Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Cytat:Brak porozumienia w sprawie linii Chełmża - Brodnica
Jak informuje „Dziennik Toruński”, plany dotyczące linii Chełmża - Brodnica i remontu dwóch toruńskich dworców na razie nie będą zrealizowane. Wszystko przez brak porozumienia z PKP SA.
Na realizację projektu utworzenia nowej atrakcji turystycznej Urząd Marszałkowski chciał przeznaczyć 12 mln złotych. W opuszczonych dworcach miała powstać galeria i restauracja, planowano także utworzenie muzeum kolei we Wrockach. Wstępne plany zakładały połączenie całości odnowionymi torami, po których miały kursować pociągi turystyczne. Jak podaje „Dziennik Toruński”, Urząd Marszałkowski kupił nawet w tym cel dwie stare lokomotywy i cztery wagony sprzed 70 lat.
Jednak negocjacje z PKP SA dotyczące przejęcie przez województwa zamkniętego szlaku linii nr Chełmża- Brodnica wciąż się przedłużały. Z powodu braku ostatecznej decyzji PKP SA, samorządy zadecydowały o zawieszeniu rozmów w tej sprawie.
http://www.rynek-kolejowy.pl/36818/Brak ... odnica.htm
Cytat:Chcą przeznaczyć niewykorzystane pieniądze na linie 356
Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Żninie chce by kwota 12 mln złotych, której nie wykorzysta Urząd Marszałkowski na rewitalizacje linii kolejowej nr 209 przeznaczyć na kujawsko-pomorski odcinek linii nr 356.
Powyższa kwota miała zostać przeznaczona na remont odcinka Toruń – Chełmża Brodnica. Z powodu braku porozumień pomiędzy właścicielem linii PKP PLK a samorządami dotacja unijna w perspektywie finansowej do 2014 roku nie będzie wykorzystana.
Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Żninie wystosowało do marszałka pismo, aby te pieniądze przeznaczyć na inny cel, proponując rewitalizację linii kolejowej Bydgoszcz – Szubin – Kcynia – Gołańcz lub linii Inowrocław – Żnin.
http://www.portalkujawski.pl/index.php/n...-linie-356
Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
Ten pomysł z przeznaczeniem kwoty na rewitalizacje 356 przypadł mi do gustu, tylko zastanawia mnie jedno- na jak zaawansowane prace wystarcza 12 mln?
Volenti non fit iniuria
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Żeby doprowadzić 'bydgoski' odcinek 356 do stanu 'poznańskiego' odcinka potrzebujemy ponad 100 mln złotych, także już wiesz na jaką część by to starczyło Nam zależy, aby kolej turystyczną puszczać po 356. Tym bardziej, że linia ma potencjał i nie trzeba wyłożyć tyle pieniędzy ile trzeba włożyć w przejezdność 209. Z odpowiedzi wynika jednak, że pieniądze mają się dobrze i będą czekać aż za dwieście lat UM zechce powrócić do planów kolei turystycznej na linii 209. Teraz jednak po tajnym, innym kryptonimem "Kujawsko-pomorska kolej turystyczna".
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
A czy ta linia jest w aż tak złym stanie, żeby nie mogły kursować regularne pociągi między Bydgoszczą a Gołańczą? 12 milionów nie wystarczy na wiele, ale na niewielką poprawę parametrów linii pewnie wystarczy.
Jaro
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
No jest źle, a nawet bardzo źle. Bydgoszcz- Szubin szlakowa 40 km/h gdzie w 90% masz zwolnienia od 10 do 30 km/h. Zdawka to jedzie sto lat. Szubin- Kcynia zamknięta dla ruchu pasażerskiego i towarowego, jedynie raz w miesiącu gaźnie się tym odcinkiem drezyna z drogowcami. Kcynia- Gołańcz nieprzejezdna. Ubytki + drzewa. Ja mam kalkulacje od PLK ile by potrzeba aby tą 40 można jeździć w ramach turystyki.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Link ws. stanowiska Bydgoszczy i gmin ościennych do strategii rozwoju województwa. Znajdziemy tam m.in. ujęty projekt rewitalizacji linii nr 356. Oczywiście ostateczną decyzje podejmą władze.
http://www.bydgoszcz.pl/binary/zespo%C5%...132575.pdf
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Cytat:Samorządy chcą powrotu pociągów do Kcyni i Szubina
Rada Miejska Kcyni przyjęła w czwartek apel do Samorządu Województwa, w którym wnioskuje o uznanie rewitalizacji kujawsko-pomorskiego odcinka linii kolejowej nr 356 za zadanie priorytetowe w strategii rozwoju województwa do roku 2020.
Rada Miejska Kcynia o podjęcie wszelkich prawem dozwolonych działań zmierzających do rewitalizacji linii kolejowych nr 356 na odcinku Bydgoszcz – Szubin – Kcynia – Gołańcz, nr 281 na odcinku Nakło – Kcynia – zaprezentowała treść uchwały przewodnicząca rady Gabriela Repczyńska – Wielu mieszkańców gminy Kcynia oraz znajdujących się na trasie tej linii dojeżdża do pracy bądź jej poszukuje w stolicach województw kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego. Uważamy, że podjęcie skutecznych działań inwestycyjnych w tym kierunku, będzie realizacją najważniejszych założeń zrównoważonego rozwoju obu województw i walki z bezrobociem – uzasadniła uchwałę. Rada Miejska przyjęła ten apel jednogłośnie.
