Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Nie mają gniazd UIC (choć do jazdy wielokrotnej wcale one potrzebne nie są, można wykorzystać gniazda nie-UIC) i nie są dostosowane do jazdy wielokrotnej.
Papiery wyda Instytut Kolejnictwa, więc Poznań nie jest planowany, chyba że przejazdem z Warszawy do Żmigrodu za jakiś czas...
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Która podstacja by to wytrzymała w ukrotnieniu...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Nie trzeba jechać na 100% oczywiście, ale fakt, że Dragon sam targa te 750m/>4000ton (tym bardziej, że np wersja dla FPL ma zwiększoną siłę uciągu do 410kN) i trudno o cięższe i dłuższe pociągi, nie ma co ukratniać za bardzo. Co innego 4-osiowe maszyny.
Dziś Dragon jedzie na Prokocim, w poniedziałek do Warszawy na IK.
zeus04, Jednak były/są składy towarowe, które ciągną i po kilka(dziesiąt) tysięcy ton. Więc "haki" muszą wytrzymywać. Tak samo inne podzespoły narażone na szybsze zużycie z powodu masy i/lub warunków eksploatacyjnych.
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
zeus04, mała poprawka - to nie amortyzator tyle wytrzymuje tylko sam sprzęg śrubowy, zgodnie z normą PN-77/K-88160 musi wytrzymać obciążenie do 300 kN
Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Liczba postów: 153
Liczba wątków: 2
Dołączył: 31.12.2012
Reputacja:
0
SM31 - 131 ta norma dotyczy kolei tradycyjnej ? Bo coś mi tutaj nie pasi. Sprzęgi śrubowe i haki muszą wytrzymywać 850 kN i tak są oznaczone przy większości lokomotyw.
Lokomotywy dużej mocy osiągają siły pociągowe (wg charakterystyki) rzędu do 400 kN. Więc 850kN ma "zapas" nawet w jeździe podwójnej trakcji.
Pasqudek, haki nie wytrzymają obciążeń przy składach o których piszesz i zapewne chodzi ci o pociągi w Kanadzie, USA, Australii, Rosja, Kiruna - Narvik... dlatego stosuje się sprzęgi różnego rodzaju np. SA-3.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
zeus04 napisał(a):Który "hak" by to wytrzymał? Elastyczny zakres pracy amortyzatora sił pociągowych wyczerpuje się przy trzystu-iluś kN
A to swoją drogą, niemniej pierwszą myśl skierowałem na podstację, bo o ile rozerwania zdarzają mi się dość rzadko, o tyle wyłączenia podstacji-notorycznie
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
rustsaltz, Ty brutalu :-) Haki rozrywasz? Podstacje wywalasz? Ciebie uziemić trzeba - najlepiej na jakiejś bocznicy bez trakcji elektrycznej :-D.
Jaszczur, konkretniej rzecz ujmując
za stroną Transport Szynowy
Cytat: Sprzęg śrubowy:
To zespół elementów odpowiedzialnych za utrzymanie połączenia mechanicznego pojazdów kolejowych. Sprzęgi śrubowe wykonywane są wg normy PN-77/K-88160 i charakteryzują się wytrzymałością na rozciąganie siła o wartości 850kN (czyli 85000 kg), o czym świadczą opisy zamieszczone obok sprzęgów na czołownicach pojazdów. Siła uciągu takiego sprzęgu wynosi maksymalnie 300kN (czyli 30000 kg).
Cytuję z tego bo norma kosztuje kilkadziesiąt zł - zresztą jest już wycofana i zastąpiona inną ale nadal się jej używa
Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
Taaaa. Podniecają się Smoczkiem a o Tem2(80 m promień skrętu) i Rumunie (100 m) ani słowa.
Czyli - Newag kupił reklamę - Newag dobry :-).
Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Liczba postów: 138
Liczba wątków: 3
Dołączył: 23.10.2015
Reputacja:
0
To jest z Łowicza... Lok do Żmigrodu jedzie...
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
sm31-131 napisał(a):rustsaltz, Ty brutalu :-) Haki rozrywasz? Podstacje wywalasz? Ciebie uziemić trzeba - najlepiej na jakiejś bocznicy bez trakcji elektrycznej :-D.
Usechłbym na bocznicy bez 3kV nad głową xD. Najbardziej lubię wyłączać podstacje na magistralach. Niemniej muszę przyznać, że ta obsługująca Katowice Osobową jest wybitnie odporna na wszelkie klasyczne metody wyłączania
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL