Liczba postów: 10
Liczba wątków: 4
Dołączył: 06.10.2012
Reputacja:
0
granicą stacji jest miejsce za ostatnim rozjazdem -100 metrów od strony szlaku i granicą stacji jest też semafor wjazdowy stacji.
pytanie 8-) brzmi - jak są wyżej wspomniane na gruncie obydwa ''warunki'' to które z nich jest uważane wtedy za granice? semafor wjazdowy, czy miejsce 100 m za ostatnim rozjazdem?
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Jeżeli jest semafor to Granicą jest semafor. Jeżeli go niema to warunek pierwszy.
Jeżeli szlak jest dwutorowy i semafor jest tylko na jednym torze to granicą stacji na drugim jest miejsce ustawienia semafora na torze obok.
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 4
Dołączył: 06.10.2012
Reputacja:
0
dzieks ,ale chodziło mi o to co jest granica stacji jezeli są obydwa ''warunki'' na gruncie.
np; ruszasz ze stacji i mijasz ostatni rozjazd (miejsce za nim 100 metrów od strony szlaku) czyli granice stacji ,ale za tą granicą będzie jeszcze semafor wjazdowy ,czyli druga granica? więc ,która granica stacji obowiązuje w takim przypadku..
?
Liczba postów: 25
Liczba wątków: 6
Dołączył: 25.01.2014
Reputacja:
0
granica stacji jest od semafora wjazdowego z jednej strony do semafora wjazdowego z drugiej strony
źródło: przepisy WTBiE10
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Semafor wjazdowy nie jest 100m przed ostatnim rozjazdem. Na pewno jest 100m od ustawienia granicy przetaczania. Jeżeli stacja był projektowana pod kątem wyciągania długich batów w stronę szlaku to granica przetaczania jest daleko a i stąd semafor wjazdowy czasami bywa i 500m od osatniego rozjazdu.
A te 100m miedzy granicą przetaczania i granicą stacji to jest droga ochronna przewidziana na wypadek jakiegoś niespodziewanego przejechania sygnału stój na semaforze.