Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Wreszcie jakiś większy przetarg (jeśli można w ogóle nazwać go dużym), a nie zamawianie po jednym, dwóch, w porywach trzech EZT. Bardzo to cieszy, jak zresztą każda informacja o nowych EZT, bowiem EN57 zaczną się w końcu sypać, a i czas polepszyć wreszcie standard w pociągach osobowych choć trochę.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Dodam że Małopolska obecnie posiada 5 Acatusów II, do tego bierze udział południowej grupie zakupowej w ramach której do małopolski trafi kolejne 6 nowych składów prawdopodobnie z Newagu (36WE). Łącznie dam nam to 21 nowoczesnych składów.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Gdzieś pisali że już dwie są sprawne. Myślę że teraz PESA po kolejnych przegranych przetargach na rzecz NEWAGU, PESA zacznie wyciągać wnioski. Przynajmniej mam taką nadzieję.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Tylko ciekawe czy Pesa ma z czego schodzić z ceną bo tu jest górny limit gwarancji więc w mazurskim stylu nic nie ugra. A w PGZ przegrali z Newagiem bardzo wyraźnie.
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: 16.10.2012
Reputacja:
0
Radkowitz, trójczłonowy Impuls?
Pozdrawiam
Jacek
P.S.
Także to nie tak że...
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Impulsy
31WE - 4 człony
35WE - 6 członów
36WE - 3 człony
37WE - 2 człony
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Odwołanie ciekawie, bo odwołują się od przebiegu składu bez przetaczania kół. Warunek: 100 tys km bez względu na warunki zewnętrzne. I wiecie co? Akurat tu mają rację. Czasem jest tak, że choćby nie wiem co, wyjedziesz nówką, hamowanie nagłe, poślizg i do przetaczania po 5 kilometrach. I Pesa po tyłku. Warunek trzeba jakoś chyba doprecyzować. Nie pamiętam jak to określano w IC. Nie wiem, czy uda się zmniejszyć zasięg, ale doprecyzować "warunki eksploatacyjne" można zawsze.
Natomiast przytoczenie badań toru (trzech wybranych odcinków) przez PK to chyba element obrony w sprawie nadmiernego zużycia kół. Tylko jak si wybronią w Lublinie i WKD?
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Tylko, że w tej analizie nie ma ani słowa o wpływie stanu torów na zużycie kół. Bo teoretycznie) jeśli obniża to przebieg ze 150 tys. km na 100 tys. to Pesa się błaźni. Wspomniany przez Ciebie przykład hamowania nagłego ma się nijak do linii obrony Pesy, poza tym czy oni przypadkiem nie mają mieć systemu antypoślizgowego? Zauważ, że Pesa nie chce uwzględnienia sytuacji awaryjnych, tylko dla wszystkich EZTów obniżenia przebiegu do zaledwie 50 tys. km.
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Układy antypoślizgowe są fajne, dopóki wszystkie koła z jednakową prędkością nie dążą do zera i nie jest to opóźnienie na tyle wysokie, że podejrzane dla układu p=poślizgowego.
Stąd w okresie jesienno zimowym w zasadzie po tygodniu można spotkać absolutnie każdą odmianę pojazdu podkutą i ciężko coś z tym zrobić... Stąd linię obrony Pesa ma. Ale obniżenie przebiegu - na to nikt nie pójdzie.
Liczba postów: 896
Liczba wątków: 17
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Ależ właśnie Pesa po prostu chce zmniejszenia przebiegu do 50 tys. km uzasadniając to stanem torów. I tyle.