Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Sceptycznie podchodzę do tego pomysłu. Nie do końca widać kto miałby korzystać z połączeń na tej linii. Z jednej strony pracownicy kopalń miedzi dowożeni są do miejsca pracy transportem zbiorowym organizowanym przez kopalnie - tzw. kombinaty, transport autobusowy, który często dowozi pracowników mieszkających 40-50 km do miejsca pracy. Samo przemieszczanie się po terenie Zagłębia nie jest na tyle nasilone, żeby miano się przesiadać do pociągów.
Z drugiej strony nadal brak porządnego połączenia z Wrocławiem. Ani Głogów go nie ma (stan Nadodrzanki pozostawia wiele do życzenia, jedzie się średnio 2 godziny), ani Lubin czy Polkowice. Budowa nowej linii za wiele w tej kwestii nie zmienia.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Kiedyś była chyba mowa, że linią tą miałyby się poruszać składy uruchamiane przez prywatnego przewoźnika, w tym wypadku Pol-Miedź Trans. Słyszałem, że mieli zdobyć licencje do przewozu pasażerów i właśnie dowozić głównie pracowników do zakładów miedziowych.
Nadodrzanka powiedzmy, że się rewitalizuje. Fragmentami, ale jakoś prędkość się zwiększa. Jednak to i tak za mało, aby mówić o dobrej siatce połączeń.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Bo to jakoś pojawiło się rok czy dwa lata temu, takie twierdzenie, ale wiadomo, że to wszystko się zmienia.
Zainteresowanie by pewnie było, ale weź w Polsce, przy takiej biurokracji zbuduj kilometr linii kolejowej.
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
W przypadku linii na Dolnym Śląsku to tam coś się dzieje, ktoś o tym myśli, chce zrobić coś dla ludzi.