Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nowe przystanki na Lubelszczyźnie
#1
Pozwolę sobie rozpocząć dyskusje na temat prac związanych z poprawieniem dostępności usług kolejowych na wschodzie Polski. Jak wiadomo, większość stacji i przystanków na tym terenie jest znacznie oddalona od terenów mieszkalnych. Na szczęście dzieje się u nas coraz lepiej :-) "Przoduje" w tym względzie linia 69, w ubiegłym roku oddano do użytku przystanek w Izbicy przenosząc go z peryferii miejscowości praktycznie do samego centrum. Szały nie robi, ale liczy się sama lokalizacja (http://kkr.lubelskakolej.net/details.php?image_id=84).

Na początku roku pojawiły się kolejne informacje na temat podobnych planów co do innych lokalizacji. I tak przesuwany jest przystanek Nowiny, a w między Rejowcem a Żulinem budowany całkiem nowy p.o. Zagrody. W obecnej chwili postęp prac wygląda mniej więcej tak:
[Obrazek: zagrody.jpg]

Czy według Was przenoszenie przystanków blisko skupisk mieszkańców jest warte wykładanych na to funduszy? Czy nie lepszą alternatywą byłoby przeznaczenie tych środków na inne cele, np. modernizację przejazdów kolejowych, zwiększenie częstotliwości kursowania szynobusów? Moim zdaniem zapoczątkowany proces powinien być kontynuowany w przyszłości, poprawiając także dostępność transportu kolejowego dla dużych miast takich jak np. Zamość (wałkowany wielokrotnie plan budowy przystanku na ul. Peowiaków).
Odpowiedz

#2
A ja powiem szczerze, że stacja w Zamościu wcale nie jest tak daleko od Starówki i Centrum. Zaraz obok jest ZOO, na Stare Miasto idzie się troszkę pod górę, w innych miastach dworce są jeszcze dalej.
http://dozer.kolej.org.pl/ <-- Kolejowa Galeria Dozera
Odpowiedz

#3
To fakt, ale od Peowiaków do dworca kolejowego na Szczebrzeskiej to jednak kawałek drogi. Nie znam dokładnie Zamościa, ale sądzę, że budowa przystanku kolejowego w tej okolicy umożliwiłaby otwarcie się na kolejną grupę pasażerów. Nikt nie będzie zapierniczał z drugiej części miasta na pociąg, który jedzie dłużej, niż bus/PKS który ma pod nosem.
Odpowiedz

#4
Z takim myśleniem, to powinniśmy w każdym mieście co 1 km robić przystanek. Zamośc to nie jest jakaś malutka mieścina, zawsze jak coś, każdy może podjechać autobusem miejskim.
http://dozer.kolej.org.pl/ <-- Kolejowa Galeria Dozera
Odpowiedz

#5
Moim zdaniem poprawianie dostępności to podstawa. Wiem, jak było na przykładzie miejscowości, w której się wychowałem. Stacja zlokalizowana była ok. 2 km od centrum miasta - o ile w czasach, gdy prawie nikt nie miał samochodu spacery na stację były popularne to już w latach 80.-90. ludzie wybierali auta. Skoro już mieli jechać na stację... to jechali dalej, aż do miejsca docelowego.

Nic nie pomogą modernizacje linii, pojazdów, jeśli stacja czy p.o. będzie na jakimś kompletnym wygwizdajewie.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#6
Dozer napisał(a):Zamośc to nie jest jakaś malutka mieścina, zawsze jak coś, każdy może podjechać autobusem miejskim.

Tak tylko widzisz, podróż MPK zarówno zwiększa koszty jak i czas podróży. Przy połączeniach na krótkie dystanse jest to czynnik brany pod uwagę przez wielu podróżnych.

Dozer napisał(a):Z takim myśleniem, to powinniśmy w każdym mieście co 1 km robić przystanek.

Szczerze? Jeśli miałoby to zwiększyć "dostępność" pociągów dla mieszkańców i tym samym liczbę podróżnych w szynobusach/eztach/tlkach i innej maści pociągach to nie widzę powodu aby tak nie robić. Koszty budowy przystanków są małe w porównaniu do całości kwoty zaangażowanej w inwestycjach kolejowych.
Odpowiedz

#7
Rozpędzenie składu do prędkości rozkładowej tez kosztuje, a zwiększenie ilości przystanków = wydłużenie czasu podróży.
http://dozer.kolej.org.pl/ <-- Kolejowa Galeria Dozera
Odpowiedz

#8
Nie w każdym przypadku. Jeśli mówimy o Zamościu to budowa przystanku Zamość Stare Miasto (i ewentualnie jeszcze jednego na wschodzie miasta) nie wpłynie w żadnym wypadku na czas podróży w relacji Zamość-Lublin, a skróci go dla osób udających się z innych partii miasta (zamiast pieszo czy MPK) ten odcinek pokonają już pociągiem.

W dodatku, nie na każdym przystanku trzeba się zatrzymywać.

Nie wiem dlaczego kolega tak stanowczo upiera się przy tym, żeby zostało tak jak jest.
Odpowiedz

#9
Każdy może mieć swoje zdanie Smile Według mnie to zbędny wydatek.
http://dozer.kolej.org.pl/ <-- Kolejowa Galeria Dozera
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.