Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przemijanie...
#16
Prawdą jest, że niekiedy ulice zmieniano tylko dlatego, że były w jakiś sposób powiązane z Polską Ludową. Przykładowo ulicą I Armii Wojska Polskiego w Krakowie, która od ponad 20 lat jest ulicą Juliusza Bandrowskiego. Czy zwykły tułacz, żołnierz polski z "kurą" w postaci rzekomo piastowskiego orła na czapce, który oddał życie za Polskę (nie za ustrój socjalistyczny - wbrew temu co chciałby IPN) nie zasługuje na upamiętnienie?

O ile jestem przeciwny zmianie nazw ulic typu Zygmunt Berlinga, Armii Ludowej, Michała Żymierskiego, 9 maja itd to o tyle z całego serca wspieram inicjatywy dążące do zmiany nazw typu Bolesława Bieruta, Feliksa Dzierżyńskiego, 22 lipca, Manifestu Lipcowego, XXXX lecia PRL (którego de facto w ogóle nie było, a są ulice w Polsce nazywające się tak) czy Armii Czerwonej.

Wielka szkoda, że po 1990 roku rozpoczęto w Polsce troszeczkę przekłamywanie historii. O ile zmiany nazw cmentarzy z "bohaterów radzieckich" na "żołnierzy radzieckich" są jak najbardziej prawidłowe, o ile krytykowanie i nazywanie Bieruta zdrajcą i pachołkiem Moskwy również jest prawidłowe to o tyle nastawienie młodych do tego, że wszystko co było w latach 1943-1990 jest złe nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem. Niejednokrotnie spotykałem się w szkole z zwracaniem mi uwagi jak używałem zwrotu "Ziemie Odzyskane".
Odpowiedz

#17
Ale firma Waryński jakoś utrzymała się do dzisiaj mimo socjalistycznej przeszłości jej patrona.
Odpowiedz

#18
Właśnie socjalistycznej, nie komunistycznej. Spora różnica. A co do Berlinga czy Żymierskiego to sprawa mocno dyskusyjna. Ale to chyba temat na inne forum...
Odpowiedz

#19
rysiogeniusz napisał(a):Niejednokrotnie spotykałem się w szkole z zwracaniem mi uwagi jak używałem zwrotu "Ziemie Odzyskane
CO?! To jaka nazwa jest poprawna ideologicznie?!
Odpowiedz

#20
Też posługuję się tą nazwą. A co w niej niepoprawnego?
Odpowiedz

#21
Nic w niej nie ma niepoprawnego, tylko niektórym się już w doopach poprzewracało od tej obsesji na punkcie dekomunizacji.
Odpowiedz

#22
ET40, dokładnie oto chodziło. To co się dzisiaj wyrabia to jest miejscami żenada, wszystko co PRL-owskie to złe, a przecież często tak nie jest...
Odpowiedz

#23
Akurat uwielbiam kolej PRL tak jak i samochody PRL, autobusy PRL itd. Bo to było moje dzieciństwo (druga połowa lat 80). Kolej do nie dawna pozwalała, a właściwie w Małopolskim dalej pozwala poczuć się jak w PRL (EN57 z czerwoną dermą dalej jeżdżą). Boję się jednak, że niedługo znikną tak jak zniknęły Bipy a także, że IC do końca zmodernizuje stare wagony 111A lub wymieni na jakieś nowe EZT. Dlatego należy tą klasyczną kolej spisać na straty, jej koniec jest bliski i nie da rady jej uratować. Należy więc póki co jeździć na jakieś kółeczka czasem, np. na Hel przejechać się bipą póki jest. A za tydzień jadę do Nowego Sącza nie autobusem jak wszyscy 1:30h tyko planuję pociągiem 3:30h ED72, właśnie dla klimatu. Jak to wszystko zniknie to pozostanie jeździć w symulatorach jak MSTS tam bip jest pod dostatkiem i u mnie jeżdżą na standardzie one a nie szynobusy.

Natomiast polityki bym tu nie mieszał, moje upodobania do kolei z czasów PRL nie przekładają się na miłość do towarzysza Józefa Stalina. Ja lubię jedynie klimat techniczno-transportowy z drugiej połowy lat 80 bo wtedy rodzice nie mieli samochodu a dużo podróżowaliśmy i mi te podróże się podobały, a stary EN57 z czerwoną dermą mi to dalej przypomina. A co ciekawe jak schować w kąt uprzedzenia to te siedzenia z dermy są tak na prawdę bardzo wygodne.
Mám rád Českých Drah.
Odpowiedz

#24
Proponuję wszystkim "miłośnikom" zapoznanie się z oryginalnym wyposażeniem EN57...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#25
Oryginalny, tzn.?
Odpowiedz

#26
Tzn. tych z pierwszej serii.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#27
Czyli firanki, 3 toalety, 1 klasa, aluminiowe oznaczenia klasy przy drzwiach i przedział służbowy w kabinie maszynisty. ;-)
Odpowiedz

#28
Oraz zielone dermy przepuszczające powietrze w klasie drugiej...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#29
Zielona derma też jest jeszcze w Małopolskim tylko na EN71:

[Obrazek: wne_derm_ziel_10.jpg]

Tu jednostki z 1-szą klasą:

[Obrazek: wne_1kl_02.jpg]

Wszystko się zachowało w Małopolskim, niestety ostatnio trochę kibli pomodernizowali (wspaniałomyślnie do wersji bez otwieranych okien przy braku klimy) dlatego boję się, że te klasyczne kibelki znikną. A w tle są dwa przetargi na nowe EZT które mogą w ogóle kibelki z Małopolskiego wyprzeć (nawet te po modernie), dlatego staram się jeździć kibelkami puki są by nie obudzić się nagle w sytuacji jak z Bipą, że najbliższa kursuje w Gdańsku 700 kilometrów ode mnie.
Mám rád Českých Drah.
Odpowiedz

#30
Z pierwszą klasą to kibel nawet dla KŚ jeździ. Ale patrząc po numerze, raczej nie jest jednym z pierwszych egzemplarzy Wink
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
9 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.