Przypomnijmy, że kilka tygodni temu pod naszą petycją w sprawie uznania rewitalizacji linii kolejowej nr 356 podpisało się ponad 40-tu samorządowców i parlamentarzystów z Bydgoszczy, w tym prezydent Rafał Bruski. Dzisiaj swoje poparcie dla tej petycji udzielili indywidualnie radni z Kcyni oraz z Szubina, gdzie także odbywało się posiedzenie Rady Miejskiej.
http://www.portalkujawski.pl/index.php/n...-i-szubina
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Jeżeli ta linia została by zmodernizowana to byłaby niejako alternatywą dla linii Poznań - Bydgoszcz p. Gniezno, Inowrocław, z tym, że w pełni spalinową.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Tu raczej chodzi o gminy i miejscowości położone wzdłuż m.in. linii 356, które kompletnie są odcięte od kolei i są skazane na PKSy oraz piesze wędrówki. To samo tyczy się dojazdu z Nakła do Poznania.
Dodam tylko, że szykują się kolejne petycje ws. innych szlaków kolejowych.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Projekt HCP 301Db informuje, iż Strategia Rozwoju Województwa 2020 przewiduje :
14. Przebudowa linii kolejowej nr 208 na odcinku Laskowice Pomorskie – Jabłonowo Pomorskie (I etap) oraz Jabłonowo Pomorskie – Brodnica (II etap)
15. Kompleksowa modernizacja i przywrócenie ruchu na linii 356 (odcinek Bydgoszcz – Szubin) oraz rozpoczęcie prac studialnych dotyczących realizacji linii kolejowej Szubin – Żnin.
16. Rozpoczęcie prac studialnych dotyczących realizacji linii kolejowej Maksymilianowo - Koronowo.
17. Przebudowa linii kolejowej nr 27 na odcinku Toruń – Lipno.
25. Opracowanie i wdrożenie zintegrowanego systemu funkcjonowania transportu podmiejskiego („transport aglomeracyjny”) w obszarach funkcjonalnych: Bydgoszczy-Torunia oraz Włocławka, Grudziądza i Inowrocławia
26. Rozpoczęcie prac studialnych związanych z realizacją szybkiego połączenia szynowego Bydgoszczy i Torunia („tramwaj regionalny”)
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Cytat:Memoriał
Pragniemy wezwać parlamentarzystów z okręgu bydgoskiego oraz lokalnych samorządowców do aktywnego wsparcia polityki prezydenta Rafała Bruskiego w zakresie wyremontowania i przywrócenia do 2020 roku ruchu kolejowego na linii nr 356, na odcinku Bydgoszcz – Szubin –Kcynia – Gołańcz.
Jest to inwestycja niezwykle potrzebna dla mieszkańców powiatu nakielskiego, którzy muszą korzystać z usług oferowanych przez miasto Bydgoszcz. Zrealizowanie tego zadania będzie zatem miało istotny wpływ na budowę spójności tej części województwa kujawsko-pomorskiego.
Wsparcie dla tej inwestycji wyraziło pod petycją około stu samorządowców z gmin Bydgoszcz, Szubin i Kcynia oraz liderzy lokalnych struktur partii politycznych. Jak widać, jest to kwestia, która łączy nas ponad podziałami politycznymi. Ze zdziwieniem odbieramy jednak fakt, że Urząd Marszałkowski nie wpisał całości tego zadania do projektu Strategii Rozwoju Województwa do 2020 roku.
Wyrażamy aprobatę dla postawy Urzędu Miasta Bydgoszczy, który w swoim stanowisko do tzw. kontraktu terytorialnego wyraził potrzebę przywrócenia ruchu kolejowego na kujawsko-pomorskim odcinku linii kolejowej nr 356. Decyzje w tej sprawie leżą, póki co, jednak głównie w gestii Samorządu Województwa.
Tym memoriałem — jako społeczność lokalna — chcemy wyrazić swoją jedność i wezwać Państwa, jako naszych reprezentantów, do podjęcia skutecznych działań na rzecz realizacji tego zadania inwestycyjnego.
Stowarzyszenie Metropolia Bydgoska
Instytut Rozwoju i Promocji Kolei w Poznaniu
Twój Ruch Bydgoszcz
Klub Młodych Solidarnej Polski
Ruch Młodych Bydgoszcz
Solidarna Polska Bydgoszcz
Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Żninie
Stowarzyszenie Szczęśliwa Dolina z Koronowa
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Cytat:,,21. Kompleksowamodernizacja i przywrócenie ruchu na linii kolejowej nr 356 (odcinek Bydgoszcz –Szubin) oraz rozpoczęcie prac studialnych dotyczących realizacji linii kolejowej Szubin – Żnin "
,,25. Przywrócenie ruchu pasażerskiego naliniikolejowejInowrocław-Żnin "
,,27. Rewitalizacja oraz podjęcie starań narzecz przywrócenia połączeń pasażerskich na liniikolejowejnr 356 na odcinku Kcynia – Gołańcz"
|