08.04.2013, 08:55
ЭП20 (czytaj EP20) - wspólny projekt Transmaszholdingu (ЗАО «Трансмашхолдинг», ros. skrót ТМХ, strona http://www.tmholding.ru/) i koncernu Alsthom.
Fotografia ЭП20-001 na wystawie ЭКСПО-1520 w 2011 r.: http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... uselang=ru
Więcej fotografii -np. lok ЭП20-002: http://trainpix.org/vehicle/50588/ ;
http://bdevent.ru/panoramas/rzd-expo/no ... /tour.html
Lok ЭП20-006 : http://trainpix.org/vehicle/64830/
Producent: НЭВЗ (NEWZ) czyli ООО «Производственная компания «Новочерка́сский электровозострои́тельный завод» (sp. z o.o. Proizwoditielnaja kompanija "Nowoczerkasskij eliektrowozostoitielnyj zawod") w Nowoczerkasku (obwód rostowski), znany u nas z loków ET-42, założony w 1932 r. pod nazwą Паровозострой (Parowozostroj, czyli "Budowa parowozów") - strona http://www.nevz.com/ ; stanowi własność Transmaszholdingu.
Opis według http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%AD%D0%9F20:
30. listopada 2012 pierwszy egzemplarz przekazany przewoźnikowi OAO RŻD (czyli Kolejom Rosyjskim). Od 14. grudnia 2012 lokomotywy pracują na linii Sankt Petersburg - Moskwa , od stycznia 2013 także na odcinkach Moskwa Kazańska - Woroneż 1 (z pociągami nr 45 i 46) i Moskwa Kazańska - Riażsk 1 (z pociągiem Moskwa - Orsk).
Docelowo planuje się użycie loków na trasach:
-Moskwa - St. Petersburg (z poc. Newski Ekspres)
-Moskwa - Adler przez Biełgorod i Charków
-Moskwa - Helsinki
-Moskwa - Kijów
-Moskwa - Charków - Symferopol
-Moskwa - Saratów (po elektryfikacji odcinka Rtiszczewo - Koczetowka, która ma być rozpoczęta w 2013 r.)
RŻD planuje zakupić 200 maszyn (wartość łączna ok. 1 miliarda euro); BCz (koleje białoruskie) zawarły wstępną umowę na 24 lokomotywy, ale raczej myślą o jednosystemowych - gdyż na odc. Moskwa - Orsza miałby jeździć EP20 kolei rosyjskich).
Cechy nowoczesne lokomotyw:
-środkowe przejście między kabinami
-pudło samonośne
-prędkość konstrukcyjna 200 km/h
-rozrząd tranzystorami IGBT z indywidualnymi inwertorami napięcia
-modułowe kabiny z klimatyzacją
-przekładnie napędowe 3. klasy (tak w Rosji nazywają odsprężynowane zawieszenie zarówno silników trakcyjnych jak i przekładni)
-zestawy kołowe monoblokowe, z przewidzianym resursem ponad milion kilometrów
-mikroprocesorowy system sterowania, diagnostyki i bezpieczeństwa ruchu, włącznie z "pilotem automatycznym"
-integralny regulator prędkości w czasie jazdy z napędem i hamowania elektrycznego -w tym punkcie prośba o pomoc do automatyków: w oryginale rosyjskim jest to интегральный (астатический) — И - регулятор opisany np. w http://katarnak.narod.ru/TSAU/17.htm
-przetwornica potrzeb własnych z regulacją mocy oraz płynnym rozruchem wentylatorów i sprężarek
-modułowa konstrukcja systemów elektrycznych i pneumatycznych
-sprężarki bezolejowe z osuszaczami powietrza
-indywidualne bloki hamulcowe z automatycznym hamulcem postojowym
-przewietrzanie indywidualne, z regulacją wydajności
-Układ osi: BoBoBo
-Masa służbowa: 129 t
