20.02.2015, 11:08
A jest to sprytne wypchnięcie PR ze Zgorzelca. Gdy nie ma dotacji na niemieckie szynobusy, to PR kiblami swoimi będzie mógł dojeżdżać tylko do Węglińca...
Rozkład jazdy 2014/2015
|
20.02.2015, 11:08
A jest to sprytne wypchnięcie PR ze Zgorzelca. Gdy nie ma dotacji na niemieckie szynobusy, to PR kiblami swoimi będzie mógł dojeżdżać tylko do Węglińca...
20.02.2015, 11:18
I to jest przykład polskiej gospodarności. Magistrala o znaczeniu europejskim, wyremontowana a ruchu praktycznie nie było, a teraz ogranicza się go praktycznie do zera.
Pociągi te pewnie jak kiedyś Poznań - Frankfurt zaczynają zagrażać "spójności terytorialnej kraju", dlatego zostają wykasowane. Nie tak dawno zamieszczałem artykuł jak Polska pod kątem połączeń granicznych jest zacofana. I teraz będzie jeszcze bardziej. Pewnie za niedługi czas polecą połączenia Szczecin - Lubeck / Angermunde.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
20.02.2015, 12:37
Zależy od tego ile kasy DB bierze za uruchomienie tych pociągów od MIR, ewentualnie od Samorządu. Podejrzewam że nie jest to duża kwota, dlatego może je zostawią.
20.02.2015, 16:19
pitagoras23 napisał(a):I to jest przykład polskiej gospodarności. Magistrala o znaczeniu europejskim, wyremontowana a ruchu praktycznie nie było, a teraz ogranicza się go praktycznie do zera. To wniosek trochę zbyt daleko idący. Praktycznie bez ruchu będzie tylko odcinek paru kilometrów czyli Zgorzelec - Goerlitz. Góra dwóch. Pociągi Kolei Dolnośląskich dalej będą jeździły szynobusami do Zgorzelca. Jedynie utrudniernie dla mieszkańców wzdłuż tej linii, a konkretnie z Legnicy, Bolesławca, Węglińca i Zgorzelca jest to, że pojadą składy osobowe, a PR robiła IR, który był szybszy. Poza tym ta "magistrala o znaczeniu europejskim" na odcinku Węgliniec - Zgorzelec jest niezelektryfikowana...
20.02.2015, 16:57
Cytat:Poza tym ta "magistrala o znaczeniu europejskim" na odcinku Węgliniec - Zgorzelec jest niezelektryfikowana...I to jest największa głupota tej modernizacji. Cytat:PR kiblami swoimi będzie mógł dojeżdżać tylko do Węglińca...Nie jest z dolnośląskiego, ale coś mi się wydaję, że na E-30 na zachód od Wrocławia jeżdżą tylko KD. Więc do Węglińca PR-owe kibelki raczej nie dojadą. Cytat:Jedynie utrudniernie dla mieszkańców wzdłuż tej linii, a konkretnie z Legnicy, Bolesławca, Węglińca i Zgorzelca jest to, że pojadą składy osobowe, a PR robiła IR, który był szybszy.Niekoniecznie szybszy. RE na 120, a osobówki (nie wszystkie) na Impulsach na 160 (tyczy się Węglińca, Bolesławca i Legnicy, bo Zgorzelec bez druta).
20.02.2015, 19:54
MK_ŚLĄSK napisał(a):Nie jest z dolnośląskiego, ale coś mi się wydaję, że na E-30 na zachód od Wrocławia jeżdżą tylko KD. Więc do Węglińca PR-owe kibelki raczej nie dojadą. "Będzie mógł dojechać" nie znaczy to samo co "dojedzie". :-) Wypowiadam się tylko o możliwościach technicznych w tej kwestii. MK_ŚLĄSK napisał(a):Niekoniecznie szybszy. RE na 120, a osobówki (nie wszystkie) na Impulsach na 160 (tyczy się Węglińca, Bolesławca i Legnicy, bo Zgorzelec bez druta). Chodzi mi o czas przejazdu, a nie prędkość maksymalną. Czas przejazdu KD na tej trasie (Wrocław Gł - Zgorzelec) wynosi 2 godz 12 min. tymczasem RE 1 godz. 56 - 58 min. Strata czasu jednak będzie.
