06.09.2014, 23:02
Pozostałości po wielkim, nieukończonym przedsięwzięciu lat 80., jakim była Kolej Ruchu Regionalnego jest całe mnóstwo. Stan zaawansowania prac ocenia się jako 25%.
Ograniczę się do najbardziej widocznych.
Najbardziej widoczne są od Zabrza do Rudy Śląskiej. Do ok. 1993 roku leżały nawet tory.
Nastawnia dla stacji Zabrze Główne:
Kładka nad torami w Zabrzu:
Co ciekawe, łączy ona ulicę Cmentarną, która nie ma chodnika, z ulicą Skalley, na której nie ma żadnych budynków mieszkalnych. Wcześniej w tym miejscu był przejazd drogi gruntowej w poziomie szyn.
Wiadukt w Rudzie Śląskiej:
Z ulicy wygląda tak: http://goo.gl/maps/3qujv
Krąży pogłoska, że nieopodal tego wiaduktu są zakopane dwa wagony 409V, które wykorzystywano do usypywania nasypu. Wywaliły się 7.07.1987. Stwierdzono, że nie będą one przywrócone i są zakopane tam do dzisiaj. Ale czy to prawda?
Wiadukt Drogowej Trasy Średnicowej w Świętochłowicach z rezerwą pod KRR:
Swoją drogą, zarówno prace nad KRR jak i DTŚ rozpoczęto w tym samym roku, czyli 1986. Obie były wtedy rozmachem, a dziś tylko DTŚ jest na ukończeniu.
Pomocnicza stacja postojowa Katowice Bogucice:
Widać to jadąc od strony Krakowa, przed st. Katowice Zawodzie, po prawej stronie. Też były już tory.
W Gliwicach wybudowano peron 4, jednak KRR z niego nie miała korzystać, a wykorzystywać w całości peron 1. W Gliwicach wybudowano także nastawnię pod kątem KRR, ale nie wiem którą.
Prace rozpoczęto także w Pyskowicach.
Ograniczę się do najbardziej widocznych.
Najbardziej widoczne są od Zabrza do Rudy Śląskiej. Do ok. 1993 roku leżały nawet tory.
Nastawnia dla stacji Zabrze Główne:
Kładka nad torami w Zabrzu:
Co ciekawe, łączy ona ulicę Cmentarną, która nie ma chodnika, z ulicą Skalley, na której nie ma żadnych budynków mieszkalnych. Wcześniej w tym miejscu był przejazd drogi gruntowej w poziomie szyn.
Wiadukt w Rudzie Śląskiej:
Z ulicy wygląda tak: http://goo.gl/maps/3qujv
Krąży pogłoska, że nieopodal tego wiaduktu są zakopane dwa wagony 409V, które wykorzystywano do usypywania nasypu. Wywaliły się 7.07.1987. Stwierdzono, że nie będą one przywrócone i są zakopane tam do dzisiaj. Ale czy to prawda?
Wiadukt Drogowej Trasy Średnicowej w Świętochłowicach z rezerwą pod KRR:
Swoją drogą, zarówno prace nad KRR jak i DTŚ rozpoczęto w tym samym roku, czyli 1986. Obie były wtedy rozmachem, a dziś tylko DTŚ jest na ukończeniu.
Pomocnicza stacja postojowa Katowice Bogucice:
Widać to jadąc od strony Krakowa, przed st. Katowice Zawodzie, po prawej stronie. Też były już tory.
W Gliwicach wybudowano peron 4, jednak KRR z niego nie miała korzystać, a wykorzystywać w całości peron 1. W Gliwicach wybudowano także nastawnię pod kątem KRR, ale nie wiem którą.
Prace rozpoczęto także w Pyskowicach.