-nacisk osi: 21,5 T (czyli 210,8 kN)
-moc godzinna na wałach silników trakcyjnych: 7,2 MW
-moc długotrwała silników: 6,6 MW
-Maksymalna siła uciągu przy rozruchu: 450 kN
-siła uciągu długotrwałego: 23,4 T przy 100 km/h dla wersji z Vmax=200 km/h, 30,6 T przy 78 km/h dla wersji z Vmax=160 km/h
Wymiary:
-wysokość przy opuszczonych pantografach 5100 mm
-długość 22550 mm
-szerokość 3100 mm
-minimalny promień łuku toru 125 m
-system rozrządu: tyrystorowo-impulsowy (przekształtniki trakcyjne na bazie tranzystorów IGBT)
-średnica nowych kół: 1250 mm
Wykaz maszyn (nieoficjalny) na marzec 2013 r. wg <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.trainpix.org">www.trainpix.org</a><!-- w --> (dokładnie http://trainpix.org/list.php?mid=34):
№ data budowy: Дорога (dyrekcja okręgowa RŻD): (Lokomotywownia):
ЭП20-001 04.2011 Северо-Кавказская железная дорога НЭВЗ
ЭП20-002 02.2012 Северо-Кавказская железная дорога НЭВЗ
ЭП20-003 12.2012 Московская железная дорога Москва-Сорт.
ЭП20-004 12.2012 Московская железная дорога Москва-Сорт.
ЭП20-005 12.2012 Московская железная дорога Москва-Сорт.
ЭП20-006 12.2012 Московская железная дорога Москва-Сорт.
ЭП20-007 12.2012 Московская железная дорога Москва-Сорт.
ЭП20-008 12.2012 Московская железная дорога Москва-Сорт.
ЭП20-009 02.2013 Московская железная дорога Москва-Сорт.
ЭП20-010 02.2013 Московская железная дорога Москва-Сорт.
ЭП20-011 03.2013 Московская железная дорога Москва-Сорт.
ЭП20-012 03.2013 Московская железная дорога Москва-Сорт.
Lokomotywy nr 001, 009, 011 i 012 jeszcze (wg stanu na dziś) nie są jeszcze eksploatowane.
Fotografia ЭП20-001 na wystawie ЭКСПО-1520 w 2011 r.: http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... uselang=ru
Więcej fotografii -np. lok ЭП20-002: http://trainpix.org/vehicle/50588/ ;
http://bdevent.ru/panoramas/rzd-expo/no ... /tour.html
Lok ЭП20-006 : http://trainpix.org/vehicle/64830/
Producent: НЭВЗ (NEWZ) czyli ООО «Производственная компания «Новочерка́сский электровозострои́тельный завод» (sp. z o.o. Proizwoditielnaja kompanija "Nowoczerkasskij eliektrowozostoitielnyj zawod") w Nowoczerkasku (obwód rostowski), znany u nas z loków ET-42, założony w 1932 r. pod nazwą Паровозострой (Parowozostroj, czyli "Budowa parowozów") - strona http://www.nevz.com/ ; stanowi własność Transmaszholdingu.
Opis według http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%AD%D0%9F20:
30. listopada 2012 pierwszy egzemplarz przekazany przewoźnikowi OAO RŻD (czyli Kolejom Rosyjskim). Od 14. grudnia 2012 lokomotywy pracują na linii Sankt Petersburg - Moskwa , od stycznia 2013 także na odcinkach Moskwa Kazańska - Woroneż 1 (z pociągami nr 45 i 46) i Moskwa Kazańska - Riażsk 1 (z pociągiem Moskwa - Orsk).
Docelowo planuje się użycie loków na trasach:
-Moskwa - St. Petersburg (z poc. Newski Ekspres)
-Moskwa - Adler przez Biełgorod i Charków
-Moskwa - Helsinki
-Moskwa - Kijów
-Moskwa - Charków - Symferopol
-Moskwa - Saratów (po elektryfikacji odcinka Rtiszczewo - Koczetowka, która ma być rozpoczęta w 2013 r.)
