Liczba postów: 16
Liczba wątków: 8
Dołączył: 25.12.2013
Reputacja:
0
Wiem, że na mocy dyrektywy EWG z 1991 r doszlo do podziału rynku kolejowego na zarządce infrastruktury oraz przewozników - wiec jak sprawa dokladnie wygladala jezeli chodzi o przewoznika? PKP jako PKP(bez jakiegos podziału wewnatrz spolki) obsługiwało lokalnie i dalekobiezne polaczenia?
Pozdrawiam!
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Tak, jedno wielkie PKP obsługiwało połączenia lokalne i dalekobieżne, przewozy towarowe, manewry itd.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 16
Liczba wątków: 8
Dołączył: 25.12.2013
Reputacja:
0
Dziękuje za odpowiedź. Jutro jeszcze dokładnie doczytam w książce(chyba jedynej na rynku), która omawia sprawę uregulowań organizacyjnych PKP.
Liczba postów: 926
Liczba wątków: 10
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Ministerstwo Infrasturktury odpowiadało ponad tym za wszystko.
...
Liczba postów: 16
Liczba wątków: 8
Dołączył: 25.12.2013
Reputacja:
0
*Bożena Grad - Regionalne Przewozy Pasażerskie w Procesach Dostosowania do Standardów Europejskich
*Anna Mężyk - Uwarunkowania i Efekty Reform Kolei
*Konferencja ( Finansowanie kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich w Polsce)
*Janusz Górny - Kolejowe Regionalne Przewozy Pasażerskie w Polsce w Świetle Polityki Transportowej UE
* konferencja zorganizowana przez Senacki Zespół Infrastruktury(LIBERALIZACJA PRZEWOZÓW PASAŻERSKICH)
W oparciu o te pozycje udało mi się opracować część dotyczącą najświeższej historii zagadnienia. ;-)
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Zanim podzielono PKP na sektory, z których potem powołano spółki, istniał podział na Dyrekcje Okręgowe Kolei Państwowych.