Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
A to ciekawie zauważone
#1
Marketing kolejowy - przykład z Kryniczanki
Ciekawie zauważone przez KRYNICZANINA

Najważniejszą informacją medialną towarzyszącą zmianie rozkładu rocznego 2013/4
była oferta spółki Przewozy Regionalne o nazwie Super Bilet. Oferta ta miała bardzo głośny wydźwięk na najważniejszych portalach w Polsce. Można było poczytać o
biletach na pociąg od złotówki i o to właśnie w tym wszystkich chodziło. Była to
bardzo udana akcja marketingowa do tego stopnia, że nie było możliwości wejścia na stronę biletyregionalne.pl gdzie można było zakupić ofertę Super Bilet. Przyznam
szczerze Spółka Przewozy Regionalne nie jest Spółką z mojej bajki. Jednak należą
się gratulacje dla Centrali za wprowadzenie tej oferty. Jest duża szansa, iż potencjalny pasażer który przeczytał o tym choćby na onecie zainteresuje się innymi
ofertami kolejowymi. A jest ich bardzo dużo. Jednak skupię się na ofercie ze swojego regionu a mianowicie na Bilecie Sądeckim.

1 Sierpnia 2012 Spółka Przewozy Regionalne na odcinku Tarnów - Krynica
wprowadzono ofertę o nazwie Bilet Sądecki. Oferta skonstruowana jest podobnie do cen z taksówek czyli płacimy kwotę startową plus
opłatę za dokładną odległość kilometrową. Mimo, iż ta taryfa początkowo mi się nie podobała muszę przyznać że myliłem się
i jest uczciwa do bólu bo płaci się za realną odległość przejechaną pociągiem a nie za widełki kilometrowe stosowane choćby w taryfie podstawowej Regio. Należy
przypomnieć że w związku z wejściem tej oferty zniknęła część ofert Połączenie w
Dobrej Cenie np. Krynica - Tarnów. Pasażer jadąc pociągiem Regio w relacji np. Tarnów - Stróże jedzie 57km a płaci 7,91pln a do oddalonego 4km dalej Grybowa
8,43pln. Proste i uczciwe jedynie pojawia się problem z wydawaniem grosików.
Jednak coś za coś. Osobiście nie znam drugie jtak przyjaznej pasażerowi taryfy zależnej od faktycznej przebytej odległości w żadnym środku lokomocji. Przewoźnik może
uczciwie bez przesadzania stawiać się za wzór uczciwości cenowej w stosunku do
pasażera. I to nie jest przesadzona opinia.

Z tak zbudowaną taryfą jak i obecnym dość przyzwoitym rozkładem jazdy na Tarnów
- Krynica nic tylko szukać klientów - odbijać ich przewoźnikom drogowym co w części relacji jest możliwe bo kolej nie leży czasowo a tym bardziej cenowo na odcinkach:

Tarnów - Tuchów, Tarnów - Gromnik, Gromnik - Grybów, Bobowa - Grybów, Nowy Sącz
- Rytro, Nowy Sącz - Piwniczna

Jednak brakuje jednego a mianowicie MARKETINGU.

W dzisiejszych czasach reklama na dworcowej tablicy ogłoszeń czy tylko i wyłącznie w internecie i to "schowana" wywołuje tylko i wyłącznie uśmiech. Liczy się dotarcie do potencjalnego konsumenta. Skuteczne i przy okazji jak najniższym kosztem.

Porównajmy przykładowo koszt i czas przejazdu na trasie Tarnów - Tuchów. Przewozy Regionalne z ofertą Bilet Sądecki kosztują 4,40pln a przewoźnik Voyager 5pln. Różnica 60 groszy na korzyść kolei, ale co z tego skoro szary pasażer klikając na
rozklad-pkp.pl poznaje cenę za ten odcinek...7,60pln czyli podstawową taryfę
Regio. Dopiero po kliknięciu opcji "kup bilet" i skierowaniu na stronę biletyregionalne.pl wyborze połączenia, kliknięciu komunikatu dalej, wyborze taryfy normalnej bądź
ulgowej dowiadujemy się że Bilet Sądecki kosztuje zaledwie 4,40pln! Czy to jest
normalne? To jest ewidentne działanie na szkodę kolei. Szary pasażer nie będzie szukał tylko wybierze połączenie najbardziej dogodne czasowo jak i cenowo. Czas to
pieniądz. Co ciekawe przewoźnik autobusowy Voyager nie ma z tym najmniejszych
trudności. Po wyborze relacji i przystanków od razu wyskakuje właściwa cena dla danego kursu. Moduł cenowy na rozklad-pkp.pl to kompletna porażka która tylko odstrasza potencjalnego pasażera. Gdyż faktyczna cena biletu na kurs Tarnów - Tuchów jest niższa aż o 42% od ceny podstawowej.

To tylko jeden przykład gdzie kolej czasowo nie leży i kwiczy a cenowo wygrywa,
niestety mało kto o tym wie. Także bezpośredni kontakt z klientem na "Kryniczance" praktycznie nie istnieje gdyż jedynie stacja Tarnów posiada normalną kasę
biletową a Łowczówek Pleśna prowadzoną przez Dyżurnego Ruchu PKP PLK.

Skoro nie ma kas to można postawić też na bezpośredni kontakt - pracownicy Przewozów Regionalnych udają się do szkół i przedstawiają ofertę z odpowiednimi ulgami tak zrobiono choćby w województwie Podkarpackim
http://www.kurierkolejowy...-studentow.html

A także udają się na miasto w najważniejsze miejsca z ulotkami przedstawiającymi
ofertę. Sztandarowym przykładem jest tutaj pociąg Regio Kraków Główny - Krynica - Kraków Główny "Jaworzyna" który ma
przyjazd do Krynicy o godzinie 11:21 i odjazd o 14:57 w tym czasie skład ma zjazd na stację postojową Powroźnik. W 2011 skład ten nie miał zjazdu a czekał w Krynicy w tym
czasie pracownicy Przewozów Regionalnych bez problemu mogą przecież udać się na
deptak, rozdawać ulotki i bezpośrednio rozmawiać z potencjalnym klientem. Zwłaszcza że skład "Jaworzyny" może bez problemu oczekiwać na torze 3 przy peronie 2 w Krynicy.
_________________
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejowe-sprawy.pl">www.kolejowe-sprawy.pl</a><!-- w -->

Chcesz dotrzeć do domu na święta? Nie korzystaj z LOT-u!
No i co z tą koleją będzie ???
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.