RŻD planuje zakupić 200 maszyn (wartość łączna ok. 1 miliarda euro); BCz (koleje białoruskie) zawarły wstępną umowę na 24 lokomotywy, ale raczej myślą o jednosystemowych - gdyż na odc. Moskwa - Orsza miałby jeździć EP20 kolei rosyjskich).
Cechy nowoczesne lokomotyw:
-środkowe przejście między kabinami
-pudło samonośne
-prędkość konstrukcyjna 200 km/h
-rozrząd tranzystorami IGBT z indywidualnymi inwertorami napięcia
-modułowe kabiny z klimatyzacją
-przekładnie napędowe 3. klasy (tak w Rosji nazywają odsprężynowane zawieszenie zarówno silników trakcyjnych jak i przekładni)
-zestawy kołowe monoblokowe, z przewidzianym resursem ponad milion kilometrów
-mikroprocesorowy system sterowania, diagnostyki i bezpieczeństwa ruchu, włącznie z "pilotem automatycznym"
-integralny regulator prędkości w czasie jazdy z napędem i hamowania elektrycznego -w tym punkcie prośba o pomoc do automatyków: w oryginale rosyjskim jest to интегральный (астатический) — И - регулятор opisany np. w http://katarnak.narod.ru/TSAU/17.htm
-przetwornica potrzeb własnych z regulacją mocy oraz płynnym rozruchem wentylatorów i sprężarek
-modułowa konstrukcja systemów elektrycznych i pneumatycznych
-sprężarki bezolejowe z osuszaczami powietrza
-indywidualne bloki hamulcowe z automatycznym hamulcem postojowym
-przewietrzanie indywidualne, z regulacją wydajności
-Układ osi: BoBoBo
-Masa służbowa: 129 t
-nacisk osi: 21,5 T (czyli 210,8 kN)
-moc godzinna na wałach silników trakcyjnych: 7,2 MW
-moc długotrwała silników: 6,6 MW
-Maksymalna siła uciągu przy rozruchu: 450 kN
-siła uciągu długotrwałego: 23,4 T przy 100 km/h dla wersji z Vmax=200 km/h, 30,6 T przy 78 km/h dla wersji z Vmax=160 km/h
Wymiary:
-wysokość przy opuszczonych pantografach 5100 mm
-długość 22550 mm
-szerokość 3100 mm
-minimalny promień łuku toru 125 m
-system rozrządu: tyrystorowo-impulsowy (przekształtniki trakcyjne na bazie tranzystorów IGBT)
-średnica nowych kół: 1250 mm
Wykaz maszyn (nieoficjalny) na marzec 2013 r. wg <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.trainpix.org">www.trainpix.org</a><!-- w --> (dokładnie http://trainpix.org/list.php?mid=34):
№ data budowy: Дорога (dyrekcja okręgowa RŻD): (Lokomotywownia):
ЭП20-001 04.2011 Северо-Кавказская железная дорога НЭВЗ
ЭП20-002 02.2012 Северо-Кавказская железная дорога НЭВЗ
ЭП20-003 12.2012 Московская железная дорога Москва-Сорт.
ЭП20-004 12.2012 Московская железная дорога Москва-Сорт.
ЭП20-005 12.2012 Московская железная дорога Москва-Сорт.
ЭП20-006 12.2012 Московская железная дорога Москва-Сорт.
ЭП20-007 12.2012 Московская железная дорога Москва-Сорт.
ЭП20-008 12.2012 Московская железная дорога Москва-Сорт.
ЭП20-009 02.2013 Московская железная дорога Москва-Сорт.
ЭП20-010 02.2013 Московская железная дорога Москва-Сорт.
ЭП20-011 03.2013 Московская железная дорога Москва-Сорт.
ЭП20-012 03.2013 Московская железная дорога Москва-Сорт.
Lokomotywy nr 001, 009, 011 i 012 jeszcze (wg stanu na dziś) nie są jeszcze eksploatowane.
Romek_L