25.07.2013, 21:31
Rodzaj postoju (rubryka 4., 6. lub 8. przy czasach przyjazdu lub odjazdu pociągu):
zp – zatrzymuje się w razie potrzeby (stosuje się w przypadku np. dojazdu, zjazdu pracowników PKP na posterunki blokowe, podstacje trakcyjne itp. po uprzednim zgłoszeniu kierownikowi pociągu)
pt – postój tylko dla potrzeb technicznych
w – nabór wody przewidziany rozkładem jazdy
Wyróżniki optyczne (rybryka 3. przy lub pod nazwą posterunku ruchu i punktu ekspedycyjnego):
bsz – bocznica szlakowa
gt – grupa torów
l – ładownia
lpo – ładownia i przystanek osobowy
mlp – mijanka, ładownia i przystanek osobowy
mpo – mijanka i przystanek osobowy
ndpo – nastawnia dysponująca, przystanek osobowy
nwgt – nastawnia wykonawcza, grupa torów
odlp – posterunek odstępowy, ładownia, przystanek osobowy
odst – posterunek odstępowy
pbsp – posterunek bocznicowy szlakowy, przystanek osobowy
pbsz – posterunek bocznicowy szlakowy
pglp – posterunek odgałęźny, ładownia, przystanek osobowy
po – przystanek osobowy
podg – posterunek odgałęźny
pods – posterunek odstępowy, przystanek osobowy
pogm – posterunek odgałęźny, mijanka
pogp – posterunek odgałęźny, przystanek osobowy
pogt – przystanek osobowy, grupa torów towarowych
pprj – pomocniczy punkt rozkładowy
posl – posterunek osłonny
ps – przystanek służbowy
pzs – punkt zdalnie sterowany
sth – stacja handlowa
sthp – stacja handlowa, przystanek osobowy
stth – stacja techniczna
pp – punkt przeładunkowy
pst – obiekt kolei obcych
opm – obsługa przejazdu przez drużynę pociągu
(6-18) – posterunek ruchu czynny okresowo (w godzinach)
(1)-(5) – posterunek ruchu czynny okresowo (w dniach tygodnia)
Z – posterunek ruchu lub punkt ekspedycyjny jest zamknięty (ostatnia litera po nazwie posterunku lu punktu)
K – zgłoszenie o wjeździe pociągu z sygnałami końca pociągu i zatrzymaniu się pociągu we właściwym miejscu należy do obowiązków drużyny pociągowej
M – kierowanie pracą manewrową należy do obowiązków ustawiacza
N – na stacjach nie posiadających semaforów wyjazdowych, zezwoleniem na wyjazd jest sygnał „nakaz jazdy” podany przez dyżurnego ruchu
T – trudny podjazd do stacji dla pociągu towarowego, a zatrzymanie przed semaforem wjazdowym grozi niemożliwością ruszenia – stosuje się na pochyleniach miarodajnych powyżej 6‰ lub przy innych okolicznościach grożących rozerwaniem pociągu
L – sprzęganie i rozprzęganie lokomotywy przy pociągu należy do obowiązków drużyny lokomotywowej
Rd1 – zezwoleniem na wyjazd pociągu, oprócz podania na semaforze zezwalającego na semaforze wyjazdowym jest podanie sygnału „nakaz jazdy” lub zezwolenie za pomocą urządzeń łączności względnie ustnie
Rd1*) – zezwoleniem na wyjazd pociągu, oprócz podania na semaforze zezwalającego na semaforze wyjazdowym jest podanie sygnału „nakaz jazdy” lub zezwolenie za pomocą urządzeń łączności względnie ustnie – dotyczy tylko pociągów z postojem i pociągów rozpoczynających bieg
Rd1**) – j.w. dotyczy tylko grupy pociągów E, I, MH, MM, MP, KH, RK, SŁ
U12 – przed wyprawieniem pociągu do następnej stacji należy dokonać uproszczonej próby hamulców (cyfra obok – oznacza wielkość spadku w ‰ na przyległym odcinku)
TL – posterunek ruchu, na którym należy dzienny sygnał końca pociągu zastąpić nocnym sygnałem z uwagi na tunel, przez który pociąg będzie przejeżdżał
+ – zabronione lub ograniczone wykonywanie manewrów odrzutem
ZS – posterunek ruchu zdalnie sterowany
ZS 1 – posterunek ruchu zdalnie sterowany (dotyczy semaforów przy torze nr 1)
