11.03.2013, 21:48
Oferta "Wspólny przejazd - trzy pociągi, jeden bilet" od 19 marca 2013 r. przestanie być wydawana na pociągi PKP Intercity.
W założeniach, oferta ta miała być rekompensatą dla podróżnych po podziale PKP na PKP Intercity, Przewozy Regionalne i inne spółki, co pociągnęło za sobą wystawianie odrębnych biletów na pociągi poszczególnych przewoźników i znaczny wzrost kosztu podróży.
Pasażerowie podróżujący z przesiadką i zmieniający przewoźnika, otrzymywali w tej ofercie 10% zniżki od ogólnej (łącznej) ceny biletów za cały przejazd. Uznawana była większość ulg ustawowych.
Informacja o ofercie: PKP Intercity, Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie, PKP SKM Trójmiasto
Gwoździami do trumny "Wspólnego przejazdu" były nie tylko wyjątkowo zawiłe warunki tej oferty (m.in. minimalna odległość pokonywana pociągami poszczególnych przewoźników, skomplikowane warunki zwrotu), ale również niechęć kasjerów PKP Intercity do jej stosowania (krążą pogłoski, że spowodowana wewnętrznym zaleceniem firmy).
Kolejnym istotnym ograniczeniem zasięgu tej oferty był brak zastosowania ulgi studenckiej 51%, po oddzieleniu jej od ulgi uczniowskiej 37%. Mimo upływu kilku lat, podmiotom uczestniczącym w porozumieniu (PKP Intercity, Przewozy Regionalne, PKP SKM Trójmiasto oraz Koleje Mazowieckie) nie udało się spotkać i uzgodnić nowych warunków oferty, uwzględniających znowelizowaną ulgę studencką.
Charakterystycznego smaczku tej sprawie dodaje fakt, że równocześnie z decyzją o skasowaniu "Wspólnego przejazdu" aktualny prezes PKP Intercity, Janusz Malinowski, publicznie ubolewa nad brakiem oferty wspólnego biletu, i zapowiada próby jej wprowadzenia... w bliżej nieokreślonej przyszłości.
źródło wypowiedzi Prezesa: Rynek Kolejowy
Z punktu widzenia archeologii taryf kolejowych, "Wspólny przejazd" był interesującym okazem żywej skamieliny, świadczącym, że dawniej oferty Kolei były znacznie korzystniejsze dla pasażerów niż na początku drugiej dekady XXI wieku. Już po ustaleniu zasad "Wspólnego przejazdu" biletom Przewozów Regionalnych skrócono ważność do 1 doby (od 00:00 do 23:59), biletom na pociągi PKP Intercity nadano ważność 24h od godziny określonej na bilecie, a bilet z oferty "Wspólny przejazd" nadal opiewał na pełne 2 doby ważności - jak niegdyś prawie wszystkie bilety na przejazd powyżej 100 km.
W założeniach, oferta ta miała być rekompensatą dla podróżnych po podziale PKP na PKP Intercity, Przewozy Regionalne i inne spółki, co pociągnęło za sobą wystawianie odrębnych biletów na pociągi poszczególnych przewoźników i znaczny wzrost kosztu podróży.
Pasażerowie podróżujący z przesiadką i zmieniający przewoźnika, otrzymywali w tej ofercie 10% zniżki od ogólnej (łącznej) ceny biletów za cały przejazd. Uznawana była większość ulg ustawowych.
Informacja o ofercie: PKP Intercity, Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie, PKP SKM Trójmiasto
Gwoździami do trumny "Wspólnego przejazdu" były nie tylko wyjątkowo zawiłe warunki tej oferty (m.in. minimalna odległość pokonywana pociągami poszczególnych przewoźników, skomplikowane warunki zwrotu), ale również niechęć kasjerów PKP Intercity do jej stosowania (krążą pogłoski, że spowodowana wewnętrznym zaleceniem firmy).
Kolejnym istotnym ograniczeniem zasięgu tej oferty był brak zastosowania ulgi studenckiej 51%, po oddzieleniu jej od ulgi uczniowskiej 37%. Mimo upływu kilku lat, podmiotom uczestniczącym w porozumieniu (PKP Intercity, Przewozy Regionalne, PKP SKM Trójmiasto oraz Koleje Mazowieckie) nie udało się spotkać i uzgodnić nowych warunków oferty, uwzględniających znowelizowaną ulgę studencką.
Charakterystycznego smaczku tej sprawie dodaje fakt, że równocześnie z decyzją o skasowaniu "Wspólnego przejazdu" aktualny prezes PKP Intercity, Janusz Malinowski, publicznie ubolewa nad brakiem oferty wspólnego biletu, i zapowiada próby jej wprowadzenia... w bliżej nieokreślonej przyszłości.
Cytat:W opinii prezesa PKP Intercity kolejnym działaniem na rzecz zachęcania pasażerów do wyboru kolei powinien być wspólny bilet. "To jest kolejny krok, którego oczekują wszyscy pasażerowie i to również będziemy próbowali robić małymi kroczkami, dogadując się z innymi przewoźnikami, żeby coś w tej sytuacji drgnęło, choć wszyscy przewoźnicy na rynku zaczynają do tego dojrzewać" powiedział Janusz Malinowski dodając, że na razie jest za wcześniej, aby mówić o konkretnej dacie wprowadzenia wspólnego biletu.
źródło wypowiedzi Prezesa: Rynek Kolejowy
Z punktu widzenia archeologii taryf kolejowych, "Wspólny przejazd" był interesującym okazem żywej skamieliny, świadczącym, że dawniej oferty Kolei były znacznie korzystniejsze dla pasażerów niż na początku drugiej dekady XXI wieku. Już po ustaleniu zasad "Wspólnego przejazdu" biletom Przewozów Regionalnych skrócono ważność do 1 doby (od 00:00 do 23:59), biletom na pociągi PKP Intercity nadano ważność 24h od godziny określonej na bilecie, a bilet z oferty "Wspólny przejazd" nadal opiewał na pełne 2 doby ważności - jak niegdyś prawie wszystkie bilety na przejazd powyżej 100 km.
Bahnfahren ist unser Business