Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: 09.07.2013
Reputacja:
0
Witam, mam kilka pytań. Zastanawiam się nad podrożą do Budapesztu z Warszawy, pociągiem Varsowia. Podróż trwa ponad 10h więc chcę się zapytać o jakość tego składu. Jechał ktoś nim? Jakie są wagony? Jak wygląda klasa pierwsza i druga i jak plasuje się ich cena. Ostatni raz jechałem PKPkiem (kilka lat temu) "Lubuszaninem" TLK Warszawa - Zielona Góra, to było straszne skład chyba się nic nie zmienił od 20 lat, te same fotele, zepsuty stojaczek, mały zapełniony śmietnik, nie wspomnę o toalecie: brak wody, WC zapchane - śmierdzące. Ponad 10 lat temu jeździłem na wakacje nad morze PKP, ze względu na wydłużając się podróż i straszny standard zaniechałem i dopiero po wielu latach jechałem tym Lubuszaniem i chyba nic się nie zmieniło, a jak jest dziś pewnie w tych TLK dużo się nie zmieniało. Parę razy w TV pokazywali te luksusowe toalety w naszych pociągach. A jak jest z tym Ekspresem Varsowia, pewnie na taki luksus jak internet nie można liczyć ale może przynajmniej gniazdko do prądu aby można było podłączyć laptopa i przez te 10h coś sobie pooglądać no i może z toalety można skorzystać nie zamykając nosa i nie używając płynów do zabijania bakterii do rąk( jak to moje znajome opowiadają). Dzięki wszystkim za każde info :-)
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Najlepszą odpowiedzią będzie filmik mojego autorstwa, gdzie zobaczysz zestawienie Varsovii.
Skład zestawiany jest przez koleje czeskie [CD] i dają dobre wagony. Nie miałem okazji być w środku, gdyż za krótki postój jednak był na Centralnym, ale szybkie rzucenie okiem pozwala stwierdzić, że standard jak na połączenie EC jest odpowiednie.
Ciężko mi powiedzieć czy jest w wagonach internet, ale wagony są schludne, pewnie z zamkniętym obiegiem w WC.
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Netu to nie znajdziesz raczej, ale wagony są w dobrym standardzie, ciche, klimatyzowane, czasem rozkładane siedzenia. Oczywiście toalety próżniowe. W zmodernizowanych wagonach można na ścianie znaleźć gniazdka.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: 09.07.2013
Reputacja:
0
Dzięki za filmik i za wszelkie info, no to takim pociągiem podróż 10h to chyba nie straszna jak niektórzy zwykłym TLK jadą 9 - 10h po Polsce. Gdyby było pewne wejście do prądu to wtedy na laptopie robię sobie kilka seansów w wygodnym fotelu i klimatyzowanym wagonie. Chyba nic nie pozostaje jak iść po bilety. Oczywiście jak ktoś ma jeszcze ciekawe info to proszę pisać.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Mogę Ci polecić jeszcze jeden film.
Dotyczy on wszak pociągu EC Alois Negrelli [Praha - Szczecin], który już nie kursuje, jednak na nim pokazałem, jak wyglądają czeskie wagony standardu EuroCity.
Myślę, że w Varsovii spotkasz mniej więcej takie same.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Zmodernizowane Bautzeny oraz Gyory.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: 09.07.2013
Reputacja:
0
Ciekawy filmik, szkoda że zlikwidowali to połączenie wydaje się atrakcyjne Szczecin - Berlin - Praga, co chętnych nie było czy ceny za wysokie?
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Połączenie ostało się tylko na odcinku Praha - Berlin. Na odcinku Berlin - Szczecin nie było zbyt wielu chętnych, bo nie stosowano taryfy ulgowej, tak jak w przypadku składów DB uruchamianych do takich miast jak Angermunde, Tambow, Lubeck.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: 09.07.2013
Reputacja:
0
No brak zniżki to rzeczywiście chamstwo dopiero od niedawna chyba są ulgi na EC i EIC. Szkoda, że te lepsze połączenia są dużo droższe. Ale od teraz jak się jest studentem to ulga 51% to można sobie już pozwolić na takie luksusy.