Liczba postów: 15
Liczba wątków: 4
Dołączył: 23.08.2011
Reputacja:
0
Co jest powodem tego stanu rzeczy? Oczywiście, SU45 jest obecnie przestarzałym lokiem, ale dlaczego tak wiele ostatnio z nich jest odstawianych i złomowanych? Jak długo jeszcze będą służyć w PKP? Jestem ciekaw, gdyż swego czasu gorąco interesowałem się koleją, jednak przez ostatnie lata nie poświęcałem się swej dawnej pasji.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Przede wszystkim SU45 to już przestarzała seria, to jeden z powodów. "Fiaty" to ciężkie lokomotywy spalinowe dość paliwożerne są po prostu nieekonomiczne, dlatego sukcesywnie są zastępowane przez autobusy szynowe które są bardziej ekonomiczne. SU45 mają moc 1250kW więc stanowczo za dużo aby prowadzić pociągi osobowe z trzema lub czterema wagonami. Obecnie powstałe w służbie SU45 prowadzą głównie pociągi towarowe, a czasem w zastępstwie składy osobowe.
Liczba postów: 15
Liczba wątków: 4
Dołączył: 23.08.2011
Reputacja:
0
A więc jest to spowodowane obok przestarzałości konstrukcji także drastycznym spadkiem ilości pasażerów na liniach niezelektryfikowanych? W takim razie dłuższe składy pasażerskie na liniach "bez drutów" będą obsługiwane głównie przez SU46? Trochę mnie to dziwi, gdyż wszystkie są teraz zdaje się we Wrocławiu oraz Gdyni, a żadnego nowego spalinowca w PKP obecnie nie ma, a nie słyszałem o jakimś przetargu.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Mylisz się, bo obecnie Przewozy Regionalne nie posiadają żadnej SU46, wszystkie należą do PKP Cargo i prowadzą składy towarowe. W Gdyni również już od dawna nie ma SU46. Obecnie pociągi osobowe "bez druta" prowadzone są szynobusami, lub przez lokomotywy SU42, SM42 lub SP32 w rejonie Krzyża.
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
SU45 jest bardzo skomplikowana i bardzo awaryjna.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Takich składów nie ma dużo.
-Na Hel ciągają SU42 lub SM42 w trakcji podwójnej.
-Hańcze i Tour the Pologne SU45, ale i również SM42.
-TLK Zielona Góra - Zamość również na prowadzi SU45 z Rozwadowa. (na jakimś odcinku)
Jak sytuacja wygląda w innych częściach kraju nie wiem, może ktoś się wypowie. Lecz na pewno nie ma już dużo takich składów.
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Do Zamościa ciągnie SU45 od Rzeszowa. ZTCW maszyny zmieniają się w Rozwadowie. Po czym luzem jedzie do Lublina na tankowanie.
Od kiedy Zamojskie Gagary przeniesiono w Polskę SU45 ciągną towarowe pociągi na Roztoczu z raczej marnym skutkiem. To co kiedyś ciągnęły dwa Gagary teraz ciągną dwie SU45 i SM48 na popychu.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Generalnie jeżdżą w pojedynkę, ale zdarza się że jest trakcja podwójna w przypadku TLK. Po co, nie wiem.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Rok temu to TLKa jechała na 14 pudłach więc SM42 w pojedynkę się skicha niż da radę.
Liczba postów: 83
Liczba wątków: 7
Dołączył: 31.08.2010
Reputacja:
0
Tak było w lipcu, kiedy zepsuły się 118 i 100. 118 poszła w cholerę, bo doszło do stopienia panewek, a 100 wkrótce naprawili. 195 z kolei nie miała wtedy papierka z UTK, ale teraz go posiada, więc póki co są dwie sprawne SU45.
Maszynista-stażysta