Liczba postów: 18
Liczba wątków: 1
Dołączył: 02.05.2014
Reputacja:
0
Witam.
Przeglądając ogłoszenia przewoźników kolejowych szukających maszynistów w wymaganiach zauważyłem, iż bardzo często należy posiadać kwalifikacje zawodowe poświadczone świadectwem złożenia egzaminu na stanowisko maszynisty. Co to oznacza? Czy w takim przypadku kurs i egzamin na licencję maszynisty muszę zrobić we własnym zakresie i już ją posiadać? Może jeszcze coś więcej?
Pozdrawiam.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Złożenie egzaminu to nie licencja! Jeżeli posiadasz prawo kierowania (czyli szedłeś po staremu, ewentualnie posiadasz świadectwo maszynisty) możesz kandydować na stanowisko, na które wymagany jest w/w dokument.
Jeżeli posiadasz TYLKO licencję (czyli po tym kursie za ca. 8 tys. złotych) musisz szukać ofert na stanowisko "uczeń maszynista", "maszynista stażysta" itp. Kurs na licencję jest de facto kursem wstępnym, po którym absolutnie nie zostaje się pełnoprawnym maszynistą.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 1
Dołączył: 02.05.2014
Reputacja:
0
Co w takim razie powinienem zrobić jeśli nie posiadam żadnego dokumentu potwierdzającego kwalifikacje? Robić kurs samemu czy szukać innego rodzaju ogłoszeń? Czytam, że deficyt maszynistow jest, a by gdziekolwiek się dostać, czy chociażby spełnić stawiane wymagania kandydatom przed złożeniem cv należy już być kimś. Tylko jak?
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Mozesz zatrudnc sie w firmie, ktora kurs na licencje sama Ci zrobi (np. PKP Cargo) albo zrobic na wlasna reke licencje i poszukac ogloszen "uczen maszynista".
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 1
Dołączył: 02.05.2014
Reputacja:
0
Dziękuję za zainteresowanie i pomoc. Piszesz, że PKP Cargo zrobi mi kurs. Moje pierwsze pytanie było właśnie spowodowane ogłoszeniem Cargo. Zamieścił je powyżej inny użytkownik forum. Tam należy mieć to poświadczenie złożenia egzaminu. Co mam w takim razie zrobić by móc zgłosić się do PKP Cargo?
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
Cargo zaczęło jakoś dwa tygodnie temu kurs na licencję w Białymstoku. Czyli szkolą ludzi od zera tak jak i przyjmują już ludzi z prawem kierowania.
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 1
Dołączył: 02.05.2014
Reputacja:
0
Najbardziej mnie martwi stabilność zatrudnienia. Czy rzeczywiście ktoś ze słabszym wzrokiem choć będzie w okularach widział dobrze może stracić pracę? Czy często się zdarza by maszyniści tracili pracę ze względów zdrowotnych?
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
Ogólnie przy zatrudnieniu na licencję maszynisty masz mieć I kat. zdrowia. Wzrok jak dobrze pamiętam ma mieć bez korekcji 08/08. Jak się nie mylę masz czytać bez okularów drugi bądź trzeci rządek od dołu. Potem jak już jeździsz maszynistą to są te granice przesunięte no i w okularach można pracować. Aż tak dużo nie odpada, bo przed badaniami najedzą się tabletek żeby zbić ciśnienie, ścisła dieta tydzień przed i jakoś przechodzą. Ale ze wzrokiem to już poważniejsza sprawa. Zazwyczaj nikt tam nikogo nie zwalnia, przesuwają go na inne stanowisko np. na warsztat, do biura..
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 1
Dołączył: 02.05.2014
Reputacja:
0
Ja nie noszę okularów ale mam wadę około -0,75 na oko, nie wiem którą linijkę czytam bo dawno nie czytałem. A co z korekcją laserową? Chyba po takiej korekcie jeśli będzie się widziało bardo dobrze to nie trzeba nic o niej wspominać, a nawet jak trzeba to chyba nie stanowi to problemu?
Liczba postów: 499
Liczba wątków: 4
Dołączył: 25.12.2012
Reputacja:
0
Ja nic nie wspominałem o laserowej korekcji wzroku i przeszedłem bez problemu 3x badania. Więc to jest wyjście.