Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Koleje Wielkopolskie podają na swoim fanpage na Facebooku:
Cytat:W poniedziałek 25 marca 2013, władze województwa wielkopolskiego, powiatu i gminy Wolsztyn zadecydowały o powołaniu wspólnie z PKP Cargo S.A. spółki, która ma pozwolić ożywić oraz zachować działalność jedynej czynnej w Europie parowozowni.
Liczba postów: 506
Liczba wątków: 27
Dołączył: 22.09.2012
Reputacja:
0
http://www.powiatwolsztyn.pl/pliki/paro ... yn2013.pdf
No i koniec. Od połowy 2015 tylko 1 para pociągów dziennie zamiast obecnych 2. Od 2017 koniec jazdy rozkładowej, jedynie będą pociągi turystyczne w wakacje (jak teraz w Chabówce). Jednak czym innym jest jazda za duże pięniądze w tłoku i ścisku i z tysiącem dzieci dookoła, które rodzice zabrali aby im pokazać ciufcię. A czym innym jest obecny Wolsztyn gdzie możemy poczuć się za cenę Regio jak w prawdziwym pociągu z ery pary, gdzie jadą ludzie normalnie do pracy itd, no i nie jedzie się w tłoku 100% obłożenia tak jak to bywa na specjalnych imprezach.
Powód planu jest jasny, bo się nie opłaca. Jednak Wolsztym powinien pozostać pomimo kosztów taki jak jest. Bo w końcu na renowacje zabytkowych kościołów też się daje pieniadze i to się też nie zwraca.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Szkoda, że tak się stanie, ale dobrze, że jest chociaż Turkol i w sezonie wakacyjnym te parowozy będą jeździły. Jednak przemawia tutaj tylko wykres z liczbami. Nie liczy się wypracowane dobro.
Teraz Wolsztyn może stracić na popularności.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Gordon napisał(a):Bo w końcu na renowacje zabytkowych kościołów też się daje pieniadze i to się też nie zwraca. Nikt nie narzeka, że msza jest w starym kościele, a stary pociąg cieszy garstkę zbocz... miłośników.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Wiele razy to powtarzałem, czytając wpisy, że pociągi z parowozami często się spóźniają... Należy zaprzestać jazd rozkładowych tych składów. kązdy chce dojechać do pracy/szkoły na czas. Powinno się rozwijać turystykę kolejową...
Liczba postów: 506
Liczba wątków: 27
Dołączył: 22.09.2012
Reputacja:
0
Tu nie chodzi o spóźnianie się tylko o 1,5 miliona złoty (wedle pdf-u). W najpopularniejszych porach jedzie szynobus a nie parowóz i to głównie szynobus dowozi do pracy, szkoły. Ja osobiście byłbym za zachowaniem JEDNEGO połączenia dziennie w niepopularnej porze ale codziennie. 700 tysięcy za jedno połączenie to dla takiego Poznania grosze. Tak by był prawdziwy pociąg a nie specjalna impreza gdzie człowiek się czuje jak na wycieczce przedszkola, gdyż połowa ludzi to matki z dziećmi. W każdym razie ja zamierzam w najbliższych 3 latach przynajmniej raz roku jechać do Wolsztyna po to by pojechać tym pociągiem z parowozem, bo teraz to jest warte tam i z powrotem 24 zł i się jedzie normalnie a za 3 lata to za dokładnie to samo będzie 200 zł i obłożenie 100%.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Hie, hie.
Cytat:Wolsztyńska parowozownia choć jest chlubą Wolsztyna, spędza sen z powiek samorządowcom. Sprawa utworzenia spółki, która zajęłaby się i parowozownią i utrzymaniem turystycznych kursów utknęła w martwym punkcie.
http://tvwielkopolska.pl/index.php/pozn ... d-parowozy
Film wszystko ładnie opowiada.
Liczba postów: 131
Liczba wątków: 4
Dołączył: 29.12.2012
Reputacja:
0
DamianT napisał(a):Należy zaprzestać jazd rozkładowych tych składów. Każdy chce dojechać do pracy/szkoły na czas. Powinno się rozwijać turystykę kolejową... Tyle że właśnie planowy ruch parowozów sprawiał zawsze, że Wolsztyn to było miejsce unikalne na skalę światową. Nie żaden skansen, tylko ostatnia w Europie czynna parowozownia.
