Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PR pozbywają się 40 bohunów
#16
pism, akurat w tym wypadku pitagoras ma rację. Te piętrusy byłyby zdecydowanie lepsze niż kible.
Odpowiedz

#17
psim napisał(a):Natomiast czy na pewno ciąganie loka w ruchu pasażerskim ma uzasadnienie ekonomiczne? Przecież chyba nie będą modyfikować liczby wagonów w składzie w środku dnia, żeby odzwierciedlić zapotrzebowanie w szczycie i poza nim...
To nie jest takie oczywiste. Powyżej jakiejś długości opłacalne jest już prowadzenie pociągu składem wagonowym. Poza tym tu chodzi o inną elastyczność. Jeśli wybiją ci szybę w jednym członie EZT odstawiasz cały 3,4-członowy EZT, zaś ze składu wyłączasz jeden wagon. Poza tym są pociągi gdzie 2EZT to za dużo, a 1EZT to za mało. Na takich obiegach można jeździć składem 4 Bohunów i wszyscy się pięknie zmieszczą. Poza tym komfort jazdy dla pasażerów nieporównywalny.
Odpowiedz

#18
semaforek napisał(a):Powyżej jakiejś długości opłacalne jest już prowadzenie pociągu składem wagonowym.

Może i tak, ale oprócz patrzenia na koszt pojedynczego kursu, trzeba patrzeć na koszt w skali makro. Tzn., jak da się ten skład wykorzystać w ciągu doby, i na ile będzie on odpowiadał na realne zapotrzebowanie, ile czasu zmarnuje się na zmianę czoła, itd.

2 EZT możesz bez problemu rozdzielić, i każdy pojedzie osobno. Z wagonowcami - sorry, nie ma tak lekko.

semaforek napisał(a):Poza tym tu chodzi o inną elastyczność. Jeśli wybiją ci szybę w jednym członie EZT odstawiasz cały 3,4-członowy EZT, zaś ze składu wyłączasz jeden wagon.

No zgoda, ale czy takie zabezpieczanie się na każdą możliwą ewentualność nie doprowadzi do absurdu i w efekcie ekonomicznego wykończenia?

semaforek napisał(a):Poza tym są pociągi gdzie 2EZT to za dużo, a 1EZT to za mało. Na takich obiegach można jeździć składem 4 Bohunów i wszyscy się pięknie zmieszczą.

Stopień możliwej do osiągnięcia "regulacji" jest tak naprawdę niewielki. 132 miejsca siedzące vs 170-200, a narzut "manipulacyjny" - ogromny.

semaforek napisał(a):Poza tym komfort jazdy dla pasażerów nieporównywalny.

Zdania są podzielone, poza tym - przypominam - mówimy przede wszystkim o ruchu regionalnym, z krótkimi przejazdami, gdzie częstotliwość i regularność ma większe znaczenie, niż komfort.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#19
Słoneczny jeździ na piętrusach nie pierwszy rok. Wygląda na to że to dobre rozwiązanie. Ilość miejsca na bagaże w piętrusach jest porównywalna jak w EN57. Wszystko zależy od zapotrzebowania, jeżeli będzie ogromne to pojada wagony.
Odpowiedz

#20
psim napisał(a):Może i tak, ale oprócz patrzenia na koszt pojedynczego kursu, trzeba patrzeć na koszt w skali makro.
Mówię o koszcie w skali makro. Nie mamy konkretnych danych, więc nie ciągnę tej dyskusji.

psim napisał(a):ile czasu zmarnuje się na zmianę czoła, itd.
To zależy od tego jak często są te zmiany czoła. Jeśli często to od tego są wagony sterownicze.

psim napisał(a):No zgoda, ale czy takie zabezpieczanie się na każdą możliwą ewentualność nie doprowadzi do absurdu i w efekcie ekonomicznego wykończenia?
Czemu miałoby doprowadzić jeśli nie generuje wysokich kosztów? Poza tym przykład Niemiec i (najlepiej zorganizowanej kolei w Europie) Szwajcarii pokazuje że składy wagonowe się sprawdzają. Także w innych krajach są wagonowe osobówki. To że u nas przez kilka lat powtarzało się że EZT są tańsze, to nie znaczy że to prawda.
Odpowiedz

#21
semaforek napisał(a):To że u nas przez kilka lat powtarzało się że EZT są tańsze

U nas mocniej zaciskało się pasa, niż w Niemczech. We wschodnich landach te ich przerośnięte piętrowe push-pulle b. często wożą muchy, a w zachodnich kolej regionalna opiera się w znacznej mierze na jednostkach prywatnych przewoźników. Ale już im to coraz mocniej wyłazi w księgowości...

Dopóki do bohunów po PR nie widać lokomotyw push-pull i wagonów sterowniczych, nie ma o czym gadać. Wszelkie użycie ich w kolei regionalnej będzie wykoślawieniem. Zgadzam się, że poważną dyskusję można prowadzić dopiero po zaznajomieniu sie z b. licznymi czynnikami mającymi wpływ na ostateczny koszt (a nawet charakterystyki konkretnej linii - EZT lepiej nadaje się do częstych postojów, niż wagonowiec).

No a może jednak kupi je Newag/Silesia Rail? Kto wie, kto wie.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#22
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... zedazy.pdf

Ponowny przetarg.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#23
Widać PRom nie jest potrzebny tabor w postaci wagonów. Siatka połączeń IR jest coraz mniejsza, składów wagonowych na REGIO jest niewiele. Oczywiście najwięcej takich składów kursuje w Wielkopolsce, ale zapewne niebawem i tu się to zmieni. Teraz Wielkopolska otrzymała ze ŚZPR kilka EZT, więc może jakiś skład wagonowy wyleci. Ponadto w najbliższej przyszłości niektóre trasy w Wlkp obsługiwać będą KW, więc pewnie podobny los spotka te wagony, które jeszcze kursują
ZKubaZPucusZ YouTube Channel on Facebook

Nie piszę postów, gdy nie wnoszą one nic do tematu.
Odpowiedz

#24
Ale inni przewoźnicy mają zapotrzebowanie na wagony, no ale tu mam wrażenie psa ogrodnika...
Odpowiedz

#25
przeklejam z pmk
http://tablica.pl/oferta/siedzenia-ID1HY...98a4;r:1;s
Odpowiedz

#26
stachu napisał(a):Ale inni przewoźnicy mają zapotrzebowanie na wagony

To niech się zgłoszą z ofertą, na co czekają.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#27
Te wagony muszą zostać pocięte.
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#28
psim napisał(a):To niech się zgłoszą z ofertą, na co czekają.

Może i się zgłoszą, kto ich wie.

Lutek napisał(a):Te wagony muszą zostać pocięte.

Jak to muszą?
Odpowiedz

#29
Lutek napisał(a):Te wagony muszą zostać pocięte.

Uzasadnij. Nie czytałem ogłoszeń, ale z tego co słyszałem nie stosuje się już zakazu konkurencji przy zbywaniu taboru.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#30
[Obrazek: Clipboard02.jpg]

W przetargu na sprzedaż nie ma mowy o dalszym użytkowaniu wagonów, w postanowieniach jest napisane, że po zakupie wagonów należy je pociąć przez 30 dni. Chyba że źle 'rozumuję'?
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.