Liczba postów: 47
Liczba wątków: 4
Dołączył: 09.12.2010
Reputacja:
0
Możliwość analizowania skrajni na całych odcinkach po wprowadzeniu danych do Excela jest bardzo przydatna przy planowaniu modernizacji ze zmianą geometrii i prędkości, ale pozostawieniem obiektów inżynieryjnych.
Jeśli chodzi o propozycje nowych funkcji, to moduły dynamiki ruchu pociągu i geometrii linii można by rozwinąć o dalsze zastosowanie - obliczenie przepustowości linii przy założonych jej parametrach geometrycznych i charakterystyce różnych kursujących pociągów. Byłoby to przydatne już na etapie studiów wykonalności modernizacji lub budowy nowych linii, w celu optymalizacji układów torowych i rozmieszczenia posterunków ruchu.
Skoro jest już funkcja obliczania geometrii i dodatek generujący rysunki rozjazdów łukowych, to dobrym uzupełnieniem byłoby jeszcze projektowanie geometrii całych połączeń torów takimi rozjazdami (półtrapezy na łuku itp.). Na chwilę obecną główną pomocą jest tu książka Władysława Rzepki Rozjazdy łukowe w planie i profilu, z której wzory można ewentualnie próbować wprowadzać do Excela w celu ułatwienia obliczeń.
Zastanawia mnie też, na ile program jest wrażliwy na drobne błędy w strukturze wczytywanych plików z zewnętrznych edytorów (xls, txt itp.), na przykład puste wiersze albo literówki.