06.06.2013, 15:24
Serwis „Zduńskowolska Strona Kolejowa” zwrócił się do Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej o przeanalizowanie możliwości postoju pociągu TLK Wydmy relacji Racibórz – Łeba – Racibórz na stacji Zduńska Wola Karsznice.
Decyzja przewoźnika – PKP Intercity o braku takiego postoju jest dalece niezrozumiała, gdyż przedmiotowy pociąg jest jedynym bezpośrednim pociągiem w relacji Śląsk – Pomorze z którego mogą korzystać mieszkańcy powiatu zduńskowolskiego, sieradzkiego czy łaskiego. Przypominamy również, iż wszystkie pociągi TLK wykonują tzw. służbę publiczną, co oznacza, iż są finansowane z budżetu państwa, a więc również z naszych podatków.
Uprzejmie prosimy o upublicznienie przedmiotowego apelu w celu zbudowania społecznego poparcia dla naszej inicjatywy.
Zachęcamy wszystkich do wysyłania e-maili na poniżej podane adresy mailowe w celu poparcia naszej akcji.
sekretariat@intercity.pl
<!-- e --><a href="mailto:info@transport.gov.pl">info@transport.gov.pl</a><!-- e -->
List do Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Pana Sławomira Nowaka
Szanowny Panie Ministrze,
W związku z prowadzonymi pracami modernizacyjnymi na linii kolejowej nr 1 (Koluszki – Częstochowa), w sezonie wakacyjnym pociąg TLK „Wydmy” Racibórz – Łeba – Racibórz, spółki PKP Intercity został wytrasowany linią kolejową 146 (Częstochowa – Chorzew Siemkowice) oraz 131 (Chorzew Siemkowice – Inowrocław). Ku naszemu zaskoczeniu pociąg ten pomiędzy Częstochową, Inowrocławiem się nie zatrzymuje. Dla przypomnienia jest to nocny pociąg TLK, a odległość pomiędzy wymienionymi stacjami wynosi 256 km.
Absurdalny jest brak postoju na stacji Zduńska Wola Karsznice. Stacji, która może obsłużyć blisko 50 tysięczne miasto Zduńska Wola, powiat Zduńskowolski, jak i ościenne miejscowości jak Sieradz czy Łask, które nie mają bezpośredniego dojazdu nad polskie wybrzeże.
Dlaczego mieszkańcy Takich powiatów jak Zduńskowolski, Sieradzki czy Łaski są zmuszeni dojeżdżać do Łodzi, by móc podróżować do Gdańska, Gdyni czy Łeby?
Spółka PKP Intercity tłumaczy, że w przypadku Zduńskiej Woli decyzja została podjęta również na podstawie ubiegłorocznych doświadczeń, kiedy pociąg miał wyznaczony postój, jednak nie cieszył się zainteresowaniem podróżnych. Warto jednak dodać, iż w ubiegłym roku pociąg w ogóle nie jechał do Trójmiasta, co dla wielu mieszkańców mogło być nieatrakcyjne.
Biorąc pod uwagę powyższe argumenty oraz fakt, iż pociągi TLK wykonują służbę publiczną finansowaną z ze środków budżetowych zwracamy się z prośbą do Pana Ministra o ponowne przeanalizowanie zasadności postoju handlowego pociągu TLK „Wydmy” na stacji Zduńska Wola Karsznice.
źródło: http://zsk.dbv.pl/news.php?readmore=224
Decyzja przewoźnika – PKP Intercity o braku takiego postoju jest dalece niezrozumiała, gdyż przedmiotowy pociąg jest jedynym bezpośrednim pociągiem w relacji Śląsk – Pomorze z którego mogą korzystać mieszkańcy powiatu zduńskowolskiego, sieradzkiego czy łaskiego. Przypominamy również, iż wszystkie pociągi TLK wykonują tzw. służbę publiczną, co oznacza, iż są finansowane z budżetu państwa, a więc również z naszych podatków.
Uprzejmie prosimy o upublicznienie przedmiotowego apelu w celu zbudowania społecznego poparcia dla naszej inicjatywy.
Zachęcamy wszystkich do wysyłania e-maili na poniżej podane adresy mailowe w celu poparcia naszej akcji.
sekretariat@intercity.pl
<!-- e --><a href="mailto:info@transport.gov.pl">info@transport.gov.pl</a><!-- e -->
List do Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Pana Sławomira Nowaka
Szanowny Panie Ministrze,
W związku z prowadzonymi pracami modernizacyjnymi na linii kolejowej nr 1 (Koluszki – Częstochowa), w sezonie wakacyjnym pociąg TLK „Wydmy” Racibórz – Łeba – Racibórz, spółki PKP Intercity został wytrasowany linią kolejową 146 (Częstochowa – Chorzew Siemkowice) oraz 131 (Chorzew Siemkowice – Inowrocław). Ku naszemu zaskoczeniu pociąg ten pomiędzy Częstochową, Inowrocławiem się nie zatrzymuje. Dla przypomnienia jest to nocny pociąg TLK, a odległość pomiędzy wymienionymi stacjami wynosi 256 km.
Absurdalny jest brak postoju na stacji Zduńska Wola Karsznice. Stacji, która może obsłużyć blisko 50 tysięczne miasto Zduńska Wola, powiat Zduńskowolski, jak i ościenne miejscowości jak Sieradz czy Łask, które nie mają bezpośredniego dojazdu nad polskie wybrzeże.
Dlaczego mieszkańcy Takich powiatów jak Zduńskowolski, Sieradzki czy Łaski są zmuszeni dojeżdżać do Łodzi, by móc podróżować do Gdańska, Gdyni czy Łeby?
Spółka PKP Intercity tłumaczy, że w przypadku Zduńskiej Woli decyzja została podjęta również na podstawie ubiegłorocznych doświadczeń, kiedy pociąg miał wyznaczony postój, jednak nie cieszył się zainteresowaniem podróżnych. Warto jednak dodać, iż w ubiegłym roku pociąg w ogóle nie jechał do Trójmiasta, co dla wielu mieszkańców mogło być nieatrakcyjne.
Biorąc pod uwagę powyższe argumenty oraz fakt, iż pociągi TLK wykonują służbę publiczną finansowaną z ze środków budżetowych zwracamy się z prośbą do Pana Ministra o ponowne przeanalizowanie zasadności postoju handlowego pociągu TLK „Wydmy” na stacji Zduńska Wola Karsznice.
źródło: http://zsk.dbv.pl/news.php?readmore=224
ZDUŃSKOWOLSKIE WIEŚCI KOLEJOWE
http://www.zwk.org.pl
http://www.zwk.org.pl/galeria
https://www.facebook.com/zwkzdwola
ZAPRASZAMY!
http://www.zwk.org.pl
http://www.zwk.org.pl/galeria
https://www.facebook.com/zwkzdwola
ZAPRASZAMY!