Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koniec planowych parowozów w Wolsztynie
#31
Ariel Ciechańsk, nie mam pojęcia czy korzystałeś kiedyś z codziennej jazdy parowozem, ale ja miałem taką możliwość przez prawie 3 lata codziennie. W tym czasie pamiętam tylko jeden dzień kiedy wszyscy pospóźniali się godzinę do pracy/szkoły, bo czajnik 'zgubił gwizdek' Wink Nigdy, podkreślam: nigdy kiedy ja jechalem (a jeździłem 5 dni w tygodniu po 2 razy dziennie) nie zdarzyło się opóźnienie większe niż 15 minut. A gdy wiedziano, że coś się dzieje z parowozem to wysyłano Fiata albo Stonkę.
A gdy tylko dojechały do Leszna szynobusy z ZNTK Poznań, to gdy jeszcze latem jako tako jeździły (oczywiście bez klimy, do czasu przejęcia przez KW, bo PR nie miały pojęcia o tym co to jest i jak się to napełnia), to zimą awarie i uziemienia szynobusów były codzienną normalnością.

Ludziom, którzy teraz muszę dojeżdżać parowozem codziennie, nie dziwie się, bo czasowo różnica między szynobusem a czajnikiem to ponad 20 minut na obecnej trasie. Jednak nie rozumiem dlaczego czajniki puszcza się w godzinach szczytu porannego i popołudniowego, a nie przesuwa się ich na miejsca szynobusów, które jeżdżą w okolicach godziny 9 i 13. Zresztą, to możecie sobie sami sprawdzić na RJ Smile
To kolejny genialny przykład, że łatwiej podać to za powód 'wywalmy obiegi parowe' niż 'przesuńmy obiegi parowe'.
Chociaż jestem ciekawy, co wtedy by wiara rano powiedziała: 'ja pie***le ale rzuca, ale ten plastik twardy, ale śmierdzi. Parowozem to było lepiej.'
PKP jest 'spoko' - lubisz to? :)
Odpowiedz

#32
loony napisał(a):To kolejny genialny przykład, że łatwiej podać to za powód 'wywalmy obiegi parowe' niż 'przesuńmy obiegi parowe'.
Chociaż jestem ciekawy, co wtedy by wiara rano powiedziała: 'ja pie***le ale rzuca, ale ten plastik twardy, ale śmierdzi. Parowozem to było lepiej.'

Widać trasa do Poznania była bardziej prestiżowa dla pewnego brytyjskiego przedsiębiorcy...
Pozdr.

CAr.
Odpowiedz

#33
A co to ma do zacytowania mojego wpisu?
PKP jest 'spoko' - lubisz to? :)
Odpowiedz

#34
loony napisał(a):A co to ma do zacytowania mojego wpisu?

Dużo, bardzo dużo... Zobacz, kto zarabia na angielskich turystach nielegalnie prowadzących pociągi pasażerskie w parowozach PKP Cargo... Zbyt dużo tu obraca się wokół angielskiego funta...
Pozdr.

CAr.
Odpowiedz

#35
Aha, czyli przesunięcie godzin kursowania parowozów z szynobusami, wiąże się z nielegalnymi brytyjskimi turystami?
Zbyt skomplikowana matematyka jak dla mnie.
PKP jest 'spoko' - lubisz to? :)
Odpowiedz

#36
loony napisał(a):Aha, czyli przesunięcie godzin kursowania parowozów z szynobusami, wiąże się z nielegalnymi brytyjskimi turystami?
Zbyt skomplikowana matematyka jak dla mnie.

Nie. Przesunięcie z powrotem trakcji parowej na linię do Poznania. Bo jednak Leszno-Zbąszynek to trochę krótkotrwały fun był dla klienteli HJ :-P.
Pozdr.

CAr.
Odpowiedz

#37
Ale mi chodzi o przesunięcie parowozów z 5:40 na 8:00 oraz z 13:32 na 15:33. Z Poznania tak samo. W tym momencie 'szczyt' jest na szynobusie, a nie na parowozie, który 'nikomu nie pasuje'.

Poza tym, przypominam, że po cięciach czajniki zostały przerzucone na Wolsztyn - Leszno w momencie kiedy Wolsztyn - Poznań było w remoncie.
PKP jest 'spoko' - lubisz to? :)
Odpowiedz

#38
loony napisał(a):Ale mi chodzi o przesunięcie parowozów z 5:40 na 8:00 oraz z 13:32 na 15:33. Z Poznania tak samo. W tym momencie 'szczyt' jest na szynobusie, a nie na parowozie, który 'nikomu nie pasuje'.

A da się to wyobiegować na jednym czajniku i bez dodatkowych drużyn parowozowych??
Pozdr.

CAr.
Odpowiedz

#39
Ariel Ciechańsk, przecież obecnie też jeździ tylko jeden czajnik. Zmiana polegałaby tylko na zamienieniu czajnika i szynobusu miejscami w rozkładzie. W czym problem?
Odpowiedz

#40
Owszem, ale czy nie rozsypie to obiegów? Czajnik to nie szynobus, że w 5 minut zawrócisz. Potrzebne jest obrócenie na obrotnicy, wodowanie, szlakowanie... Potem może się okazać, że albo maszyna na noc zostaje w Poznaniu, albo jest problem z drużynami trakcyjnymi itp.
Pozdr.

CAr.
Odpowiedz

#41
Cytat:Ostatni miesiąc zobaczyć parowozy w ruchu planowym, od kwietnia przestaną prowadzić pociągi planowe a ich miejsce zajmą szynobusy. UMWW nie chce już płacić za węgiel.

takie coś mozna przeczytać na FB w grupie pl.misc.kolej
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#42
Czyli szumne zapowiedzi powrotu parowozów na trasę Poznań - Wolsztyn już można włożyć między bajki.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#43
Kompletnie mnie to nie dziwi, od dawna się na to zanosiło. Teraz jeszcze zaorają pewnie parowozownię i przerobią ją na skansen albo zabiją dechami i nawet już corocznej Parady nie będzie.
Odpowiedz

#44
Nie tylko UMWW za to odpowiada, winne jest też Cargo które całą sytuację olewa.
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!

Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.

Zestawienia pociągów
Odpowiedz

#45
Parowozowni nie zaorają, bo parowozy mają być w jakimś tam stopniu wykorzystywane jeszcze przez Turkol na rzecz pociągów turystycznych.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Identyfikacja parowozów z monet Gość222 2 3 676 19.03.2013, 21:08
Ostatni post: Gość222

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.