23.12.2013, 23:47
W ramach ciekawostki.
Transpolarna Magistrala Kolejowa, potocznie zwana Martwą Drogą, to jednotorowa linia kolejowa w Rosji na Syberii łącząca Salechard i Igarkę.
Miała liczyć 1300 km, 26 stacji i 106 mijanek. Budowana w latach 1949-1953. Wybudowano 700 km. Do budowy wykorzystywano więźniów poprawczych obozów pracy, tworzonych specjalnie przy budowie. Po śmierci Józefa Stalina dalszej budowy zaniechano. Wybudowane odcinki początkowo utrzymywano, ale z powodu zaniechania budowy i tym samym bezużyteczności istniejących odcinków – linię opuszczono, pozostawiając na niej nawet tabor. Od 60 lat linią zajmują się siły natury.
Kilka zdjęć znazielonych w międzysieci:
Linia prowadzi przez totalne pustkowia, gdzie w promieniu kilkuset km brak cywilizacji. Tajga. Zimą panują mrozy -50°C, latem bagna i naturalne pożary. To chyba najtrudniejsza linia do pieszego zaliczania. ;-)
Transpolarna Magistrala Kolejowa, potocznie zwana Martwą Drogą, to jednotorowa linia kolejowa w Rosji na Syberii łącząca Salechard i Igarkę.
Miała liczyć 1300 km, 26 stacji i 106 mijanek. Budowana w latach 1949-1953. Wybudowano 700 km. Do budowy wykorzystywano więźniów poprawczych obozów pracy, tworzonych specjalnie przy budowie. Po śmierci Józefa Stalina dalszej budowy zaniechano. Wybudowane odcinki początkowo utrzymywano, ale z powodu zaniechania budowy i tym samym bezużyteczności istniejących odcinków – linię opuszczono, pozostawiając na niej nawet tabor. Od 60 lat linią zajmują się siły natury.
Kilka zdjęć znazielonych w międzysieci:
Linia prowadzi przez totalne pustkowia, gdzie w promieniu kilkuset km brak cywilizacji. Tajga. Zimą panują mrozy -50°C, latem bagna i naturalne pożary. To chyba najtrudniejsza linia do pieszego zaliczania. ;-)