Liczba postów: 1 430
Liczba wątków: 62
Dołączył: 28.02.2018
Reputacja:
3
Dlaczego mają być problemowe? Vectrony są produkowane od kilku lat, więc choroby wieku dziecięcego powinny mieć już za sobą :-).
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
Kozioł, przecież w Polsce jeżdżą już wielosystemowe Vectrony i to dla PKP Cargo :-). Jeżeli nie mylę się to jeżdżą 4 sztuki wynajęte od DB Shenker właśnie na trasie Polska - Niemcy. Do tego w PKP IC też jeżdżą, ale chyba jednosystemowe. Więc wiek dziecięcy mają za sobą, dodatkowo są już przetestowane przez naszych maszynistów.
Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Liczba postów: 1 558
Liczba wątków: 65
Dołączył: 15.11.2014
Reputacja:
0
przem710, słuszna uwaga.
Dopiero teraz spojrzałem w swoje zdjęcia i zgadza się - Vectrony jeżdżą tylko dla PKP IC - Cargo wydzierżawiło EuroSprintery i one są wielosystemowe, a Vectrony(PKP IC) są jednosystemowe.
Przepraszam za zamieszanie, obiecuję poprawę :-).
Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Teraz polscy producenci powinni wyciągnąć wnioski z tej sytuacji. Cargo jak widać dynamicznie się rozwija, a co za tym idzie prędzej czy później pojawi się zapotrzebowanie na kolejne lokomotywy. Warto być przygotowanym.
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Na polski rynek szybko nie zamierza, co zresztą potwierdziło samo PKP Cargo. Póki co jedyna formą odświeżenia parku lokomotyw są modernizacje, co zresztą jest zauważalne.
ST45, ST46, ST44-12xx, SM42-12xx, ST48, EU07-15xx, ET22-20xx, ET22-12xx.
Liczba postów: 66
Liczba wątków: 2
Dołączył: 17.09.2014
Reputacja:
0
Choroba, szkoda że Cargule nie modernizują SU46. Przecież to jest bardzo mocna lokomotywa, po odpowiedniej modernizacji byłaby bardzo silna.
1. Wymienić silnik albo zmodernizować obecną jednostkę na bazie obecnego bloku. Szlif, rozrząd, głowice, może tulejowanie. Chodziłoby to jak zegarek.
2. Wywalić prądnicę grzewczą, wymieć układ wtryskowy z dozowaniem paliwa na czele, regulację wzbudzenia zbudować na tranzystorach.
3. Modernizacja kabin do odpowiedniego standardu i instalacji elektrycznej.
4. Ograniczenie szybkości maksymalnej ze 125 do 100km/h poprzez zmianę przekładni głównej. Dzięki temu zyskałoby się większy moment obrotowy na kołach.
Gagarin ma prądnicę o mocy 1270kW, SU46 ma 1450kW, co jeszcze przy zmianie przełożenia dałoby zwiększenie siły lokomotywy. Tak więc powstałaby ciężka sześcioosiowa maszyna pokroju ST44 :-)
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
ST44 nie ma zabezpieczeń nadmiarowych, prądnicy nie da się spalić, silników trakcyjnych też nie, raczej w polskich fabrykach nie powstanie nic, co by temu mogło dorównać (zwłaszcza przy obecnych normach unijnych). Zresztą niemal wszystkie modernizacje to niewypał.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 1 548
Liczba wątków: 5
Dołączył: 18.03.2011
Reputacja:
0
Modernizacje... ech.. Jak to mówią - tanie mięso psy jedzą. Przy podejściu "zrobić prawie za darmo" - zawsze będą niewypałem.