Liczba postów: 230
Liczba wątków: 7
Dołączył: 06.06.2010
Reputacja:
0
Moje pytanie może zabrzmieć dziwnie jednakże... Ile jest typów węglarek? Strasznie zżera mnie to zagadnienie.
Jak na razie widziałem:
Es
Eas
Eaos (401w)
Eaos (412w)
Eaos-w
Eamos
Eanos
Eamnoss
I 6-osiowe których oznaczeń nie pamiętam.
I teraz tak czy jeszcze jakieś istnieją? czym się od siebie różnią? Czy może ktoś ma zdjęcia każdego typu? Pozdrawiam ;-)
Obleśny Szczur Poprawione :-)
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Eanos, Eas-u, Eas-z, Eaaos-w, Eans i pewnie coś się jeszcze znajdzie.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Wagony typu E
Es
Eamos 401Zb, 401Zp, 401Zk
Eams 401 Zl
Eanos 415W, 423W, 417W
Eans 421W, 424W
Eas 401Wb, 401Wd
Eaaos 601W
Eaos 430W, 430Wa, 412W, 401Wb, 401Wd, 401Wk, 408W
Eaos-w 401Wj, 409W
Lecz to i tak jeszcze nie wszystkie.
Liczba postów: 756
Liczba wątków: 4
Dołączył: 28.06.2010
Reputacja:
0
Eaos itp. to seria a nie typ. Typ to np. 430W I trzeba to rozróżniać bo Typ to konkretny wagon wyprodukowany przez daną firmę. A seria to ogólne opisanie cech wagonu np.
Eaos to węglarka 4 osiowa (na wózkach) nieprzystosowana do wyładunku na wywrotnicach czołowych o prędkości max 100km/h i obojętnie czy to będzie polska czy rumuńska czy niemiecka, czeska, bułgarska, czy francuska a będzie charakteryzowała się tymi cechami to będzie miła oznaczenie Eaos.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Dok³adnie, mia³em okazjê dyskutowaæ z go¶ciem z Portugalii, który by³ zdziwiony wygl±dem naszych polskich Eaos-ów w porównaniu do niby takich samych wêglarek portugalskich.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
DB CARGO już nie ma. Chyba że mówisz o czasach przeszłych.