21.02.2015, 11:11
Cytat:"Będzie mógł dojechać" nie znaczy to samo co "dojedzie". :-)W takim razie zwracam honor
21.02.2015, 20:15
pitagoras23 napisał(a):Pewnie za niedługi czas polecą połączenia Szczecin - Lubeck / Angermunde. Pociągi na trasach jadące z Szczecina za granicę są finansowane przez woj. zachodniopomorskie, które mimo wszystko przychylnie patrzy na Przewozy Regionalne. Ostatnie likwidację pociągów międzynarodowych są raczej związane z cięciami kosztów przez ministerstwo lub tak jak w przypadku pociągów Wrocław - Drezna po prostu z braku empatii dla PR-ów.
22.02.2015, 19:43
pitagoras23 napisał(a):Pewnie za niedługi czas polecą połączenia Szczecin - Lubeck / Angermunde.Raczej mało prawdopodobne. Kostrzyn ze swoimi 16 parami się utrzymuje, choć od Kostrzyna (Granicy Państwa) to pociągi Przewozów Regionalnych. Jest na to nacisk Niemiec, w przeciwnym wypadku pociągi kończyłyby bieg na st. Kostrzyn-Chyże (Küstrin-Kietz). Tak samo w przypadku pociągów z Lubeki i Dobrzyńca (Angermünde). Niemcy przycisną, aby pociągi te dojeżdżały do Szczecina Głównego, a nie do Szczecina Gumieniec czy chociażby Stobna Szczecińskiego (które dawniej nawet nie było stacją graniczną). To są połączenia, które kiedyś w całości realizowały Koleje Niemieckie, przynależą do niemieckiej sieci przewozów i jest na nie nacisk ze strony Niemiec.
22.02.2015, 20:51
Połączenia Berlin - Kostrzyn obsługiwane są przez koleje niemieckie, tak jak Świnoujście Centrum - Zussow. Połączenia Wrocław - Drezno, Poznań - Frankfurt, Szczecin - Lubeka to kooperacja polskiego i niemieckiego przewoźnika, więc rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej, co było już nie raz pokazywane.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
22.02.2015, 21:34
Berlin - Kostrzyn są obsługiwane przez koleje niemieckie przy współpracy z Przewozami Regionalnymi
22.02.2015, 22:17
pitagoras23 napisał(a):Połączenia Berlin - Kostrzyn obsługiwane są przez koleje niemieckie.Urzędowo przewoźnikiem od granicy państwa są Przewozy Regionalne. Przewozy Regionalne napisał(a):W Polsce przewoźnikiem uruchamiającym wspomniane pociągi [Kostrzyn – Berlin – przyp. M.W.] są Przewozy Regionalne […]. pitagoras23 napisał(a):Połączenia Wrocław - Drezno, Poznań - Frankfurt, Szczecin - Lubeka to kooperacja polskiego i niemieckiego przewoźnika, więc rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej, co było już nie raz pokazywane.Szczecin – Lubeka to pociągi przygraniczne, w przeciwieństwie do pozostałych wymienionych przez Ciebie. Jeszcze do niedawna te pociągi były obsługiwane wyłącznie przez Koleje Niemieckie.
22.02.2015, 22:19
Z tego co obserwowałem to od Kostrzyna do Kustrin-Kietz jedzie polski maszynista, ewentualnie niemiecki, ale z dopuszczeniem na Polskę. Zawsze w Kietz się oni przesiadają
04.03.2015, 10:24
Za półtora tygodnia wchodzi poprawiony rozkład i spojrzałem sobie na "moje podwórko". Przez Częstochowę będzie jechać dodatkowy EIC o nazwie ŚLĘZA relacji Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny, którego do tej pory nie było. EIC Odra miała być już składem Pendolino, ale widzę, że nadal będzie na wagonach.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2
Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
04.03.2015, 12:21
Jeśli miało być 5 par EIP Wrocław - Warszawa przez Częstochowę Stradom to Odra i Ślęża powinny być w czerwcu na Dziobakach.
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Rozkład jazdy 2025/2026 | abo | 3 | 3 209 |
27.12.2024, 10:12 Ostatni post: Kolejarz3 |
|
Rozkład jazdy 2024/2025 | pasażerSzczecin | 656 | 156 975 |
10.12.2024, 16:41 Ostatni post: myszka |
|
Rozkład jazdy 2023/2024 | pasażerSzczecin | 145 | 77 437 |
20.10.2024, 09:52 Ostatni post: myszka |
|
Rozkład jazdy PKP 2024/2025 | Farynsk | 0 | 447 |
20.10.2024, 09:35 Ostatni post: Farynsk |
|
Rozkład jazdy 2022/23 | Adams | 64 | 74 917 |
22.05.2023, 10:41 Ostatni post: Adams |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
4 gości |