06.09.2014, 23:02
Pozostałości po wielkim, nieukończonym przedsięwzięciu lat 80., jakim była Kolej Ruchu Regionalnego jest całe mnóstwo. Stan zaawansowania prac ocenia się jako 25%.
Ograniczę się do najbardziej widocznych.
Najbardziej widoczne są od Zabrza do Rudy Śląskiej. Do ok. 1993 roku leżały nawet tory.
Nastawnia dla stacji Zabrze Główne:
![[Obrazek: 10178128_686080408138215_309237880179303...5614742729]](http://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/10178128_686080408138215_3092378801793035380_n.jpg?oh=701b053c19a32f1775cf844a655b8652&oe=548F63BC&__gda__=1419655949_b348a8c0d97c223de20fbc5614742729)
![[Obrazek: 84094.jpg]](http://zabrze.fotopolska.eu/foto/m/84/84094.jpg)
![[Obrazek: 84089.jpg]](http://zabrze.fotopolska.eu/foto/m/84/84089.jpg)
Kładka nad torami w Zabrzu:
![[Obrazek: 83984.jpg]](http://zabrze.fotopolska.eu/foto/m/83/83984.jpg)
![[Obrazek: 435723.jpg]](http://zabrze.fotopolska.eu/foto/m/435/435723.jpg)
![[Obrazek: 435735.jpg]](http://zabrze.fotopolska.eu/foto/m/435/435735.jpg)
Co ciekawe, łączy ona ulicę Cmentarną, która nie ma chodnika, z ulicą Skalley, na której nie ma żadnych budynków mieszkalnych. Wcześniej w tym miejscu był przejazd drogi gruntowej w poziomie szyn.
Wiadukt w Rudzie Śląskiej:
![[Obrazek: 10689736_686081244804798_741041824113868...ba941e3564]](http://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10689736_686081244804798_7410418241138680178_n.jpg?oh=721271f3242ec35262f7029825506724&oe=54918F5F&__gda__=1419484547_ebcbf7c85dad5ee28ec169ba941e3564)
Z ulicy wygląda tak: http://goo.gl/maps/3qujv
Krąży pogłoska, że nieopodal tego wiaduktu są zakopane dwa wagony 409V, które wykorzystywano do usypywania nasypu. Wywaliły się 7.07.1987. Stwierdzono, że nie będą one przywrócone i są zakopane tam do dzisiaj. Ale czy to prawda?
Wiadukt Drogowej Trasy Średnicowej w Świętochłowicach z rezerwą pod KRR:
![[Obrazek: 579838.jpg]](http://chorzow.fotopolska.eu/foto/m/579/579838.jpg)
Swoją drogą, zarówno prace nad KRR jak i DTŚ rozpoczęto w tym samym roku, czyli 1986. Obie były wtedy rozmachem, a dziś tylko DTŚ jest na ukończeniu.
Pomocnicza stacja postojowa Katowice Bogucice:
![[Obrazek: 10696324_686073468138909_381878582947224...e=5492F09F]](http://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/q91/s261x260/10696324_686073468138909_3818785829472246856_n.jpg?oh=74d95eda01b380efa31f7e500ad1acf5&oe=5492F09F)
Widać to jadąc od strony Krakowa, przed st. Katowice Zawodzie, po prawej stronie. Też były już tory.
W Gliwicach wybudowano peron 4, jednak KRR z niego nie miała korzystać, a wykorzystywać w całości peron 1. W Gliwicach wybudowano także nastawnię pod kątem KRR, ale nie wiem którą.
Prace rozpoczęto także w Pyskowicach.
Ograniczę się do najbardziej widocznych.
Najbardziej widoczne są od Zabrza do Rudy Śląskiej. Do ok. 1993 roku leżały nawet tory.
Nastawnia dla stacji Zabrze Główne:
![[Obrazek: 10178128_686080408138215_309237880179303...5614742729]](http://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/10178128_686080408138215_3092378801793035380_n.jpg?oh=701b053c19a32f1775cf844a655b8652&oe=548F63BC&__gda__=1419655949_b348a8c0d97c223de20fbc5614742729)
![[Obrazek: 84094.jpg]](http://zabrze.fotopolska.eu/foto/m/84/84094.jpg)
![[Obrazek: 84089.jpg]](http://zabrze.fotopolska.eu/foto/m/84/84089.jpg)
Kładka nad torami w Zabrzu:
![[Obrazek: 83984.jpg]](http://zabrze.fotopolska.eu/foto/m/83/83984.jpg)
![[Obrazek: 435723.jpg]](http://zabrze.fotopolska.eu/foto/m/435/435723.jpg)
![[Obrazek: 435735.jpg]](http://zabrze.fotopolska.eu/foto/m/435/435735.jpg)
Co ciekawe, łączy ona ulicę Cmentarną, która nie ma chodnika, z ulicą Skalley, na której nie ma żadnych budynków mieszkalnych. Wcześniej w tym miejscu był przejazd drogi gruntowej w poziomie szyn.
Wiadukt w Rudzie Śląskiej:
![[Obrazek: 10689736_686081244804798_741041824113868...ba941e3564]](http://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10689736_686081244804798_7410418241138680178_n.jpg?oh=721271f3242ec35262f7029825506724&oe=54918F5F&__gda__=1419484547_ebcbf7c85dad5ee28ec169ba941e3564)
Z ulicy wygląda tak: http://goo.gl/maps/3qujv
Krąży pogłoska, że nieopodal tego wiaduktu są zakopane dwa wagony 409V, które wykorzystywano do usypywania nasypu. Wywaliły się 7.07.1987. Stwierdzono, że nie będą one przywrócone i są zakopane tam do dzisiaj. Ale czy to prawda?
Wiadukt Drogowej Trasy Średnicowej w Świętochłowicach z rezerwą pod KRR:
![[Obrazek: 579838.jpg]](http://chorzow.fotopolska.eu/foto/m/579/579838.jpg)
Swoją drogą, zarówno prace nad KRR jak i DTŚ rozpoczęto w tym samym roku, czyli 1986. Obie były wtedy rozmachem, a dziś tylko DTŚ jest na ukończeniu.
Pomocnicza stacja postojowa Katowice Bogucice:
![[Obrazek: 10696324_686073468138909_381878582947224...e=5492F09F]](http://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/q91/s261x260/10696324_686073468138909_3818785829472246856_n.jpg?oh=74d95eda01b380efa31f7e500ad1acf5&oe=5492F09F)
Widać to jadąc od strony Krakowa, przed st. Katowice Zawodzie, po prawej stronie. Też były już tory.
W Gliwicach wybudowano peron 4, jednak KRR z niego nie miała korzystać, a wykorzystywać w całości peron 1. W Gliwicach wybudowano także nastawnię pod kątem KRR, ale nie wiem którą.
Prace rozpoczęto także w Pyskowicach.