01.10.2014, 19:12
rustsaltz napisał(a):4,6 jest minimalnie na końcu, więc na pewno przy tej wartości nie hamuje.
Tak, ale na loku odczytasz 4,8... A na końcu...
Sterowanie napędem w modernizowanych i nowych lokomotywach
|
01.10.2014, 19:12
rustsaltz napisał(a):4,6 jest minimalnie na końcu, więc na pewno przy tej wartości nie hamuje. Tak, ale na loku odczytasz 4,8... A na końcu...
01.10.2014, 19:22
rustsaltz napisał(a):4,6 jest minimalnie na końcu, więc na pewno przy tej wartości nie hamuje.Dla pociągu towarowego
01.10.2014, 19:36
przewoz napisał(a):Tak, ale na loku odczytasz 4,8... A na końcu...Zależy jaki długi, jaki szczelny Cytat:Dla pociągu towarowegoAleż oczywiście
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
03.10.2014, 11:15
Trochę światła na hamowanie rzucę może takim, oto filmikiem?:
http://www.youtube.com/watch?v=ci_VRm2YHCA Pociąg składał się z: lokomotywy prowadzącej serii ST45, 25 ładownych wagonów o łącznej długości 290 metrów i masie 1780 ton, lokomotywy popychającej serii SM42. W czasie 00:00:05,84 i 00:00:56,16 słychać charakterystyczny świst (upust powietrza, a jeszcze wcześniej dwa "pstryknięcia" mikrowyłączników w manipulatorze hamulca zespolonego ST45) na zaworze rozrządczym SAB-WABCO w lokomotywie prowadzącej - opóźniony o czas kodowania/transmisji/dekodowania w telefonii GSM ST45 utrzymywała równe 5 atmosfer i tyle też było na końcu pociągu. [ Dodano: 2014-10-03, 12:39 ] przewoz napisał(a):Zasadniczo chyba spadek do 4,8 to już hamowanie dla wagonów... Zasadniczo hamowanie rozpoczyna się od spadku o 0,5 bara, a kończy na spadku o 1,5 bara (atmosfery), czyli z wyjściowych pięciu lub mniej jak skład nieszczelny i długi do 4,5 (i proporcjonalnie do niższej wartości na końcu długiego pociągu np. 4,1), oraz z pięciu do 3,5 (i jw.). Luzowanie stopniowe ma przedostatni stopień na poziomie 4,8 bara (ostatni to całkowity "luz" czyli =5). W hamulcach rodem z IPS pierwszy stopień hamowania (oznaczony jest nawet cyfrą: 1) znajduje się dwa "ząbki" za pozycja "tzw. "jazdy". Pośrednia pozycja pomiędzy [J] a [1] to jest pozycja luzowania stopniowego. Gdyby jej użyć do hamowania, to sterownik tablicy hamulcowej najpierw wypuszcza powietrze i obniża ciśnienie w przewodzie głównym do 4,5, czyli skutecznie inicjuje hamowanie w zaworach rozrządczych wagonów i w samej lokomotywie, by po chwili podnieść do 4,8 i częściowo odluźnić cylindry hamulcowe. Cytat:Swoje sterowniki dawał np NES do niektórych modernizacji starszych, również Lokel (dla Pesy). Poza tym IPS (już wymieniony) i do ET22 chyba własne miał ENTE - ale tu dobrze już nie pamiętam, zeus04, będzie wiedział OIDP WASKO Gliwice opracowywał a ENTE Gliwice produkuje takie. Cytat:Ano, szczególnie u największych przewoźników ciężko to dopilnować. Klęska urodzaju panie Ciężko równolegle "ogarnąć" tyle typów i podtypów. Pozdrawiam |
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Sterowanie niemieckimi lokomotywami elektrycznymi Einheitslok | yahya | 0 | 595 |
01.10.2023, 14:44 Ostatni post: yahya |
|
Typowe, najczestsze usterki w lokomotywach EU/EP07 i EP09? | Matt01 | 8 | 5 878 |
26.01.2020, 18:08 Ostatni post: rustsaltz |
|
PKP Cargo zamawia 31 nowych lokomotyw sześcioosiowych! | norbis97 | 23 | 11 946 |
08.11.2019, 10:33 Ostatni post: Koni |
|
Luzowanie nowych lokomotyw | wołodyjowskiIC | 3 | 3 515 |
20.10.2016, 19:08 Ostatni post: zeus04 |
|
Zeszyt o lokomotywach - teksty | muzeumkolekcji | 7 | 5 846 |
19.04.2016, 11:09 Ostatni post: muzeumkolekcji |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |