23.02.2013, 22:51
Pociąg ten, nazywany dawniej ekspresem patagońskim kursuje na jednej z najdłuższych i ponoć najciekawszych w całej Ameryce Łacińskiej relacji. Szerokotorowa trasa między miastem Viedma a San Carlos de Bariloche (w skrócie po prostu Bariloche), w całości mieszcząca się w obrębie prowincji Rio Negro liczy 821 kilometrów długości, a jej pokonanie zajmuje około 20 godzin. Obecnie pociąg zestawiany jest z kilku lub kilkunastu wagonów, w tym autokuszetek oraz sprowadzonych z Portugalii wagonów pasażerskich typu Sorefame. Na pokładzie oprócz klasycznej przestrzeni pasażerskiej znajduje się wagon restauracyjny, a według oficjalnej strony także pokładowy klub nocny.
Skład kursuje zaledwie 2 razy w tygodniu - w piątkowy wieczór wyjeżdża z Viedmy, by w sobotnie wczesne popołudnie stawić się w Bariloche, skąd wraca w poniedziałki.
Obsługę tego na wpół turystycznego połączenia zapewnia konsorcjum SEFEPA.
Najtańszy bilet na całą trasę w wagonie z miejscami do siedzenia według strony <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.sateliteferroviario.com.ar">www.sateliteferroviario.com.ar</a><!-- w --> kosztuje 180 peso argentyńskich (w przeliczeniu na PLN około 126 złotych), aczkolwiek na oficjalnej stronie internetowej połączenia w zakładce "pasajes"->"tarifas" pojawiają się dwie opcje: "residentes en Rio Negro" oraz "non residentes", jednak po wyborze którejkolwiek z tych opcji pojawia się komunikat prawdopodobnie o tym, że strona jest jeszcze w budowie . Wygląda jednak na to, że osoby spoza prowincji Rio Negro muszą płacić więcej.
Więcej informacji: Sateliteferroviario (es)
Oficjalna strona na temat Tren Patagonico - uwaga, aby wyświetliły się zakładki do niektórych opcji, na przykład do galerii w podmenu "Multimedia", należy wybrać jedną z zakładek w podmenu "Tren". Gdzie w tym sens, gdzie logika - nie wiem. Galeria wydaje się dość toporna w obsłudze, ale po "rozgryzieniu" o co chodzi nie ma z tym problemów. Strona wyłącznie po hiszpańsku.
Notka o SEFEPA na anglojęzycznej Wikipedii
Film z youtube - przejazd pociągu gdzieś w Patagonii . Okrojony skład - tylko kilka wagonów, bez autokuszetki.
Skład kursuje zaledwie 2 razy w tygodniu - w piątkowy wieczór wyjeżdża z Viedmy, by w sobotnie wczesne popołudnie stawić się w Bariloche, skąd wraca w poniedziałki.
Obsługę tego na wpół turystycznego połączenia zapewnia konsorcjum SEFEPA.
Najtańszy bilet na całą trasę w wagonie z miejscami do siedzenia według strony <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.sateliteferroviario.com.ar">www.sateliteferroviario.com.ar</a><!-- w --> kosztuje 180 peso argentyńskich (w przeliczeniu na PLN około 126 złotych), aczkolwiek na oficjalnej stronie internetowej połączenia w zakładce "pasajes"->"tarifas" pojawiają się dwie opcje: "residentes en Rio Negro" oraz "non residentes", jednak po wyborze którejkolwiek z tych opcji pojawia się komunikat prawdopodobnie o tym, że strona jest jeszcze w budowie . Wygląda jednak na to, że osoby spoza prowincji Rio Negro muszą płacić więcej.
Więcej informacji: Sateliteferroviario (es)
Oficjalna strona na temat Tren Patagonico - uwaga, aby wyświetliły się zakładki do niektórych opcji, na przykład do galerii w podmenu "Multimedia", należy wybrać jedną z zakładek w podmenu "Tren". Gdzie w tym sens, gdzie logika - nie wiem. Galeria wydaje się dość toporna w obsłudze, ale po "rozgryzieniu" o co chodzi nie ma z tym problemów. Strona wyłącznie po hiszpańsku.
Notka o SEFEPA na anglojęzycznej Wikipedii
Film z youtube - przejazd pociągu gdzieś w Patagonii . Okrojony skład - tylko kilka wagonów, bez autokuszetki.
Jaro