Turystyka kolejowa dobra rzecz, ale jeden czy dwa pociągi specjalne nie przyciągną turystów z zagranicy. Oprócz corocznej "Parady parowozów" to miejsce musi przyciągać przez cały rok.
Nie wiem jak w tej chwili wygląda sytuacja z turystami, ale kiedy ja ostatni raz byłem w Wolsztynie, bodaj w 2004 roku, w noclegowni na szopie nocowała spora (ok.12 osób) grupa miłośników z Niemiec i Holandii. Podkreślali oni wtedy, że do Wolsztyna przyjechali po to żeby zobaczyć planowy ruch parowozów, a skanseny to oni mają u siebie...
Dodam że w tamtym czasie w Wolsztynie pod parą były przynajmniej 4 parowozy.
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Jak byłem w lato w Poznaniu Głównym w zwykły powszedni dzień, zaskoczyło mnie duże zainteresowanie planowym parowozem. W ciągu pół godziny zdjęcia parowozowi zrobiło chyba z 15 osób, raczej nie miłośników. Sporo osób zatrzymywało się by chwilę popatrzęć. Osoby z dziećmi będące zupełnie przypadkowo na dworcu przystawała. Turystyka kolejowa i pociągi specjalne nie osiągną takiego efektu. DamianT napisał(a):Wiele razy to powtarzałem, czytając wpisy, że pociągi z parowozami często się spóźniają... Należy zaprzestać jazd rozkładowych tych składów. kązdy chce dojechać do pracy/szkoły na czas. Powinno się rozwijać turystykę kolejową... Czy parowozy są jakoś szczególnie awaryjne w porównaniu do pozostałego taboru eksploatowanego w Polsce? Na ile jest to spowodowane złą jakością napraw (spowodowaną np. wcześniejszym ograniczeniem ruchu parowozowego).
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Ale puszczanie pociągów porannych, gdzie ludzie jadą do pracy i szkół jest chybionym pomysłem. Tak samo jak powrotny po południu... Ludzie, pasażerowie, naprawdę mają dość.
Liczba postów: 131
Liczba wątków: 4
Dołączył: 29.12.2012
Reputacja:
0
Lutek napisał(a):Ale puszczanie pociągów porannych, gdzie ludzie jadą do pracy i szkół jest chybionym pomysłem. Tak samo jak powrotny po południu... Nikt nie twierdzi że parowozy mają obsługiwać kursy szczytowe, ale dobrze by było żeby przynajmniej dwie pary jeździły i to zarówno w relacji Poznań - Wolsztyn jak i Zbąszynek - Wolsztyn - Leszno.
Żeby zainteresować turystów, w Wolsztynie musi się coś dziać, a jeden czynny parowóz to trochę mało.
Liczba postów: 965
Liczba wątków: 22
Dołączył: 19.04.2012
Reputacja:
0
A co się dzieje z Petuchą?
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Naprawa. Kocioł bodaj w Pile.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
No i właśnie brak taboru powoduje że unikalna europejska perełka jest pozbawiona blasku. Teraz ten proces będzie postępował. Na klęskę składa się wiele czynników, od finansów i braku taboru po przedziwne zabawy PKP Cargo.
Teraz myśląc racjonalnie dobrze będzie gdy uda się zostawić chociaż ruch turystyczny, na więcej bym nie liczył chyba że nagle znajdą się pieniądze, lokomotywy oraz dobra wola pewnych osób.
Tak duży kraj a zabytków kolejowych mamy tyle co "kot napłakał", kilkanaście czynnych eksponatów kilka dogorywający "muzeów". Ale ważne że jest chociaż coś, może w przyszłości będzie lepiej.
Liczba postów: 965
Liczba wątków: 22
Dołączył: 19.04.2012
Reputacja:
0
No tak, ale na paradzie parowozów Cargo tak z dumą mówiło że są tacy fajni i w ogóle że dbają o dobro kultury itd. To chyba raczej powinni dbać o to a nie robić takie cyrki. Zamiast zrobić to co już było ustalone to mogą doprowadzić do upadku a później sprzedać za grosze. Zrobia jak z parowozownią Gniezno.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
|