16.10.2012, 07:41
Na terenie jednej z największych stacji kolejowych w Polsce, w Poznaniu - Franowie PKP Cargo zbuduje Centrum Logistyczne. Pierwszym etapem inwestycji będzie budowa terminalu. Projekt współfinansuje Unia Europejska.
Do końca 2013 roku na terenie stacji Poznań - Franowo powstanie terminal przystosowany do obsługi przewozów intermodalnych, czyli przewozów kontenerowych realizowanych m.in. przez kolej i transport drogowy. Utworzenie terminalu to pierwszy etap budowy Centrum Logistycznego w rejonie stacji Poznań - Franowo.
Stacja Poznań Franowo położona jest na obszarze Poznania. Stacja usytuowana jest na linii nr 352 Swarzędz - Poznań Starołęka, stanowiącej fragment ciągu komunikacyjnego E20. Linia ta jest obwodnicą towarową w węźle poznańskim. Przez inne linie i łącznice ma powiązania z liniami kolejowymi w kierunku Kluczborka, Wrocławia, Zielonej Góry, granicy państwa (Kunowice), Szczecina, Piły, Bydgoszczy, Gniezna i Warszawy.
źródło: Kurier Kolejowy
Widzę, że ponownie Franowo wraca do łask. Jeszcze nie tak dawno temu mówiono, że nie będzie większych inwestycji tam prowadzonych i że spółka będzie inwestować między innymi w terminale intermodalne choćby w Gądkach pod Poznaniem, gdzie wszystko powstaje od nowa.
Ruch towarowy faktycznie jest tam ogromny i poza samym terminalem przydałby się remont torów w kierunku Starołęki oraz Zielińca.
Do końca 2013 roku na terenie stacji Poznań - Franowo powstanie terminal przystosowany do obsługi przewozów intermodalnych, czyli przewozów kontenerowych realizowanych m.in. przez kolej i transport drogowy. Utworzenie terminalu to pierwszy etap budowy Centrum Logistycznego w rejonie stacji Poznań - Franowo.
Stacja Poznań Franowo położona jest na obszarze Poznania. Stacja usytuowana jest na linii nr 352 Swarzędz - Poznań Starołęka, stanowiącej fragment ciągu komunikacyjnego E20. Linia ta jest obwodnicą towarową w węźle poznańskim. Przez inne linie i łącznice ma powiązania z liniami kolejowymi w kierunku Kluczborka, Wrocławia, Zielonej Góry, granicy państwa (Kunowice), Szczecina, Piły, Bydgoszczy, Gniezna i Warszawy.
źródło: Kurier Kolejowy
Widzę, że ponownie Franowo wraca do łask. Jeszcze nie tak dawno temu mówiono, że nie będzie większych inwestycji tam prowadzonych i że spółka będzie inwestować między innymi w terminale intermodalne choćby w Gądkach pod Poznaniem, gdzie wszystko powstaje od nowa.
Ruch towarowy faktycznie jest tam ogromny i poza samym terminalem przydałby się remont torów w kierunku Starołęki oraz Zielińca.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989