Liczba postów: 452
Liczba wątków: 15
Dołączył: 22.06.2011
Reputacja:
0
Trwają konsultacje społeczne z mieszkańcami Jeleniej Góry i okolicznych gmin dotyczące reaktywacji połączeń Lwówek Śląski - Zebrzydowa (szlakowa 60 km/h) mające na celu w tejże miejscowości przywrócić skomunikowania z Węglińcem i Bolesławcem. Dodatkowo istotną kwestią jest aby na odcinku Jelenia Góra - Lwówek Śląski została poprawiona infrastruktura i podwyższona prędkość szlakowa z 20 km/h do 50 km/h.
Po konsultacjach planujemy konferencję na której zostaną przedstawione konkretne założenia co do połączenia na w ww. trasie. Planowany termin konferencji w połowie sierpnia.
Projekt jest przygotowany przez członków Federację Młodych Socjaldemokratów w Jeleniej Górze i Bolesławcu na podstawie dostępnych informacji, statystyk i opracowań.
ScottyRail
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Naprawdę aż tak tam źle, że musieli obniżać do 10?
Jaro
Liczba postów: 135
Liczba wątków: 1
Dołączył: 18.08.2016
Reputacja:
0
Linię to uwalono jakieś 5 lat temu.
greenman1435
Liczba postów: 5 605
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Zauważyłem że uwala się wszystkie niezelektryfikowane linie wokół Jeleniej Góry. Z resztą w 2008 roku, była głośna mowa o uwaleniu także linii 311 do Szklarskiej, mimo druta. Myślę że tą linie uratowała przed degradacją odbudowa odcinka Szklarska - Harrachov.
Linii lwóweckiej na prawdę szkoda, bo pod względem krajobrazowym jest atrakcyjna. Poza tym, gdyby przywrócono tam przyzwoitą prędkość, to połączenia kolejowe łączące Jelenią Górę z Legnicą i Zieloną Górą mogłyby się tam przyjąć.
Liczba postów: 135
Liczba wątków: 1
Dołączył: 18.08.2016
Reputacja:
0
Czy ona taka atrakcyjna - rzecz dyskusyjna. Być może w okolicach Pilchowic.
Aby z połączenia był pożytek należy wyremontować lk 283 na odc. Lwówek - Jelenia Góra oraz lk284 Lwówek - Legnica. O odcinku Lwówek - Gryfów Śl. nie piszę bo to by było kolejowe s-f.
greenman1435
Liczba postów: 5 605
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
greenman, Lwówek - Legnica to też jest kolejowe s-f. Niech oni doprowadzą do stanu przyzwoitości odcinek Zebrzydowa - Lwówek - Jelenia, to już będzie duży sukces.
Liczba postów: 5 605
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
greenman, no i co z tego że tor tam leży, skoro przez wiele lat nie był używany i linię praktycznie by trzeba było budować od zera. Nie sądzę żeby ktoś na to poszedł. Jeśli taka inwestycja wchodziła by w grę, to w pierwszej kolejności powinna zostać odbudowana linia do Karpacza i ewentualnie Świeradowa. Na linii lwóweckiej przy przyzwoitej szlakowej, to z Jeleniej Góry do Legnicy nawet przez Zebrzydową można by było uzyskać dobry czas przejazdu.
Liczba postów: 135
Liczba wątków: 1
Dołączył: 18.08.2016
Reputacja:
0
Nie rozumiesz jednej sprawy. Jeżeli tor leży ( obojętnie w jakim stanie technicznym) to znaczy , że jest na ewidencji PKP S.A. lub PKP PLK S.A. A skoro jest w ewidencji to znaczy, że grunt pod torami ( działki) są w administrowaniu kolei. Przy rozebranym torowisku działki są przekazywane samorządom lokalnym i jest "pozamiatane".
Na tłusto aby było jasne
greenman1435
Liczba postów: 90
Liczba wątków: 4
Dołączył: 14.02.2016
Reputacja:
0
greeman tu raczej nie masz racji. Raz, że tzw. liniami kolejowymi włada PKP PLK SA. PKP SA to "mama" co ma mało do powiedzenia / polityka i juz / . Dwa. Przekazanie terenów / działek / samorządom lokalnym to nie jest aż tak proste. Te samorządy to muszą wyrazić na to zgodę. A jak samorząd zaczyna twardo negocjować to już nie jest "pozamiatane" . Może się mylę ale sama idea chyba słuszna ?.
Liczba postów: 135
Liczba wątków: 1
Dołączył: 18.08.2016
Reputacja:
0
PKP S.A. ( pion nieruchomości) "zarządza" liniami nieczynnymi. Nie mylić z zawieszonym ruchem pociągów.
Np. na DŚl to odc. 284 Jerzmanice - Lwówek,
greenman1435