Fakt z tym szmelcem to trochę przesadziłem. Tak można nazwać stan polskiego torowiska.
Kolego Mannerheim nie wiem czy wiesz ale przed wojną ludzie ustawiali zegarki według kursowania pociągów. Polska miał szklane domy, autostrady, marynarkę wojenną itd. Jedynie kolei nie miała szklanej tylko z twardej stali.
Liczba postów: 271
Liczba wątków: 5
Dołączył: 08.07.2010
Reputacja:
0
Dalej nie wyjaśniłeś w jaki sposób monopol spółki należącej do skarbu państwa Niemiec miałby pomóc w rozwiązaniu problemów polskiego transportu szynowego.
Powtarzanie w kółko jak to u nas jest źle a wszędzie do okoła super robi się nudne. Może czas się zastanowić nad rozdzieleniem konstruktywnych dyskusji od tego typu psioczenia i stworzyć osobne miejsce na takie wątki.
Liczba postów: 146
Liczba wątków: 23
Dołączył: 28.02.2011
Reputacja:
0
W Polsce nie jest -dla pasażera - najgorsze istnienie wielu spółek kolejowych, ale fakt, ze każda z nich na absolutnie własną rękę sprzedaje bilety.
Popatrzmy na rynek np. ubezpieczeń: U jednego brokera mogę wykupić polisy kilku (a czasem nawet kilkunastu) ubezpieczycieli.
A zresztą: w jednym sklepie spożywczym mogę wybierać: między czekoladą Wedla i Goplany, wędlinami Morlin i Sokołowa; w jednym kiosku kupuje bilety ZTM Warszawa i Komunikacji Łomiankowskiej... i tak można by wymieniać przykłady do rana.
Dlaczego więc nie można zorganizować kas, sprzedających bilety różnych przewoźników? Znawcom tematu pozostawiam opinię, czy kasy powinny być w PKP PLK, czy w przewidzianej do utworzenia spółce Dworzec Polski, czy może jeszcze w osobnej.
Romek_L
Pisałem o monopolu na przewozy szybką koleją a nie na transport szynowy. Nie musi to być DB niech bedzie to ktoś kto siedzi w tym już jakiś czas. Ma doświadczenie,rozeznanie w tym co robi oraz prezentuje profesjonalizm.
Kolego Tet w opisie masz miejsce pobytu Notingham. Chyba dlatego nie rozumiesz mojego psioczenia. Spory kawałek od Polski. Jak do niej wrócisz to rzucanie obelg na kolej Ci się nie znudzi.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Polacy pracowali nad pociągami dużych prędkości, i gdyby tamtejszy ustrój polityczny to pewnie nie miał byś dziś na co narzekać.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Nie no, jak można zabrać polskiemu przewoźnikowi i dać temu z zagranicy? Przecież to by było irracjonalne. Gdyby to było na zasadzie konkurencji, to jeszcze można przemyśleć różne opcje. Ale żeby w monopol?
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Cudze chwalicie a swego nie znacie. ;-) Kwestia kilku-kilkunastu lat w Polsce będzie podobnie. Ja jestem dobrej myśli.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
No nie wiem. Widząc tendencję, która ma miejsce od dobrych 10 lat ciężko mi być optymistą, że dojdziemy do takiego stanu, jaki mają za zachodnią granicą. Ale cieszyć się będę jeżeli w Polsce pomiędzy największymi miastami będą jeździły pociągi cyklicznie w odstępie minimum 1h, a nie tak jak teraz powiedzmy 3-5 połączeń na dobę w danym kierunku na wybranych liniach.
Słuchajcie, wie ktoś gdzie mogę w internecie znaleźć tabelki niemieckiego rozkładu jazdy?