Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
sm31-131 napisał(a):A trasa Warszawa Poznań Berlin w ogóle odpadła w tym temacie, pomimo tego że kilka lat temu robili z tej trasy flagowy produkt, opisując wagony, kupując Husarze. Szkoda, bo uważam że Pendolino do Niemiec mogłoby podnieść im prestiż. A i trasa do Krakowa przez Poznań, Wrocław mogłaby się sprawdzić.
Przecież pendolino nie ma dopuszczeń w Niemczech. Poza tym tam śmiga BWE.
Cytat: A i trasa do Krakowa przez Poznań, Wrocław mogłaby się sprawdzić.
Ale koniecznie przez Katowice
Cytat:Ale pocieszę cię tą "drobnicę" usypują wszędzie, po prostu chodzi o założenia zrównoważonego rozwoju i gospodarki na które można nawet w dzisiejszych czasach dostać dotacje z Unii Europejskiej :-) .
Ale tylko w Zawierciu (choć to już Jura) pociągi nie zatrzymują się (nie zatrzymywały się) ze względu na złodziei
. W czasach gdy jeździ się 200-300 km/h pociągi nocne nie mają specjalnego sensu, bo można pojechać wieczorem dzień wcześniej albo rano. Oczywiście w cywilizacji.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 178
Liczba wątków: 10
Dołączył: 19.07.2014
Reputacja:
0
Dołączam do grupy "dziwnych" którzy wolą wagony z przedziałami i układ siedzeń w EZT, jest tam więcej miejsca. A niektórzy łatwiej mogą nawiązać kontakt z innym pasażerem. Ale niestety trend obecnie jest inny, bo najważniejsze jest upchać podróżnych możliwie na najmniejszej przestrzeni. Do chwili obecnej jak dla mnie pociąg wygrywał z autobusem właśnie ze względu na komfort przestrzeni. Teraz pociąg czy autobus wszystko jedno, jest ciasno. No i niestety musimy się do tego przyzwyczaić. Jest to chyba ogólnoświatowy trend.
skalt
“Każdy, kto przestaje się uczyć jest stary, bez względu na to, czy ma 20
czy 80 lat. Kto kontynuuje naukę pozostaje młody. Najwspanialszą
rzeczą w życiu jest utrzymywanie swojego umysłu młodym.”
- Henry Ford
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Spokojnie. :-) Póki co jeszcze do wycięcia wszytskich przedziałów droga daleka. Skoro pietrusy się uchowały na niektórych trasach po dziś dzień, to i przedziały jeszcze będą długi czas.
Liczba postów: 167
Liczba wątków: 8
Dołączył: 29.08.2012
Reputacja:
0
W Holandii znaczna większość składów dalekobieżnych to piętrusy...
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
U nas chyba na jednym i to przypadkowo (IR czy RE W-wa - Szczecin).
Liczba postów: 1 430
Liczba wątków: 62
Dołączył: 28.02.2018
Reputacja:
3
Brakuje wagonów, brakuje lokomotyw... Zaniedbania z lat poprzednich teraz wychodzą...
Liczba postów: 483
Liczba wątków: 11
Dołączył: 24.01.2012
Reputacja:
0
Owszem idą wakacje , ale w wakacje jedne relacje są mniej oblegane, inne bardziej. Można zresztą skrócić jedne mniej oblegane składy, wydłużyć inne, przecież statystyki pokazują, że liczba podróżnych w wakacje nie różni się zbytnio od innych miesięcy. Więc może tragedii nie będzie, a przynajmniej jej NNS nie życzę.
Liczba postów: 483
Liczba wątków: 11
Dołączył: 24.01.2012
Reputacja:
0
Nie wiem jak wy, ale ja odczułem poprawę jeśli chodzi o pociągi, nie tylko IC. Co prawda w ciągu ostatnich 2 tygodni na 4 pociągi IC tylko 2 miały dobrą frekwencję (długi weekend) ale w czwartek moje koleżanki po fachu same powiedziały: poprawiło się w tych pociągach, choć także mogły mieć na myśli nie tylko NNP. We wszystkich 4 pociągach było czysto.
O dziwo, mój stosunek do NNP jest lepszy niż jeszcze ze 3 miesiące temu. W każdym razie mam tylko nadzieję, że nie dojdzie do jakiejś katastrofy bo się okaże, żen ie ma taboru sprawnego lub kolei zebrało się na strajkowanie, bo mało który pasażer czy dziennikarz odróżnia konkretne spółki.
No i oczywiście cena stała się bardziej zachęcająca.
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
Ja mam zaś stosunek do tego ambiwalentny. Zacznę od minusów. Zrobili mi jeden pociąg do trójmiasta IC. Czyli miało być rzekomo lepiej. Przy kupnie zgrzyt bo pierwszej klasy nie ma przedziałowej. Widzocznie sobie ktoś idiotycznie uznał, że bezpredziałowa jest lepsza... Po 100 km klimatyzacja wysiadła. I kierownik oraz wszyscy konuktorzy nie byli w stanie jej reanimować. Widać pociąg marki PKP - lepsza jakość...
Plusy: EIP w weekendy za 49 zł. Dodatkowo znieśli idiotyczną opłatę kilkuset złotych za nieposiadanie biletów. Efekt: w weekendy frekwencja na rasie W-wa - Kraków ponad 90%, natomiast luźniej jest dni inne. Mnie to ciesz, ale ciekawe jak to wpłynie na wynik finansowy spółki...
Liczba postów: 2 088
Liczba wątków: 37
Dołączył: 17.08.2013
Reputacja:
1
PR ma jeszcze więcej pasażerów niż PIC, a nie pamiętam kiedy miało zysk. Liczba pasażerów a zysk to nieco inne kategorie.