Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jazda z lokomotywą w środku składu
#16
Zapytałem wtajemniczonego człowieka i też przytoczył przykład BWE z dwa lata temu. Nie było innej możliwości awaryjnego przekonfigurowania składów i w takim przypadku przepisy zezwalają jazdę z lokomotywą w środku.

Prostuję też swoją wcześniejszą wypowiedź. Technicznie jak najbardziej jest to możliwe, zarówno dla Husarzy jak i dla EU07. W ww. przypadku BWE akurat w drugiej lokomotywie był maszynista i odbywało się tak jak na filmiku Pitagorasa – do drugiej lokomotywy podpięto przewody hamulcowe, a wysokie napięcie szło z drugiej, obsadzonej lokomotywy. Ale jazda drugiej lokomotywy na zimno, bez obsady, też technicznie jest możliwa, nie byłoby problemów z przewodami WN czy innymi.

Więc w zasadzie wynika, że tylko z powodu przepisów taka jazda nie jest praktykowana. Pytanie tylko czym są uzasadnione te przepisy?
Odpowiedz

#17
Mariusz W. napisał(a):a wysokie napięcie szło z drugiej, obsadzonej lokomotywy
Przez sprzęg ogrzewczy?

Cytat:Ale jazda drugiej lokomotywy na zimno, bez obsady, też technicznie jest możliwa
Jest możliwa, ale wymaga uprzedniego przygotowania, inaczej grozi pożarem albo innym uszkodzeniem.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#18
rustsaltz napisał(a):Przez sprzęg ogrzewczy?
No raczej.
Odpowiedz

#19
Przecież moc ogrzewania/klimatyzacji to ułamek mocy lokomotywy...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#20
EU07A ma w swojej instrukcji holowania zapisane by podczas holowania na pokładzie był konwojent pilnujący manometrów oraz zakazane jest podłączanie przewodu z 8 atm.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#21
Ciekawe czemu... A co w przypadku, gdy musimy taką EU07A wysłać na zimno z pociągiem pasażerskim wymagającym połączenia sprzęgiem zasilającym? Kurczę, słaba ta nowoczesność.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#22
http://roboyama.com.pl/files/eu07a_holowanie.pdf
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#23
Nic nowego się z tego dokumentu nie dowiedziałem. Interesuje mnie DLACZEGO nie można połączyć przewodu zasilającego, który dla zimnej lokomotywy powinien pełnić taką funkcję jak w wagonie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#24
Szukałem i nic nie napisali. Może Wam sie uda znaleźć
http://roboyama.com.pl/eu07a.html
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.