24.06.2017, 09:17
Ostatnie zmiany (nr 7) w Ir-1(§43) powodują istotną zmianę zasad wjazdu, wyjazdu i przejazdu przez posterunek bocznicowy, tzn. w przypadku braku możliwości podania sygnału zezwalającego zezwoleniem może być rozkaz pisemny jak w przypadku posterunku odgałęźnego, a nie rozkaz "S" w każdym przypadku, jak było do czasu zmiany na zasadach dot. posterunku odstępowego. Przy tym mamy różnorodność semaforów post. bocznicowych, tj. jedne mają zabudowane wskaźniki W24 a na innych, gdzie takie wskaźniki były zabudowane, zostały zdjęte. To samo dotyczy sygnałów Sz. Posterunki bocznicowe są urządzane na szlaku, gdzie mamy odgałęzienie toru dojazdowego do bocznicy i w przypadku linii dwutorowych często po torze sąsiednim mamy blokadę liniową samoczynną dwukierunkową. W przypadku unieważnienia sygnałów sbl po takim torze zapis w dz. 3 rozkazu "S" : '... ruch pociągów prowadzony jest w odstępie posterunków następczych." winien chyba brzmieć, moim zdaniem, "... w odstępie posterunków zapowiadawczych".