Liczba postów: 22
Liczba wątków: 10
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Lokomotywy spalinowe typu ST43 są w posiadaniu kilku spółek, m.in.: PKP Cargo która właśnie pozbywa się tych maszyn ale tnąc je na złom. Może przypomnę że ST43 są lepsze niż ST44, choć zmodernizowane ST44 są lepsze niż ST43, więc pragnę zauważyć że gdyby zmodernizowało się rumuny to byłyby lepsze od nowych gagarinów.
Czy ktoś może zna aktualny stan ST43, jeśli tak to proszę o napisanie.
Liczba postów: 58
Liczba wątków: 2
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
yafal3390 napisał(a):Lokomotywy spalinowe typu ST43 są w posiadaniu kilku spółek, m.in.: PKP Cargo która właśnie pozbywa się tych maszyn ale tnąc je na złom. Może przypomnę że ST43 są lepsze niż ST44, choć zmodernizowane ST44 są lepsze niż ST43, więc pragnę zauważyć że gdyby zmodernizowało się rumuny to byłyby lepsze od nowych gagarinów.
Czy ktoś może zna aktualny stan ST43, jeśli tak to proszę o napisanie.
Po pierwsze : z tego co napisałeś wynika, ST43 są lepsze niż ST44, ale ST44 (zmodernizowane) są lepsze niż ST43.
Niestety możesz zapomnieć o modernizacji serii ST43, gdyż jest ona nieopłacalna i nikt nie ma pomysłu jak to zrobić (nie mówię tutaj o Rumunach). Aczkolwiek wszystko może się zdarzyć, natomiast jak na razie seria ST43 chyli się ku upadkowi
Jaki ilostan tych lokomotyw Cię interesuje ?
Lotos Kolej pozbywa się swoich rumunów, to samo robi DB Schenker Rail Polska
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.m0ke.kolej.org.pl">www.m0ke.kolej.org.pl</a><!-- w -->
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.wgk.cal.pl">www.wgk.cal.pl</a><!-- w -->
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Jakoś w Rumunii z powodzeniem modernizują 060Da i wszystko gra. Więc stwierdzenie że nie wiadomo jak zmodernizować jest jakieś dziwne. Oczywiście sprawa ST43 jest już przesądzona czyli kasacja.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Panowie, miłość do taboru miłością, ale trzeba jednak podążać za nowoczesnością. Nie można non stop modernizować starych maszyn, nawet doskonale zmodernizowany tabor nie będzie tak funkcjonalny i niezawodny jak tabor nowy.
Nie możemy być jeżdżącym muzeum kolejnictwa.
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Co do tego która lepsza czy ST43 czy ST44 to sądzę że lepsza jest ta która w swoim rejonie jest większością. Tam warsztatowcy nauczyli się je naprawiać bo wiedzą co się najczęściej psuje i jak sobie z tym radzić.
ST43 jest lepsza na górskie kręte linie bo ma odpowiednie zawieszenie wózka ale np ma głośne wnętrze bo nie ma przedsionków między kabina a silnikiem a do tego maja przekaźnik nadmiarowy który może spowodować trochę problemów podczas podjazdów na wzniesienia.
ST44 jest lepsza do ciężkich pociągów ale na liniach mało krętych (choć w moich okolicach sobie radzą tylko szyny na zakrętach heblują) jest trochę ciszej w kabinie, ma ogranicznik prądu. ale za to np lubią gubić wodę przez uszczelnienia tulei no i to heblowanie toru.
Dlatego uważam że te lokomotywy są równorzędne każda ma ma swoje wady i zalety.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Jeszcze parę lat temu była odwrotna sytuacja to ST44 były w krzakach a ST43 były górą a dziś jest odwrotnie. Oczywiście ja tez jestem zwolennikiem zupełnie nowych pojazdów lecz w obecnej sytuacji gdy PKP CARGO ma tyle lokomotyw spalinowych trzeba je jakoś mądrze wykorzystać a nie porostu krzaki i palnik. Obecna sytuacja z kasacją ST43 wynika z ekonomicznego punktu widzenia PKP CARGO czyli pozostawiają tylko jedną serie ST44. Można zmniejszyć koszty eksploatacji poprzez unifikacje części od jednego dostawcy w większych ilościach u mnie w firmie jest podobnie i faktycznie można trochę zaoszczędzić, gdy ma się maszyny jednego producenta a niż wielu.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
O tym samym mówiłem. Nie rozumiem pojęcia "lepsza" w stosunku do lokomotywy. No szybsza, ładniejsza, lepiej hamująca, więcej uciągająca?
Liczba postów: 22
Liczba wątków: 10
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Rzeczywiście źle się wyraziłem. Pisząc lepsze mam na myśli większą moc
ST43 - 1544kW (2100KM)
ST44 - 1472kW (2000KM)
ST44* - 2240kW (ok. 3046KM)
Kolejowy Portal Informacyjny:
yafal3390
YouTube:
yafal3390
Wikipedia:
rav3390
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
A mówiąc zmodernizowany gagar to jakiego masz na myśli 311D 12xx 30xx ?
Liczba postów: 926
Liczba wątków: 10
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
MichałŁ:
Zmodernizowanego ST44, jak np. 1219...
...
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
ST44 12xx czyli ten z Kołomną ( jak by ten stary dwusuw był skąd indziej ) ma 2000KM
311D ma 2900KM
A 3000KM ma ten 30xx z Fabloku a to chyba jakiś niewypał był
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
A np. dlatego że np na LHS jeden stał kawał czasu bo cały czas były problemy z prądnicą główną (coś z łożyskowaniem) do tego mieli problemy z elektroniką. Może to i problemy wynikające z tego że to były dwa pierwsze egzemplarze.
Ale musi być coś na rzeczy skoro LHS zdecydował się na produkt z Newagu a nie z Fabloku.