Liczba postów: 1
Liczba wątków: 1
Dołączył: 29.05.2013
Reputacja:
0
Witam,
poszukuję rozwiązania technicznego, które pozwoliłby mi zasilić urządzenie elektroniczne zainstalowane na wagonie kolejowym (szczególnie towarowym, cysternie, itd.).
Czy znacie jakieś gotowe prądnice, ale o bardzo niskiej mocy (nie takie z wagonów pasażerskich) - wystarczy mi moc rzędu 30-40W (!!)- może nawet mniej.
Jellou
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
A może panel słoneczny?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Akumulator...
Wózki wagonów towarowych z przyczyn oczywistych prądnic nie mają, więc...
Sprzęgu grzania (w 99%) też nie. Tak więc lipa.
Ewentualnie opracować prądnicę na maźnicy. Ale osobiście nie widziałem niczego takiego.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
40W to sporo mocy jak na elektronikę - prędko zarąbie akumulator, solar też raczej nie da rady aż tyle zapodać.
Wiem, że nie takiej odpowiedzi się spodziewałeś, ale może warto zainwestować w ograniczenie zużycia?
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
psim napisał(a):solar też raczej nie da rady aż tyle zapodać.
A jakby zainstalować więcej solara? Akumulator to nieco lipnie, bo wymagałby ładowania, co byłoby skomplikowane. No jeszcze można zastosować wiatrak, jeżeli nie chcemy ingerować w wózek.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Polegać na jednym źródle też nie możesz.
Jak wagon ma prądnicę, to na postoju ciągnie z aku. Naturalna kolej rzeczy. Chcesz czy nie - jakieś podtrzymanie pewnie będzie musiało być.
Ale czym podładować - ze standardowych rozwiązań nie widzę nic.
Liczba postów: 84
Liczba wątków: 4
Dołączył: 31.03.2013
Reputacja:
0
Solar spokojnie da Ci 40W, ale co jeśli jest pochmurnie, albo trzeba go zamontować na np. Eaosie?