Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[ZNLE Gliwice] E6ACT Dragon
Nie mają gniazd UIC (choć do jazdy wielokrotnej wcale one potrzebne nie są, można wykorzystać gniazda nie-UIC) i nie są dostosowane do jazdy wielokrotnej.
Papiery wyda Instytut Kolejnictwa, więc Poznań nie jest planowany, chyba że przejazdem z Warszawy do Żmigrodu za jakiś czas...
Odpowiedz

Która podstacja by to wytrzymała w ukrotnieniu...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

Nie trzeba jechać na 100% oczywiście, ale fakt, że Dragon sam targa te 750m/>4000ton (tym bardziej, że np wersja dla FPL ma zwiększoną siłę uciągu do 410kN) i trudno o cięższe i dłuższe pociągi, nie ma co ukratniać za bardzo. Co innego 4-osiowe maszyny.
Dziś Dragon jedzie na Prokocim, w poniedziałek do Warszawy na IK.
Odpowiedz

rustsaltz napisał(a):Która podstacja by to wytrzymała w ukrotnieniu...

Który "hak" by to wytrzymał? Elastyczny zakres pracy amortyzatora sił pociągowych wyczerpuje się przy trzystu-iluś kN
Odpowiedz

zeus04, Jednak były/są składy towarowe, które ciągną i po kilka(dziesiąt) tysięcy ton. Więc "haki" muszą wytrzymywać. Tak samo inne podzespoły narażone na szybsze zużycie z powodu masy i/lub warunków eksploatacyjnych.
Odpowiedz

zeus04, mała poprawka - to nie amortyzator tyle wytrzymuje tylko sam sprzęg śrubowy, zgodnie z normą PN-77/K-88160 musi wytrzymać obciążenie do 300 kN

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

SM31 - 131 ta norma dotyczy kolei tradycyjnej ? Bo coś mi tutaj nie pasi. Sprzęgi śrubowe i haki muszą wytrzymywać 850 kN i tak są oznaczone przy większości lokomotyw.
Lokomotywy dużej mocy osiągają siły pociągowe (wg charakterystyki) rzędu do 400 kN. Więc 850kN ma "zapas" nawet w jeździe podwójnej trakcji.

Pasqudek, haki nie wytrzymają obciążeń przy składach o których piszesz i zapewne chodzi ci o pociągi w Kanadzie, USA, Australii, Rosja, Kiruna - Narvik... dlatego stosuje się sprzęgi różnego rodzaju np. SA-3.
Odpowiedz

zeus04 napisał(a):Który "hak" by to wytrzymał? Elastyczny zakres pracy amortyzatora sił pociągowych wyczerpuje się przy trzystu-iluś kN
A to swoją drogą, niemniej pierwszą myśl skierowałem na podstację, bo o ile rozerwania zdarzają mi się dość rzadko, o tyle wyłączenia podstacji-notorycznie Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

rustsaltz, Ty brutalu :-) Haki rozrywasz? Podstacje wywalasz? Ciebie uziemić trzeba - najlepiej na jakiejś bocznicy bez trakcji elektrycznej :-D.

Jaszczur, konkretniej rzecz ujmując
za stroną Transport Szynowy
Cytat: Sprzęg śrubowy:
To zespół elementów odpowiedzialnych za utrzymanie połączenia mechanicznego pojazdów kolejowych. Sprzęgi śrubowe wykonywane są wg normy PN-77/K-88160 i charakteryzują się wytrzymałością na rozciąganie siła o wartości 850kN (czyli 85000 kg), o czym świadczą opisy zamieszczone obok sprzęgów na czołownicach pojazdów. Siła uciągu takiego sprzęgu wynosi maksymalnie 300kN (czyli 30000 kg).

Cytuję z tego bo norma kosztuje kilkadziesiąt zł - zresztą jest już wycofana i zastąpiona inną ale nadal się jej używa Undecided

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

sm31-131, To i tak cos wymysli rustsaltz Wink,
rustsaltz to trzeba z wyczuciem, a nie od razu na 100% Wink
Odpowiedz

Na razie Dragon dla FPL wypada bardzo dobrze na testach Smile:

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 75635.html

Odpowiedz

Taaaa. Podniecają się Smoczkiem a o Tem2(80 m promień skrętu) i Rumunie (100 m) ani słowa.
Czyli - Newag kupił reklamę - Newag dobry :-).

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

Krótkie i słabe jakościowo ;p nagranie ze Żmigrodu:

https://www.youtube.com/watch?v=67H7N8BNo5Q

Odpowiedz

To jest z Łowicza... Lok do Żmigrodu jedzie...
Odpowiedz

sm31-131 napisał(a):rustsaltz, Ty brutalu :-) Haki rozrywasz? Podstacje wywalasz? Ciebie uziemić trzeba - najlepiej na jakiejś bocznicy bez trakcji elektrycznej :-D.
Usechłbym na bocznicy bez 3kV nad głową xD. Najbardziej lubię wyłączać podstacje na magistralach. Niemniej muszę przyznać, że ta obsługująca Katowice Osobową jest wybitnie odporna na wszelkie klasyczne metody wyłączania Big Grin
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [ZNLE Gliwice] E4MSU Griffin sphinx 345 147 011 25.12.2015, 23:36
Ostatni post: jarząbek019

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
5 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.