ZS 2 – posterunek ruchu zdalnie sterowany (dotyczy semaforów przy torze nr 2)
oznaczenia ZS, ZS 1, ZS 2 występują zawsze łącznie ze skrótami nastawni dysponującej stacji sterującej (np. ZS 2 KO)
OT – stacja na której znajduje się posterunek rewizji technicznej wagonów
R1 – oznacza posterunek ruchu wyposażony w radiotelefon pracujący na kanale oznaczonym cyfrą
H – zainstalowane są urządzenia SHP
R307 – stacja wyznaczona dodatkiem 1 do wewnętrznego rozkładu jazdy pociągów do wydawania rozkazów pisemnych „O” w formie wydruku komputerowego na zasadach określonych w § 75a Instrukcji prowadzenia ruchu pociągów na PKP (R1)
RT – posterunek ruchu, na którym zainstalowany jest rejestrator rozmów przez radiotelefon
D – stacja, na której znajduje się komórka zajmująca się sprawozdawczością o przejściu wagonów
Oznaczenia niektórych urządzeń sterowania ruchem na szlaku (rubryka 3.):
PP – blokada półsamoczynna przystosowana do prowadzenia ruchu dwukierunkowego po każdym torze szlaku dwutorowego
S – szlak wyposażony w blokadę samoczynną jednokierunkową
SS – szlak wyposażony w blokadę samoczynną przystosowaną do prowadzenia ruchu dwukierunkowego po każdym torze szlaku dwutorowego
SP – szlak dwutorowy z blokadą samoczynną dla ruchu jednokierunkowego po każdym torze, z blokadą linią półsamoczynną dla ruchu pociągów po torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego
UZS – urządzenia zdalnego sterowania
W24 – posterunek ruchu przystosowany do podawania na semaforze sygnału zezwalającego z równoczesnym wyświetleniem się wskaźnika W24 na jazdę po torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego szlaku z blokadą liniową jednokierunkową lub bez blokady liniowej po uprzedzeniu rozkazem pisemnym
Między rubrykami 3. i 4.:
| – linia jednotorowa (linia gruba)
|| – linia dwu- i więcej torowa (dwie linie półgrube)
zp – zatrzymuje się w razie potrzeby (stosuje się w przypadku np. dojazdu, zjazdu pracowników PKP na posterunki blokowe, podstacje trakcyjne itp. po uprzednim zgłoszeniu kierownikowi pociągu)
pt – postój tylko dla potrzeb technicznych
w – nabór wody przewidziany rozkładem jazdy
Wyróżniki optyczne (rybryka 3. przy lub pod nazwą posterunku ruchu i punktu ekspedycyjnego):
bsz – bocznica szlakowa
gt – grupa torów
l – ładownia
lpo – ładownia i przystanek osobowy
mlp – mijanka, ładownia i przystanek osobowy
mpo – mijanka i przystanek osobowy
ndpo – nastawnia dysponująca, przystanek osobowy
nwgt – nastawnia wykonawcza, grupa torów
odlp – posterunek odstępowy, ładownia, przystanek osobowy
odst – posterunek odstępowy
pbsp – posterunek bocznicowy szlakowy, przystanek osobowy
pbsz – posterunek bocznicowy szlakowy
pglp – posterunek odgałęźny, ładownia, przystanek osobowy
po – przystanek osobowy
podg – posterunek odgałęźny
pods – posterunek odstępowy, przystanek osobowy
pogm – posterunek odgałęźny, mijanka
pogp – posterunek odgałęźny, przystanek osobowy
pogt – przystanek osobowy, grupa torów towarowych
pprj – pomocniczy punkt rozkładowy
posl – posterunek osłonny
ps – przystanek służbowy
pzs – punkt zdalnie sterowany
sth – stacja handlowa
sthp – stacja handlowa, przystanek osobowy
stth – stacja techniczna
pp – punkt przeładunkowy
pst – obiekt kolei obcych
opm – obsługa przejazdu przez drużynę pociągu
(6-18) – posterunek ruchu czynny okresowo (w godzinach)
(1)-(5) – posterunek ruchu czynny okresowo (w dniach tygodnia)
Z – posterunek ruchu lub punkt ekspedycyjny jest zamknięty (ostatnia litera po nazwie posterunku lu punktu)
