Liczba postów: 278
Liczba wątków: 23
Dołączył: 27.12.2011
Reputacja:
0
Witam.
Mam pytanie dotyczące prędkości szlakowej. Linia 274 Jelenia Góra-Wrocław Gł. Modernizacja w trakcie. Na zmodernizowanym torze widziałem wskaźnik W27 pozwalający na jazdę z prędkością 120 km/h. Na czole budyń-nie ma problemu z osiągnięciem takiej prędkości, ale jechaliśmy równe 100 km/h. Z niepotwierdzonych źródeł dowiedziałem się, że 120 km/h jest tylko dla SA i lekkich SZT. Normalne składy mają jechać 100 km/h.
Czy to nieporozumienie z tą różnicą prędkości?
Liczba postów: 965
Liczba wątków: 22
Dołączył: 19.04.2012
Reputacja:
0
Może TLKi mają w rozkładzie na tym odcinku 100km/h
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Liczba postów: 278
Liczba wątków: 23
Dołączył: 27.12.2011
Reputacja:
0
Wątpię-im szybciej tym lepiej. PKP IC wykorzystałoby możliwość szybszej jazdy. PR-jednostki jechały też 100 km/h (widziałem na liczniku z pierwszego przedsionka przy otwartych drzwiach maszynisty). Jednostki mają 110 km/h. Jechaliśmy równe 100 km/h, a byliśmy opóźnieni o 20 min. Gdyby można byłoby jechać 120 km/h na pewno jednostką pojechałoby się 110 km/h (prędkość konstrukcyjna) dla nadrobienia opóźnienia.
Liczba postów: 80
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.08.2010
Reputacja:
0
Jak ma w rozkładzie 100 km/h to nawet jak ma opóźnienie to nie może jechać szybciej.
Liczba postów: 278
Liczba wątków: 23
Dołączył: 27.12.2011
Reputacja:
0
Wątpię, czy jest taka prędkość rozkładowa-po co 100 km/h kiedy można 120 km/h? To zwiększenie atrakcyjności (szybciej) połączenia.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Bo rozkład stary i nikt nie aktualizuje na kilka miesięcy.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 2 658
Liczba wątków: 29
Dołączył: 19.03.2011
Reputacja:
0
Bo inna prędkość na szlaku jest dopuszczalna dla towarowych, inna dla EZT/składów, a jeszcze inna dla autobusów szynowych.
Liczba postów: 278
Liczba wątków: 23
Dołączył: 27.12.2011
Reputacja:
0
Czyli można interpretować wskaźnik W27-prędkość 120 km/h (tylko dla SA/lekkie SZT)??
Przecież linii nie modernizuje się dla SA/SZT do takiej prędkości (SA/SZT po tej linii nie jeżdżą).
Liczba postów: 1 066
Liczba wątków: 3
Dołączył: 26.03.2011
Reputacja:
0
Na wskaźniku jest wskazana największa dopuszczalna prędkość.
Pozdrawiam ;-)
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Nie wszystkie EN57 i EN71 maja prędkość maksymalną 110 km/h. Niektóre z nich mają Vmax=100 km/h. Z tego powodu kibelki zazwyczaj trasuje się na 100 km/h, aby nie było drobnych opóźnień, jeżeli akurat się trafi taki, co więcej jak 100 km/h nie może jechać.
Liczba postów: 281
Liczba wątków: 6
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Jeżeli ma rozkładową 100 i jechałby po CMK z EP09, to wraz będzie musiał trzymać się swojej prędkości rozkładowej.
Liczba postów: 278
Liczba wątków: 23
Dołączył: 27.12.2011
Reputacja:
0
Czyli po zakończeniu modernizacja (ustabilizowanie się toru lub inne prace) do Wrocławia Głównego z Jeleniej Góry pojedziemy z prędkością 120 km/h. Oczywiście łuków i miejscowych zwolnień nie liczę.
Będziemy (transport kolejowy) najszybszym środkiem transportu do Wrocławia Gł.
Liczba postów: 278
Liczba wątków: 23
Dołączył: 27.12.2011
Reputacja:
0
Z tego co widzę SA jadą wolniej niż składy wagonowe-tam gdzie 130 km/h SA mają 120 km/h. Nie wiem dlaczego. SA są dużo lżejsze.
I co to jest Autobus Szynowy-definicja. Nie ma pojazdu trakcyjnego o nazwie Autobus Szynowy. Są za to SWS-Spalinowy Wagon Silnikowy oraz SZT-Spalinowy Zespół Trakcyjny.
Jeżeli SA135 jest Autobusem Szynowym to co powie się na SA134?
Czy 3xSA136 też weźmiemy za Autobus Szynowy?