Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[ZNLE Gliwice] E6ACT Dragon
Już nie w STK. Ale również nie Lotos. Reszta okaże się wkrótce, albo jak ktoś złapie te pociągi Smile
Odpowiedz

PMT?
Odpowiedz

Tak. Właśnie wyjeżdża z Polic w drogę powrotną.
Odpowiedz

Ciekawe. Oby byli na poważnie zainteresowani, to bogaty potencjalny klient Wink
Odpowiedz

Dziś pojeździ u nich na pociągach wahadłowych, a potem jest szansa, że pojedzie raz na Szczecin (może jutro) etc. W przyszłym tygodniu już będzie jeździć w innym rejonie.
PMT loki kupuje, ale na razie Bombardiery, jak było widać.
Odpowiedz

Traxxy nie są złe, ale może pomyślą o czymś silniejszym do cięższych składów bo w praktyce różnica między 4, a 6 osiami jest spora.
Odpowiedz

Hm, przecież Dragon (5000kW) jest słabszy niż Traxx(5600kW). Dragon został zaprojektowany na 6 osi ze względu na zły stan polskich torowisk. Więcej osi, mniejszy nacisk na szynę. Poza tym 5MW to i tak bardzo dużo i wystarczająco jak na polskie warunki.
Odpowiedz

Ale moc ma znaczenie tylko przy rozpędzaniu składu do dużych prędkości. A siła jest pociągowa, przy niskich prędkościach. Tutaj nawet 6 osi o mniejszym nacisku oferuje wyraźnie więcej niż 4 o większym. Przy ciężkich pociągach rzędu 3000t to robi różnicę - ruszysz albo nie ruszysz...
Odpowiedz

Z tego co wiem Traxxy z 3000t nie mają problemów, dragon zapewne również.
Odpowiedz

Niby traxxy nie mają problemów z 3000 ton, a jednak w Niemczech na jednego Traxxa (czy tam odpowiednika - Siemensa) najczęściej daje się lżejsze składy. Z tego co mi mówili maszyniści, którzy takowe prowadzili - do 2800-2900 ton najczęściej. A u nas składów 3200-3500 ton nie brakuje. Im więcej weźmiesz za jednym razem tym lepiej - taniej - dla przewoźnika.
Moc tu nie ma wiele do rzeczy, co najwyżej szybciej wyleci podstacja, jak maszynista stwierdzi, że dobrze by było pociąnąć.
Podczas ostatnich jazd w tej części kraju podstacje nie dawały Dragonowi pociągnąć więcej niż ok 3,8-4,2 MW. Potem było kaput (jak im się kiedyś spotkają na jednym odcinku 2 traxxy, to jak się maszyniści nie dogadają który pierwszy podjeżdża pod wzniesienie, to mogą obaj utknąć Wink )
PMT nie targa jakiś tragicznie ciężkich składów, ale obsługuje często linie o marnej jakości i zróżnicowanym profilu (przykładem jest nadodrzanka i odczep do Lubina Górniczego, gdzie nie dość że wolno, to jeszcze mocno pod górę w jednym miejscu...).

Prawdopodobnie jutro Dragon jescze raz zawita w Szczecinie, tym razem w Porcie i z czymś wróci na południe.
Odpowiedz

Również o to mi chodziło, u nas pociągi towarowe jeżdżą głównie po gorszych trasach. Częste rozruchy, zużyte ("wyślizgane") i często brudne szyny sprawiają, że (szczególnie przy cięższych składach, których u nas jest dużo, nie mówię tylko o PMT) sześć osi radzi sobie wyraźnie lepiej niż cztery.
Odpowiedz

Obecnie dragon jeździ w PKP Cargo
Odpowiedz

Jak to? Nikt o tym nigdy nie mówił. Dlaczego? Zgodnie z planem miała jeździł w LOTOS Kolej.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

Plany lubią się zmieniać.
W Lotosie też niebawem.
Odpowiedz

W Cargo podobno do końca lipca, później Lotos
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [ZNLE Gliwice] E4MSU Griffin sphinx 345 145 122 25.12.2015, 23:36
Ostatni post: jarząbek019

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
16 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.