Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Poszukuję wszelkich informacji związanych z MD Stargard Szczeciński, w szczególności datę rozpoczęcia funkcjonowania oraz zakończenia. Oprócz tego ilostan - wspólnie z kolegą stworzyliśmy takowy, jednak za pewne brak w nim pewnych danych dlatego proszę o pomoc
Z góry dzięki za wszelkie informacje ;-)
Liczba postów: 198
Liczba wątków: 9
Dołączył: 15.01.2012
Reputacja:
0
Historia:
Powstała w 1916r. miała 22 bramy do dziś zachowało się ich 21, jedna brama kilkanaście lat wcześniej została zamurowana
Trakcja parowa:
W początkowych latach istnienia była to parowozownia wewnątrz prowadzone były naprawy oraz konserwacje parowozów, na skutek zniszczeń wojennych w dużym stopniu lokomotywownia została zniszczona na szczęście szybko uporano się z uszkodzeniami.Parowozy jakie w tamtych latach były naprawiane i konserwowane to: Tp4, Ty2, Oi1, Tkp1, Ty43, Ok1, likwidacja zużytych parowozów spowodowała wprowadzenie do eksploatacji nowych serii parowozów: Pt47, Ty45, Tkt48, Ol49, Ty51. W 1956r. Ministerstwo Komunikacji podjęło decyzję o zaprzestaniu zakupów parowozów dla PKP. Eksploatacja trakcji parowej została zakończona w 1988r. (z wyjątkiem obsługi turystycznej)
Trakcja spalinowa:
W kwietniu 1965r. pierwsze spalinowe lokomotywy serii SM03 trafiły na teren oddziału Trakcji Stargard Szczeciński (do lokomotywowni Stargard) następnie jesienią 1967r. trafiła pierwsza lokomotywa spalinowa serii SM41 (zmieniono ją potem na SM40, aby następnie wszystkie lokomotywy tej samej serii tam ulokować.)
Trakcja elektryczna:
Lokomotywownia Stargard przyjęła w 1978r. lokomotywy serii ET22 do obsługi ruchu towarowego.
Zwiększenie ilostanu elektrowozów w lokomotywowni Stargard spowodowało zmniejszanie wykorzystania obiektów lokomotywowni Szczecin Wzgórze Hetmańskie.
Z ważniejszych osiągnięć służby trakcji w zakresie zaplecza technicznego można wymienić:
- przygotowanie zaplecza do utrzymania lokomotyw serii ET22 (1979r.)
- wybudowanie stanowisk do obsługi lokomotyw serii ET41 w (1981r.)
- budowa stanowiska napiaszczania lokomotyw- budowa budynku magazynowo-administracyjnego
-W związku z zakończeniem modernizacji i przekazania w dniu 7.09.1989r. do eksploatacji Lokomotywowni Szczecin Port Centralny w 1993r.
Pomorska DOKP podjęła decyzję o przekazaniu z lokomotywowni Stargard lokomotyw elektrycznych i pracy trakcyjnej do lokomotywowni Szczecin Port centralny.