15.10.2014, 18:46
Są jednakowe, ale tarczę DO umieszcza się niżej. No i maszynista wie, gdzie znajdują się tarcze On.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
PL-KSL
Kilka pytań odnośnie Sz i S1
|
15.10.2014, 18:46
Są jednakowe, ale tarczę DO umieszcza się niżej. No i maszynista wie, gdzie znajdują się tarcze On.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
15.10.2014, 18:55
W kwesti sygnału Pc2 - oto fragment zaleceń PKBWK do UTK z dnia 14.03.2012 r.:
W nawiązaniu do prowadzonego postępowania wyjaśniającego w sprawie poważnego wypadku kat. A01 zaistniałego w dniu 03.03.2012 r. o godz. 20:57 w torze nr 1 w km. 21,150 linii nr 64 na szlaku Sprowa – Starzyny działając na podstawie art. 28 l ust. 1 oraz 6, 8 i 9 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. Nr 86, poz. 789, z późn. zm.) .) w ocenie Mojej jako kierującego zespołem komisji kolejowej przed zakończeniem postępowania niezbędne jest podjęcie działań zwiększających bezpieczeństwo ruchu kolejowego, dlatego też: zalecam pilne wdrożenie przez zarządców infrastruktury i przewoźników pod nadzorem Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego do czasu zmiany postanowień Rozporządzenia z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz. U. Nr 172 poz. 1444 z późniejszymi zmianami) następujących działań: 1. dokonanie w przepisach wewnętrznych spółki PKP PLK SA. (w szczególności instrukcji Ie1) oraz innych odpowiednich przepisach wewnętrznych pozostałych zarządców infrastruktury - zmian polegających na wprowadzeniu obowiązku oświetlania czoła pociągu lub innego pojazdu kolejowego sygnałem Pc2 (dwa białe światła i jedno czerwone), gdy jedzie on torem szlakowym w kierunku przeciwnym do zasadniczego niezależnie od rodzaju zastosowanej blokady liniowej; Jeżeli do dnia dzisiejszego, czyli ponad dwa lata od wydania zarządzenia nie wprowadzono do przepisów wnioskowanych zmian, to gratuluję kolei stosunku do bezpieczeństwa ruchu. Tarcze On i DO nie są jednakowe. Tarcza On jest oświetlana sygnałem nocnym w otworze na dysku, tarcza DO jest oświetlana sygnałem nocnym na maszcie pod dyskiem, różnią się wymiarami, ponadto przed tarczą DO nie ustawia się wskaźnika W1.
15.10.2014, 19:00
Oczywiście, że nie wdrożono. A ponieważ obowiązuje instrukcja, a nie zalecenie świeci się trzy białe.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
16.10.2014, 17:59
Panowie PC 2 - pytanie czy ten sygnał obowiązuje tylko na szlaku z semaforami polsamoczynymi? w zapisie instrukcji jest iż obowiązuje bez blokady SBL - dobrze rozumie?
16.10.2014, 18:04
Obowiązuje na szlaku BEZ BLOKADY LINIOWEJ.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
16.10.2014, 20:33
rustsaltz napisał(a):Obowiązuje na szlaku BEZ BLOKADY LINIOWEJ.Bez dwukierunkowej blokady liniowej. Taka drobna różnica.
16.10.2014, 21:42
bez blokady liniowej - blokada liniowa to - to samo co SBL?? proszę wyjaśnić amatorowi ps i dlaczego akurat dwukierunkowej?
16.10.2014, 22:08
Blokada liniowa to zespół urządzeń technicznych do regulacji następstwa pociągów oraz ustalania kierunku ruchu na szlaku.
Rozróżniamy blokadę liniową półsamoczynną - następstwo pociągów oraz ustalanie kierunku ruchu na szlaku (odstępie) jest kontrolowane i regulowane przez personel obsługi nastawni sasiednich posterunków ruchu; oraz blokadę liniową samoczynną (sbl) - regulująca w sposób automatyczny następstwo pociągów. Blokada liniowa może być jednokierunkowa - przeznaczona do regulacji następstwa pociągów w jednym kierunku ruchu po danym torze, lub dwukierunkowa - przeznaczona do regulacji następstwa pociągów w obu kierunkach jazdy po danym torze. Polecam szczegółowy opis tego zagadnienia tu: http://www.transportszynowy.pl/kolpblsblprow.php Wg obecnie obowiązujących przepisów (mimo zalecenia PKBWK do UTK z dnia 14.03.2012 r.) sygnału Pc2 nie stosuje się na szlaku wyposażonym w blokadę liniową dwukierunkową.
10.02.2016, 09:29
Mam pytanie odnośnie ostatniego semafora odstępowego SBL z w 18. Gdy jest wyświetlany na nim sygnał S1 STÓJ czy można go pominąć i jechać na widoczność 20km/h.
10.02.2016, 09:58
Sygnał S1 podawany przez semafor odstępowy samoczynny jest wskazaniem względnym, co oznacza, że po zatrzymaniu się pociągu przed nim, gdy nie nastąpi zmiana na sygnał zezwalający, można semafor pominąć i jechać dalej z prędkością nie przekraczającą 20 km/h aż do kolejnego semafora, od którego jazda będzie uzależniona od jego wskazań. Dla odróżnienia semaforów sbl od semaforów półsamoczynnych, których wskazanie sygnału S1 jest bezwzględne, maluje się ich słupy na biało. Zasada ta dotyczy wszystkich semaforów sbl, także ostatniego przed semaforem wjazdowym, ze wskaźnikiem W18.
10.02.2016, 11:11
tak ale nastepny semafor to półsamoczynny,którym steruje dyżurny i przed którym może znajdować się pociąg. Pomijając semafor sbl z S1 bez w18 jadąc z prędkością do 20 km/h daje możliwość zwolnienia kolejnego odcinka przez poprzedni pociąg, natomiast mijając ostatni nie bo pocią może stac przed semaforem tak długo aż dyżurny go nie puści.Jak będzie długi odcinek między semaforami a krótkie pociągi to na odcinku między ostatnim SBL a semaforem mogą znaleść się trzy pociągi.To mnie właśnie zastanawia.
10.02.2016, 11:34
Proszę sobie przeczytać § 3, ust. 16 instrukcji Ie-1(E-1) oraz § 31 instrukcji Ir-1(R-1), tam wszystko jest jasno wytłumaczone.
10.02.2016, 12:03
ok,dziekuje
|
Podobne wątki… | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Sygnał zastępczy i kilka pytań m.in z E-1 | dring | 22 | 15 048 |
16.02.2014, 19:10 Ostatni post: stach57 |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |