Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koniec planowych parowozów w Wolsztynie
#61
flanker napisał(a):Ich miejsce jest w muzeum albo w skansenie, parady i pociągi retro, ale nie takie rzeczy jak robi Turkol, bo 7-8 pudeł wyładowanych po dach ludźmi (jak Pirat czy Katamaran, jakoś tak się ten skład zwie) to za dużo na Oelkę. Na takie składy powinna wtedy iść spalinówka tylko.
Oelka to, jak sama oznaczenie wskazuje, parowóz osobowy, więc do takich składów średnio się nadaje.
Odpowiedz

#62
W przyszłym roku pociągi parowe mogą powrócić na szlak

W chwili uruchomienia w wolsztyńskiej parowozowni działalności Instytucji Kultury, wznowione mają być zamówienia ruchu planowanego – informuje PKP Cargo. Przekształcenie parowozowni w Instytucję Kultury ma nastąpić w 2015 r.

http://www.rynek-kolejowy.pl/54931/wols ... _szlak.htm
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#63
flanker napisał(a):Poznanski_mech nie tylko na górskich szlakach, również na tych prostych nizinnych jeśli skład jest długi i ciężki. Dwie zdezelowane Oelki które są non stop na chodzie nie dają sobie rady i trzeba je czymś wspomagać, bo są po prostu zabytkami. Ich miejsce jest w muzeum albo w skansenie, parady i pociągi retro, ale nie takie rzeczy jak robi Turkol, bo 7-8 pudeł wyładowanych po dach ludźmi (jak Pirat czy Katamaran, jakoś tak się ten skład zwie) to za dużo na Oelkę. Na takie składy powinna wtedy iść spalinówka tylko.

Ostatnio Ol pojechała jako PARTNER'14 do Lübben(Lubin) - choć przyznaję SP32 jechała razem z nią ale nie wiem czy na popychu

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 8234675299

No i standardowo PIRAT do Kołobrzegu - bez pomocy :-)

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 8234675299

Więc Oelka daje radę, chociaż nie twierdzę że nie jest jej ciężko.

Boję się co będzie jak się skończy rewizja kotła, bo Cargo nie garnie się do niczego związanego z Wolsztynem, a zdecydowanie wolę jeżdżące pomniki techniki niż stojące, chociaż może najlepszy dla Oelki skład to retro jeżdżące co jakiś czas, ale wtedy Cargo ją na pewno skreśli
Odpowiedz

#64
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... wozem.html

czajniki wracają do planowych pociągów.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#65
Ogólnie fajnie, ale czy nie powróci narzekanie pasażerów na opóźnienia?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#66
W pociągach ma obowiązywać taryfa REGIOeskpres więc myślę, że narzekanie będzie na cenę biletu
Odpowiedz

#67
Byleby nie jechało w szczycie, to będzie garstka miłośników, którzy będą w stanie ciężkie pieniądze zapłacić za bilet.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#68
rustsaltz napisał(a):Byleby nie jechało w szczycie, to będzie garstka miłośników, którzy będą w stanie ciężkie pieniądze zapłacić za bilet.

Wszystko zależy od aktualnego kursu funta ponoć Tongue.
Pozdr.

CAr.
Odpowiedz

#69
rustsaltz napisał(a):http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci...wozem.html

czajniki wracają do planowych pociągów.

Planowym ruchem bym tego nie nazwał Undecided.

Ale UWAGA - coś się dzieje, bo faktycznie Woltur rusza 26.03.2015 roku.
Oelka już rozpalona i jutro wyrusza na szlak

Cytat:26 - 29 marca br. Woltur.pl organizuje przejazd następujących pociągów prowadzonych przez parowóz:

26 marca (czwartek):

Wolsztyn - Stefanowo - Zbąszyń - Stefanowo - Wolsztyn;
Wolsztyn - Zbąszyń - Zbąszynek - Zbąszyń - Wolsztyn;

27 marca (piątek):

Wolsztyn - Rakoniewice - Wolsztyn;
Wolsztyn - Nowa Wieś Mochy - Wolsztyn;
Wolsztyn - Stefanowo - Wolsztyn;

28 marca (sobota):

Wolsztyn - Zielona Góra - Żagań - Zielona Góra - Wolsztyn (TurKol.pl);

29 marca (niedziela):

Wolsztyn - Stefanowo - Zbąszyń - Stefanowo - Wolsztyn;
Wolsztyn - Zbąszyń - Zbąszynek - Zbąszyń - Wolsztyn;
Informacje podane ze strony www.parowozy.com.pl

Na razie informacji o innym ruchu typowo planowym czajników brak. Wiem że PIRAT ma już rezerwację na maj 2015. Ale to nie jest ruch typowo planowy.

Pozdrawiam
sm31-131
Odpowiedz

#70
W dniu 28 marca pociąg Turkolu jest odwołany.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#71
Na 3 dni przed imprezą Cargo informuje Turkol o tym że nie mają odpowiedniej ilości ogrzewanych wagonów? Kpina.
Pytanie, czy ma to coś wspólnego z imprezą organizowaną przez Woltur.pl?

Pozdrawiam
sm31-131
Odpowiedz

#72
Chore, bo polskie. A się wybierać chciałem już na sobotę :-|
Kolej Ziemi Goleniowskiej
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.facebook.com/linia424">www.facebook.com/linia424</a><!-- w -->
Odpowiedz

#73
Cytat: Kryzys zakończony. Czynne parowozy wrócą do Wolsztyna

Tytuł artykułu jest zbyt przesadny bo może sugerować koniec WSZELKICH kłopotów w Parowozowni Wolsztyn, ale jest lepiej...

Cytat:Naprawa parowozu Ol 49-59 w Lesznie zostanie zakończona do 30 listopada. Naprawa parowozu Pt 47-65 w Chabówce, według deklaracji Południowego Zakładu PKP Cargo, zostanie zakończona do kwietnia 2016 r. Po zakończeniu naprawy parowóz wróci do Wolsztyna.

Ol49-69 jest niestety już bez rewizji i czeka na naprawę.

Natomiast
Cytat:fakt możliwego szybkiego zakończenia negocjacji dotyczących utworzenia przez PKP Cargo i samorządy Instytucji Kultury, która przejmie od PKP Cargo zarządzanie obiektem i uruchamianie pociągów z parowozami.
oraz
Cytat: po uruchomieniu działalności operacyjnej Instytucji Kultury będzie obsługiwany także ruch planowy

ma w przyszłości zapewnić powrót czajników do ruchu planowego.

Co prawda dwa parowozy to według mnie i tak za mało na zapotrzebowanie jakie będzie generował ruch planowy(w założeniu w D - chociaż bardziej sensowny byłby w 6-7) i wszelkie imprezy a już na pewno jest to niedostateczne jak na jedyną w pełni działającą parowozownię w Polsce

ALE...

cieszę się że Cargo nie rozebrało Wolsztyna do ostatniego podkładu i śrubki (tak jak to było wróżone) i że cokolwiek się tam dzieje. Choć wiem że cokolwiek to zdecydowanie za mało.

I z ciekawostek:
Popyt na przejazdy retro jest na tyle duży, że na tą chwilę dla Wolturu i Turkolu jeździ Tkt48 z Chabówki. Więc jest to dobry punkt na plus dla całej inwestycji bo Cargo nie będzie widziało w słupkach samych minusów.

Cały artykuł w RK

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Identyfikacja parowozów z monet Gość222 2 3 704 19.03.2013, 21:08
Ostatni post: Gość222

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.