13.07.2011, 20:43
Już nie w STK. Ale również nie Lotos. Reszta okaże się wkrótce, albo jak ktoś złapie te pociągi
[ZNLE Gliwice] E6ACT Dragon
|
13.07.2011, 20:43
Już nie w STK. Ale również nie Lotos. Reszta okaże się wkrótce, albo jak ktoś złapie te pociągi
13.07.2011, 22:43
PMT?
14.07.2011, 13:59
Ciekawe. Oby byli na poważnie zainteresowani, to bogaty potencjalny klient
15.07.2011, 10:03
Dziś pojeździ u nich na pociągach wahadłowych, a potem jest szansa, że pojedzie raz na Szczecin (może jutro) etc. W przyszłym tygodniu już będzie jeździć w innym rejonie.
PMT loki kupuje, ale na razie Bombardiery, jak było widać.
15.07.2011, 11:19
Traxxy nie są złe, ale może pomyślą o czymś silniejszym do cięższych składów bo w praktyce różnica między 4, a 6 osiami jest spora.
15.07.2011, 12:04
Hm, przecież Dragon (5000kW) jest słabszy niż Traxx(5600kW). Dragon został zaprojektowany na 6 osi ze względu na zły stan polskich torowisk. Więcej osi, mniejszy nacisk na szynę. Poza tym 5MW to i tak bardzo dużo i wystarczająco jak na polskie warunki.
15.07.2011, 13:08
Ale moc ma znaczenie tylko przy rozpędzaniu składu do dużych prędkości. A siła jest pociągowa, przy niskich prędkościach. Tutaj nawet 6 osi o mniejszym nacisku oferuje wyraźnie więcej niż 4 o większym. Przy ciężkich pociągach rzędu 3000t to robi różnicę - ruszysz albo nie ruszysz...
15.07.2011, 13:43
Z tego co wiem Traxxy z 3000t nie mają problemów, dragon zapewne również.
15.07.2011, 21:08
Niby traxxy nie mają problemów z 3000 ton, a jednak w Niemczech na jednego Traxxa (czy tam odpowiednika - Siemensa) najczęściej daje się lżejsze składy. Z tego co mi mówili maszyniści, którzy takowe prowadzili - do 2800-2900 ton najczęściej. A u nas składów 3200-3500 ton nie brakuje. Im więcej weźmiesz za jednym razem tym lepiej - taniej - dla przewoźnika.
Moc tu nie ma wiele do rzeczy, co najwyżej szybciej wyleci podstacja, jak maszynista stwierdzi, że dobrze by było pociąnąć. Podczas ostatnich jazd w tej części kraju podstacje nie dawały Dragonowi pociągnąć więcej niż ok 3,8-4,2 MW. Potem było kaput (jak im się kiedyś spotkają na jednym odcinku 2 traxxy, to jak się maszyniści nie dogadają który pierwszy podjeżdża pod wzniesienie, to mogą obaj utknąć ) PMT nie targa jakiś tragicznie ciężkich składów, ale obsługuje często linie o marnej jakości i zróżnicowanym profilu (przykładem jest nadodrzanka i odczep do Lubina Górniczego, gdzie nie dość że wolno, to jeszcze mocno pod górę w jednym miejscu...). Prawdopodobnie jutro Dragon jescze raz zawita w Szczecinie, tym razem w Porcie i z czymś wróci na południe.
15.07.2011, 21:45
Również o to mi chodziło, u nas pociągi towarowe jeżdżą głównie po gorszych trasach. Częste rozruchy, zużyte ("wyślizgane") i często brudne szyny sprawiają, że (szczególnie przy cięższych składach, których u nas jest dużo, nie mówię tylko o PMT) sześć osi radzi sobie wyraźnie lepiej niż cztery.
21.07.2011, 10:27
Obecnie dragon jeździ w PKP Cargo
ZDUŃSKOWOLSKIE WIEŚCI KOLEJOWE
http://www.zwk.org.pl http://www.zwk.org.pl/galeria https://www.facebook.com/zwkzdwola ZAPRASZAMY!
21.07.2011, 10:31
Jak to? Nikt o tym nigdy nie mówił. Dlaczego? Zgodnie z planem miała jeździł w LOTOS Kolej.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
21.07.2011, 13:01
W Cargo podobno do końca lipca, później Lotos
ZDUŃSKOWOLSKIE WIEŚCI KOLEJOWE
http://www.zwk.org.pl http://www.zwk.org.pl/galeria https://www.facebook.com/zwkzdwola ZAPRASZAMY! |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
[ZNLE Gliwice] E4MSU Griffin | sphinx | 345 | 146 991 |
25.12.2015, 23:36 Ostatni post: jarząbek019 |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
4 gości |