Liczba postów: 117
Liczba wątków: 2
Dołączył: 11.05.2012
Reputacja:
0
Kolejna wiadomość dot. pociągu EC "Wawel": Dziś oficjalnie została ogłoszona informacja, że od 15 Kwietnia będzie jeździł Autobus rel. Berlin-Kraków zorganizowany przez DB.
Co ciekawe: Pociąg EC "Wawel" jednak nie będzie zlikwidowany. Autobus będzie się zatrzymał w Berlinie, we Wrocławiu, w Katowicach oraz w Krakowie. Czas przejazdu z Berlina do Krakowa ma wynosić ok. 8 1/4 godzin.
Oficjalna informacja od DB po Niemiecku): LINK
Liczba postów: 506
Liczba wątków: 27
Dołączył: 22.09.2012
Reputacja:
0
A ten autobus będzie jeżdził w dzień czy w nocy? Lepszy chyba nocny, nie traci się dnia na podróż. Czy DB zagwaeantuje skomunikowania na pociągi ICE z Berlina. Np. w razie opóźnienia autobusu da bilet na kolejny ICE w jakimś kierunku.
Mám rád Českých Drah.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Ciekawa alternatywa i praktycznie rzecz ujmując to śmiertelna wiadomość dla EC Wawel, który przegra z autobusem.
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Hahaha, to po prostu czarny humor. Po polskich przewoźnikach chyba prędzej można by się spodziewać takiej poruty, ale DB? Porażka.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
pitagoras23 napisał(a):Ciekawa alternatywa i praktycznie rzecz ujmując to śmiertelna wiadomość dla EC Wawel, który przegra z autobusem. Hm, może niekoniecznie. Ile autobus będzie jechał do Wrocławia? Wawel potrzebuje na to 5:10h - plusem są komfortowe warunki podróżowania, autobus tego nie zapewni.
Liczba postów: 117
Liczba wątków: 2
Dołączył: 11.05.2012
Reputacja:
0
Jeszcze nie znalazłem rozkład jazdy dla tego autobusu, ale on prawdopodobnie będzie kursował w godzinach obecnego "Wawla".
Oczywiście wolę połączenie kolejowe, ponieważ zawsze przyjemniej się podróżuje pociągiem.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
mikrobart, Bartku wielkim atutem jest na pewno autostrada z Berlina do Wrocławia i pewnie na tym odcinku sporo uda się wyciągnąć.
Ale poczekajmy na rozkład, wtedy będzie można wyciągnąć wnioski.
Maciej, a dlaczego uważasz, że to poruta?
Liczba postów: 842
Liczba wątków: 38
Dołączył: 05.04.2011
Reputacja:
0
Skoro DB nie może wjechać na nasze tory, to wjadą ich autobusy. Może komuś to da do myślenia.
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
pitagoras23, każde zastępowanie pociągu, autobusem organizowanym przez przewoźnika kolejowego, to pewnego rodzaju poruta, porażka. Z wyjątkiem oczywiście sytuacji awaryjnych, remontów, czy też sytuacji, gdzie kolej nie ma dojazdu (czyt. IRBusy). Chociaż, jeśli jest tak jak mówi loony, że wina jest po polskiej stronie, do zwracam DB honor.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Wiadomo, że pociąg jest lepszy, ale zdecydowana większość z nas wie w jakiej kondycji jest Wawel. Tak naprawdę chyba nie ma pomysłu, aby go uratować. Degradacja połączenia musiałaby nastąpić, ale wówczas już nie mógłby jako TLK wjechać do Niemiec. I co dziwne najbardziej to, że wyjeżdżał i łączył wielkie miasta (Kraków, Katowice, Wrocław), a tymczasem BGE łączący mniejsze ośrodki ma taką frekwencję, że głowa mała.
Autobus może spowodować tylko likwidację tego połączenia na stałe, chyba, że Wawel zacząłby kursować w godzinach nocnych, aby docierać do Berlina nad ranem.
Liczba postów: 842
Liczba wątków: 38
Dołączył: 05.04.2011
Reputacja:
0
Maciej napisał(a):Chociaż, jeśli jest tak jak mówi loony, że wina jest po polskiej stronie, do zwracam DB honor. Moimi wypowiedziami się nie kieruj, ja się nie znam
Liczba postów: 117
Liczba wątków: 2
Dołączył: 11.05.2012
Reputacja:
0
Teraz na RK też można czytać coś o nowym IC busie: LINK
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Ciekawe, kiedy PolskiBus podejmie rękawicę.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 40
Liczba wątków: 0
Dołączył: 29.05.2012
Reputacja:
0
Ze Śląska,Opolszczyzny i Dolnego Śląska w kierunku Niemiec kursy autobusowe opanował Sindbad i Eurolines oraz cała masa busiarzy.
Popieram wypowiedź pitagorasa23 - Wawel powinien w relacji Kraków-Hamburg-Kraków jeździć nocą.Nie byłoby odczuwalne dłużenie się czasu przejazdu a komfort podróży dużo lepszy niż autokarem.
A w dzień ze dwa kursy Wrocław-Berlin-Wrocław w opcji RE.Jeśli było by to obsługiwane szynobusem jak RE Drezno-Wrocław to można wykręcić dobry czas.Napewno poniżej 5 godzin.
Sindbad odcinek Wrocław-Berlin robi w 5 godz. 10 min (w nocy przy małym ruchu ulicznym) a trase Wrocław-Hamburg w 8 godz. 30 min.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
pitagoras23 napisał(a):mikrobart, Bartku wielkim atutem jest na pewno autostrada z Berlina do Wrocławia i pewnie na tym odcinku sporo uda się wyciągnąć.
Musisz mieć na uwadze, że nawet na autostradzie autokary mają ograniczniki do prędkości. No chyba, że na przykład jeździ się po RPA
|