K – zgłoszenie o wjeździe pociągu z sygnałami końca pociągu i zatrzymaniu się pociągu we właściwym miejscu należy do obowiązków drużyny pociągowej
M – kierowanie pracą manewrową należy do obowiązków ustawiacza
N – na stacjach nie posiadających semaforów wyjazdowych, zezwoleniem na wyjazd jest sygnał „nakaz jazdy” podany przez dyżurnego ruchu
T – trudny podjazd do stacji dla pociągu towarowego, a zatrzymanie przed semaforem wjazdowym grozi niemożliwością ruszenia – stosuje się na pochyleniach miarodajnych powyżej 6‰ lub przy innych okolicznościach grożących rozerwaniem pociągu
L – sprzęganie i rozprzęganie lokomotywy przy pociągu należy do obowiązków drużyny lokomotywowej
Rd1 – zezwoleniem na wyjazd pociągu, oprócz podania na semaforze zezwalającego na semaforze wyjazdowym jest podanie sygnału „nakaz jazdy” lub zezwolenie za pomocą urządzeń łączności względnie ustnie
Rd1*) – zezwoleniem na wyjazd pociągu, oprócz podania na semaforze zezwalającego na semaforze wyjazdowym jest podanie sygnału „nakaz jazdy” lub zezwolenie za pomocą urządzeń łączności względnie ustnie – dotyczy tylko pociągów z postojem i pociągów rozpoczynających bieg
Rd1**) – j.w. dotyczy tylko grupy pociągów E, I, MH, MM, MP, KH, RK, SŁ
U12 – przed wyprawieniem pociągu do następnej stacji należy dokonać uproszczonej próby hamulców (cyfra obok – oznacza wielkość spadku w ‰ na przyległym odcinku)
TL – posterunek ruchu, na którym należy dzienny sygnał końca pociągu zastąpić nocnym sygnałem z uwagi na tunel, przez który pociąg będzie przejeżdżał
+ – zabronione lub ograniczone wykonywanie manewrów odrzutem
ZS – posterunek ruchu zdalnie sterowany
ZS 1 – posterunek ruchu zdalnie sterowany (dotyczy semaforów przy torze nr 1)
ZS 2 – posterunek ruchu zdalnie sterowany (dotyczy semaforów przy torze nr 2)
oznaczenia ZS, ZS 1, ZS 2 występują zawsze łącznie ze skrótami nastawni dysponującej stacji sterującej (np. ZS 2 KO)
OT – stacja na której znajduje się posterunek rewizji technicznej wagonów
R1 – oznacza posterunek ruchu wyposażony w radiotelefon pracujący na kanale oznaczonym cyfrą
H – zainstalowane są urządzenia SHP
R307 – stacja wyznaczona dodatkiem 1 do wewnętrznego rozkładu jazdy pociągów do wydawania rozkazów pisemnych „O” w formie wydruku komputerowego na zasadach określonych w § 75a Instrukcji prowadzenia ruchu pociągów na PKP (R1)
RT – posterunek ruchu, na którym zainstalowany jest rejestrator rozmów przez radiotelefon
D – stacja, na której znajduje się komórka zajmująca się sprawozdawczością o przejściu wagonów
Oznaczenia niektórych urządzeń sterowania ruchem na szlaku (rubryka 3.):
PP – blokada półsamoczynna przystosowana do prowadzenia ruchu dwukierunkowego po każdym torze szlaku dwutorowego
S – szlak wyposażony w blokadę samoczynną jednokierunkową
SS – szlak wyposażony w blokadę samoczynną przystosowaną do prowadzenia ruchu dwukierunkowego po każdym torze szlaku dwutorowego
SP – szlak dwutorowy z blokadą samoczynną dla ruchu jednokierunkowego po każdym torze, z blokadą linią półsamoczynną dla ruchu pociągów po torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego
UZS – urządzenia zdalnego sterowania
W24 – posterunek ruchu przystosowany do podawania na semaforze sygnału zezwalającego z równoczesnym wyświetleniem się wskaźnika W24 na jazdę po torze w kierunku przeciwnym do zasadniczego szlaku z blokadą liniową jednokierunkową lub bez blokady liniowej po uprzedzeniu rozkazem pisemnym
Między rubrykami 3. i 4.:
| – linia jednotorowa (linia gruba)
|| – linia dwu- i więcej torowa (dwie linie półgrube)