16.02.2014, 17:42
Zapytałem wtajemniczonego człowieka i też przytoczył przykład BWE z dwa lata temu. Nie było innej możliwości awaryjnego przekonfigurowania składów i w takim przypadku przepisy zezwalają jazdę z lokomotywą w środku.
Prostuję też swoją wcześniejszą wypowiedź. Technicznie jak najbardziej jest to możliwe, zarówno dla Husarzy jak i dla EU07. W ww. przypadku BWE akurat w drugiej lokomotywie był maszynista i odbywało się tak jak na filmiku Pitagorasa – do drugiej lokomotywy podpięto przewody hamulcowe, a wysokie napięcie szło z drugiej, obsadzonej lokomotywy. Ale jazda drugiej lokomotywy na zimno, bez obsady, też technicznie jest możliwa, nie byłoby problemów z przewodami WN czy innymi.
Więc w zasadzie wynika, że tylko z powodu przepisów taka jazda nie jest praktykowana. Pytanie tylko czym są uzasadnione te przepisy?
Prostuję też swoją wcześniejszą wypowiedź. Technicznie jak najbardziej jest to możliwe, zarówno dla Husarzy jak i dla EU07. W ww. przypadku BWE akurat w drugiej lokomotywie był maszynista i odbywało się tak jak na filmiku Pitagorasa – do drugiej lokomotywy podpięto przewody hamulcowe, a wysokie napięcie szło z drugiej, obsadzonej lokomotywy. Ale jazda drugiej lokomotywy na zimno, bez obsady, też technicznie jest możliwa, nie byłoby problemów z przewodami WN czy innymi.
Więc w zasadzie wynika, że tylko z powodu przepisów taka jazda nie jest praktykowana. Pytanie tylko czym są uzasadnione te przepisy?