Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
przem710, Ponoć wytyczne co do malatury wagonów nie mają się tyczyć Pendolino.
Volenti non fit iniuria
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Dla pasażera liczy się komfort wagonu a nie jego malowanie.
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Uważam, że to dobre posunięcie. Trzeba dążyć do jakiegoś ujednolicenia kolei, szczególnie, gdy w perspektywie (po prywatyzacji PKP IC) trzeba będzie narzucić odgórne nakazy m.in. barw, szczególnie jeśli MI zechce wprowadzić na tory konkurencję (przetargi na przewozy), bo nie zadaniem pasażera powinno być odróżnianie przewoźnika po kolorze wagonu. Chociaż z drugiej strony nie wyobrażam sobie nowych wagonów z FPS pomalowanych na zielono...
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
No dobra, ale nie zapominajcie, że wprowadzając dzisiaj jeden schemat malowań wzrośnie liczba pomyłek pociągów danych spółek, a ona i tak jest już dzisiaj wysoka...
Liczba postów: 24
Liczba wątków: 1
Dołączył: 04.09.2012
Reputacja:
0
Jak dla mnie szkoda, malowanie IC było bardzo udane, jasne i chłodne kolory moim zdaniem wyglądają lepiej i nowocześniej. Dawne malowanie przede wszystkim kojarzy się z czymś starym, do tego kremowy kolor sprawia wrażenie takiej "bieli, która zdążyła się zabrudzić", a cały pociąg zestawiony z tak różnych kolorystycznie wagonów wygląda trochę pstrokato. Poza tym jak w takiej sytuacji rozróżnić wagony IR i TLK? Pomylenie pociągu to gorsza sprawa, jak się wsiądzie do wagonu i zobaczy, że to jednak nie ta klasa zawsze można przejść dalej. Pomijając fakt, że nie wyobrażam sobie jak można w ogóle nie rozpoznać po numerze na wagonie i pasku u góry.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Pomylenie marki pociągu (IR a TLK) nie jest praktycznie możliwe, gdyż na wagonach masz oznaczenie wyraźne przewoźnika, czyli albo ICCC albo w pełni Przewozy Regionalne.
Te paski (żółty i zielony) na wagonach Intercity są zdecydowanie za wąskie i na przykład przy braku oświetlenia nie rozróżnisz wagonu. Owszem wejdziesz do środka i teoretycznie poznasz po numerkach w środku, ale są też wagony zdeklasowane.
Ujednolicenie barw ma swoje plusy (estetyczne głównie), ale polska kolej do tej pory zawsze wyróżniała się spośród innych właśnie tą różnorodnością malowania lokomotyw, wagonów i jednostek.
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Tak się zastanowiłem i zmieniłem zdanie. Pomysł do bani. Szare malowanie IC jest bardzo ładne, tradycyjne zielone może się tak naprawdę schować i więcej się nie pokazywać. Ale w sumie nikt nie powiedział, że wagony w nowej malaturze miałyby wyglądać tak samo jak te dwójki które znamy, być może wymyślą nowy schemat. Niemniej jednak, sądzę, że obecnie nie jest problemem i nie powinno być rozróżnienie klas, niech ministerstwo nie robi z ludzi totalnych gamoni. Poza tym... na papierze można napisać wszystko, a do 2017 roku jeszcze wiele może się zdarzyć.
Liczba postów: 153
Liczba wątków: 4
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Najlepsze malowanie mają Przewozy Regionalne.
Według tego wzorca co ma obowiązywać i z wielkim napisem Przewozy Regionalne. Nikt się nie pomyli i nie wsiądzie do PKP IC.
Czyli też koniec niebieskich bonanz w warmińsko-mazurskim?
A tak ogólnie to dobry pomysł, tylko co z wagonami historycznymi w barwach oliwkowych?
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Myślę ze tabor historyczny będzie traktowany na specjalnych prawach.