Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
DamianT napisał(a):Wcale mnie to nie dziwi, że jest coraz więcej techników tego typu. Zaczyna brakować rąk do pracy na kolei. Średnia wieku pracowników w tej branży jest pewnie bardzo wysoka.
Ale zostać maszynistą na przykład jeszcze nie jest tak łatwo. Sama szkoła techniczna nie uzupełni braków w kadrze. Zawód ten nie został jeszcze prawnie uwolniony przez ministra sprawiedliwości (o ile w ogóle zostanie, choć wolałbym nie) w sensie ułatwień zdania egzaminów. Tego typu szkoły jednak powinny umożliwić przygotowanie teoretyczne do testów i egzaminu końcowego, bo jak wiemy, że zostać maszynistą to wiele, jak nie wszystkie spółki, wymagają już licencji maszynisty. I teraz patrząc, że ktoś pójdzie do takiej szkoły, ukończy ją, następnie pójdzie do następnej, to minie około 5-10 lat, że ktoś stanie się maszynistą. To jednak troszkę za długo. Powinno to być moim zdaniem nieco bardziej skonsolidowane i żeby odbywało się to w jednym miejscu.
Liczba postów: 171
Liczba wątków: 5
Dołączył: 17.05.2011
Reputacja:
0
Przecież nie trzeba kończyc technikum kolejowego by móc szkolić się na maszynistę...
Liczba postów: 860
Liczba wątków: 19
Dołączył: 21.06.2012
Reputacja:
0
Na maszynistę wystarcza zawodowe ;-)
Liczba postów: 25
Liczba wątków: 0
Dołączył: 18.03.2012
Reputacja:
0
W latach 80-tych, 90-tych tak, zawodowe wystarczało. Obecnie pracodawcy podnieśli poprzeczkę z zawodówką ciężko zdobyć pracę.O wymogach i kwalifikacjach na stanowiska kolejowe PKP napisano dość jasno w Dz.U 2011 nr 59 poz.301 ciekawej lektury życzę :->
młotkowy
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Wymagane jest zawodowe. I dostać robotę w tej branży jest naprawdę łatwo. Jeżeli się, rzecz jasna, uprawnienia już posiada.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
No widzicie, ja mam nawet wyższe elektryczne i tak łatwo nie jest, bo większość przewoźników już wymaga licencji maszynisty.
I właśnie dlatego dla osób, które o takim zawodzie myślą, to właśnie w technikach powinna istnieć możliwość uzyskania takiej licencji.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Trza mieć, zdaję się, 20 lat, więc odpada.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 171
Liczba wątków: 5
Dołączył: 17.05.2011
Reputacja:
0
pitagoras23 napisał(a):No widzicie, ja mam nawet wyższe elektryczne i tak łatwo nie jest, bo większość przewoźników już wymaga licencji maszynisty.
Przecież większość firm poszukuje maszynistów, niektóre nawet finansują w całości kurs na maszynistów...
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
No być jakieś się znajdą, ale przykładowo IC, Cargo czy inne większe już na start wymagają uprawnień.
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
oko rysia napisał(a):Obecnie pracodawcy podnieśli poprzeczkę z zawodówką ciężko zdobyć pracę.
A nie do końca, oto wymagania Kolei Wielkopolskich:
- Wykształcenie minimum średnie (preferowane o specjalności mechanicznej lub elektrycznej).
- Wykształcenie wyższe będzie dodatkowym atutem.
- Dyspozycyjność.
- Bardzo dobry stan zdrowia.
- Niekaralność.
- Wysoka kultura osobista.
http://koleje-wielkopolskie.com.pl/2012 ... aszynisty/
Skoro jest odczuwalny coraz większy brak nowych maszynistów, wybrzydzać nie będą. Niektóre firmy, istotnie, żądają nie wiadomo jakiego wykształcenia, na byle jakie stanowisko, ale gdy brakuje kadry, pracodawcy robią się o wiele milsi dla potencjalnych pracowników. Koleje Wielkopolskie także oferują szkolenia.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
A tak, co do KW to masz rację, oni wysyłają na szkolenie maszynisty, ale póki co to chyba wyjątek. Inni najwięksi przewoźnicy już tego wymagają.
Ja sam się starałem i tylko ze względu na brak wystarczającej dyspozycyjności (studia magisterskie) musiałem zrezygnować z oferty pracy.
Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
PKP Cargo się obudziło, bo do klas Technikum Zespołu Szkół Komunikacji w Poznaniu wyszło z ofertę stypendiów. W ramach stypendium można liczyć na zostanie maszynistą.
Volenti non fit iniuria
Liczba postów: 1 066
Liczba wątków: 3
Dołączył: 26.03.2011
Reputacja:
0
PKP Cargo już wcześniej się "obudziło" (i to nie tylko po kolejówkach) w zamian za lojalkę.
Pozdrawiam ;-)
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 0
Dołączył: 26.06.2012
Reputacja:
0
Nie trzeba byc po kolejówce, technik elektryk lub mechanik wystarczy.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Cytat:A tak, co do KW to masz rację, oni wysyłają na szkolenie maszynisty, ale póki co to chyba wyjątek. Inni najwięksi przewoźnicy już tego wymagają.
Jeszcze wymagają, ale to się zmieni.
IC też ściąga ludzi po zwykłym LO. PR zresztą też.
Cytat:PKP Cargo się obudziło, bo do klas Technikum Zespołu Szkół Komunikacji w Poznaniu wyszło z ofertę stypendiów. W ramach stypendium można liczyć na zostanie maszynistą.
Po jakim kierunku? Bo o ile wiem to kierunek typowo kolejowy nigdy się nie zawiązał ze względu na ilość chętnych. Rok temu to było 6 osób
|