Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
Towarzystwo Kolei Wielkopolskiej pochwaliło się o nabyciu jedynego zachowanego w Polsce wojskowego wagonu szpitalnego 406C. Rocznik 1988.
<div id="fb-root"></div> <script>(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/pl_PL/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));</script>
<div class="fb-post" data-href="http://www.facebook.com/photo.php?fbid=510546945730979&set=a.510546882397652.1073741838.241746469277696&type=1" data-width="466"><div class="fb-xfbml-parse-ignore"><a href="http://www.facebook.com/photo.php?fbid=510546945730979&set=a.510546882397652.1073741838.241746469277696&type=1">Post</a> użytkownika <a href="http://www.facebook.com/pages/Towarzystwo-Kolei-Wielkopolskiej/241746469277696">Towarzystwo Kolei Wielkopolskiej</a>.</div></div>
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Co w takim wagonie się znajdowało i gdzie takie najczęściej służyły?
Liczba postów: 2 555
Liczba wątków: 134
Dołączył: 15.03.2011
Reputacja:
0
DamianT: Na facebooku są też zdjęcia wnętrza:
<div id="fb-root"></div> <script>(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/pl_PL/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));</script>
<div class="fb-post" data-href="http://www.facebook.com/photo.php?fbid=510547099064297&set=a.510546882397652.1073741838.241746469277696&type=1" data-width="466"><div class="fb-xfbml-parse-ignore"><a href="http://www.facebook.com/photo.php?fbid=510547099064297&set=a.510546882397652.1073741838.241746469277696&type=1">Post</a> użytkownika <a href="http://www.facebook.com/pages/Towarzystwo-Kolei-Wielkopolskiej/241746469277696">Towarzystwo Kolei Wielkopolskiej</a>.</div></div>
<div id="fb-root"></div> <script>(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/pl_PL/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));</script>
<div class="fb-post" data-href="http://www.facebook.com/photo.php?fbid=510547079064299&set=a.510546882397652.1073741838.241746469277696&type=1" data-width="466"><div class="fb-xfbml-parse-ignore"><a href="http://www.facebook.com/photo.php?fbid=510547079064299&set=a.510546882397652.1073741838.241746469277696&type=1">Post</a> użytkownika <a href="http://www.facebook.com/pages/Towarzystwo-Kolei-Wielkopolskiej/241746469277696">Towarzystwo Kolei Wielkopolskiej</a>.</div></div>Szczegółów nie znam.
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Ostatnio był krótki artykuł o tym wagonie na gazecie, osobiście jestem ciekaw, jak miał odbywać się załadunek rannego na noszach do tego wynalazku? Gdyby on miał drzwi jak bonanza lub stare wagony 609C, to sprawa byłaby jasna, natomiast tu sobie nie wyobrażam wnoszenia delikwenta przez te wąskie drzwiczki. I jak miał przejechać np. wózek inwalidzki wewnątrz wagonu, który korytarz ma standardowej szerokości? Przecież nawet do operacji planowych pacjent nie zawsze idzie na własnych nogach. Czy po prostu ten wagon miał znajdować się w składzie połączonym z innym wagonem o szerszych drzwiach i przejściach np. typ bonanza?
Jaro
Liczba postów: 568
Liczba wątków: 45
Dołączył: 21.05.2016
Reputacja:
5
Mnie też ciekawi jak przez takie wąskie drzwi mógłby się odbywać taki załadunek, chyba że te wagony służyły bardziej do jakichś drobnych rzeczy (w stylu zakładanie szwów, zmiana opatrunku itp.)
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
Panowie, ten wagon oficjalnie był wagonem opatrunkowo - aptecznym, i miał jeździć w większym składzie wagonów więc mniemam że po pierwsze stół operacyjny nie był wykorzystywany do krojenia tylko do zmiany opatrunków a dwa ,przypuszczam że miały być tam ogarniane raczej lżejsze przypadki. Zresztą cały skład przede wszystkim miał wozić pacjentów z frontu, a konkretne z oddziałów szpitalnych umieszczonych na tyłach frontu do szpitali rozlokowanych w głębi kraju, więc ciężkie przypadki woziliby nim raczej rzadko, a same operacje odbywałyby się raczej w szpitalach polowych. Zwłaszcza że wagon był robiony od zera w HCP w Poznaniu i ZNTK Opole więc jeśli jego przeznaczenie miałoby być inne to udogodnienia zrobiliby na etapie produkcji.
Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Liczba postów: 203
Liczba wątków: 0
Dołączył: 17.05.2016
Reputacja:
2
Takie wagony nadal jeżdżą w dalekiej Rosji.
Dla niektórych mieszkańców Syberii to jedyna szansa, żeby zrobić badania albo pójść do Stomatologa.