili sprawę konduktorowi - relacjonuje "Głos Szczeciński". Pracownik znalazł dla nich inne miejsca i poinformował, że przedział zostanie zamknięty.

Okazało się jednak, że nic takiego nie nastąpiło. Wkrótce zarobaczone miejsca zajęli inni pasażerowie. Nie zostali powiadomieni o obecności pluskiew - czytamy w gazecie."


Źródło: Gazeta.pl
Odpowiedz

#3
maszynista napisał(a):Praca myjkami, nawet jedna na cały skład byłaby szybsza, tańsza
Ani szybsza, ani tańsza, a przypominam, że wiele zadań w wielu miejscach powierza się prywatnym firmą z jedynym kryterium - "cena".
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

#4
Umyj sobie auto na myjni bezdotykowej (do 5 minut) i umyj auto z wiadrem i gąbką w łapie. To zobaczymy co Ci wyjdzie szybciej i taniej, a przede wszystkim dokładniej.... Chyba, że auta nigdy nie myłeś to leć zobaczyć na myjnie.
Szczotą nie wszędzie domyjesz-szczeliny, rogi okien, drzwi. Myjką przejedziesz okno w kilka sekund i jest dobrze.
Odpowiedz

#5
Samą myjką samochodu nie umyjesz, chyba że tak aby było. Od kilku lat korzystam z myjek ciśnieniowych których wszędzie pełno. Fakt zmyć brud można, ale nigdy nie przebije to prawdziwej myjni z której również czasem korzystam.

Obecne mycie szczotką obrotową również byłby dobre o ile wykonywane rzetelnie, nie na sztukę. Poza tym problem który opisujesz tyczy się głównie starszego taboru który już trochę przeszedł. Zresztą cofnijmy się parę lat wstecz i porównajmy z tym co mamy obecnie. Jest coraz lepiej.
Odpowiedz

#6
Ja tu widzę problem nie w metodzie bo kiedyś myło się szczotką i wężem i było dobrze, ale w czasie.
Przecież teraz wagonów jest mało i nie mogą stać w myciu.
Przykład: Pociąg Warta z Poznania Głównego do Lublina melduje się w Lublinie o 12;10 (jeżeli jest planowo) a już o 14:30 odjeżdża z powrotem do Poznania. No i jak tu w takim czasie obrządzić porządnie skład ?
Odpowiedz

#7
MichałŁ, Wiesz w środku jeszcze można w miarę sensownie skład ogarnąć. Dla mnie najistotniejsze jest to czy skład ma uzupełnione zapasy wody, mydła i ręczników w wc i czy przedział nie wygląda tragicznie pod względem brudu i wymiany worków na śmieci w koszu. Najbardziej rozbraja mnie czyszczenie składów PR. Jedną szmatą reflektor, poręcze i stoliki.
ZKubaZPucusZ YouTube Channel on Facebook

Nie piszę postów, gdy nie wnoszą one nic do tematu.
Odpowiedz

#8
maszynista napisał(a):Umyj sobie auto
Temat jest o taborze kolejowym, a nie o samochodach. Te dwa środki transportu się trochę jednak różnią.

MateuszG napisał(a):Pluskwy w pociągu PKP. Pogryzły pasażerów
Dzisiaj w 'Wydarzeniach' było, Sitkowska się tłumaczyła, że to jednak raz na 2,3 lata się zdarza :-D
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Utrzymanie ruchu bra 2 3 081 01.10.2018, 10:26
Ostatni post: bra
  Oznaczenia poziomów utrzymania taboru kolejowego? qwe878 2 5 290 28.11.2014, 19:33
Ostatni post: qwe878

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.