Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Po co komu KDP?
Jakoś jadąc samochodem w okolicach autostrady A2 pomimo ekranów akustycznych dociera do mnie hałas przejeżdżających aut, zatem zastosowane tam ekrany nie sprawdzają się.

@Ostrowianin
Chcesz to sam zainstaluj sobie taki ekran pod blokiem, bo ja nie mam zamiaru psuć sobie widoki z okna swojego bloku.
Ponadto w krajach zachodniej Europy nie odwalają fuszerki i tam nie oszczędzają na takich rozwiązaniach, a u nas wszystko robi się po łebkach.

@rustsaltz
Co ma myślenie to obserwacji w terenie i zauważeniu sytuacji, że ekrany nie zawsze zdają egzamin, jeżeli są źle zamontowane i zastosowane w nich materiały nie spełniają jakiś tam wymagań
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

pitagoras23, Z tym, że wtedy gdy takie inwestycje tam były robione nie było tego całego kryzysu. Teraz nawet takie kraje jak Francja odczuwają światowy kryzys. A w Polsce na pewno w najbliższym czasie nie powstanie KDP, bo i u Nas zaczyna się szukać oszczędności, więc pewnie będzie to za niedługo temat tabu
ZKubaZPucusZ YouTube Channel on Facebook

Nie piszę postów, gdy nie wnoszą one nic do tematu.
Odpowiedz

Moja Babcia mieszka około 30 metrów od takiego ekranu za którym znajduje się była droga krajowa nr 1, fakt idealne rozwiązanie to na pewno nie jest, lecz bardzo pomaga i w peweny stopniu dźwięk jest wyciszony. Nie przesadzajmy z tym hałasem, w centrach miast poziom hałasu jest o wiele większy niż przy potencjalnej linii KDP, tysiące ludzi mieszkają za granicą przy takich liniach więc i w Polsce mogą, krzywda im się nie stanie.
Odpowiedz

przem710, eee w Polsce kury się przestaną nieść Wink

Ekran akustyczny daje spore wyciszenie. Różnice sięgają kilkudziesięciu decybeli.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

U nas jest jak w Afryce podczas suszy. Wszystkie słonie płaczą: „Chcemy do wodopoju!”. Ryczą, ryczą i ryczą! Trąbią i trąbią, aż busz się trzęsie. Ale stoją w miejscu, jakby woda miała sama do nich przypłynąć. Na to z buszu wychyla się małpa i rzecze: „Tam za górkami jest rzeczka, podejdźcie sobie, kochane trąbaski – długonoski”. Słonie patrzą na małpę, ale nie słuchają, bo co tam jakaś małpa będzie im mówić, gdzie znaleźć wodopój. Efekt – cierpią bez wody – zastygłe we własnej „strategicznej” dumie i nieomylności - pisze na blogu Robert Wyszyński.

Dziś buszmeńską małpą (w dodatku mądralińsko-mikolską) będę ja. Pokażę słoniom (trąbiącym: ”nas nie stać”, „nie ma środków na KDP”, „bieda, bieda – bo wielki szmal idzie tylko na drogi”) za co ZACZĄĆ budować KDP w pierwszym etapie. Bo od czegoś trzeba zacząć, prawda? A zazwyczaj najtrudniejszy jest pierwszy krok – nawet przy pisaniu tekstu...

(...)

Zoptymalizować kosztowo wybrane modernizacje „POIiŚ” – czyli ok. 50-60% - aby stosunek pomiędzy ich kosztem wykonania a najbardziej pożądanym zyskiem w postaci skrócenia czasu jazdy okazał się efektywniejszy niż dotychczas. W ten sposób uzyskujemy - w zależności od wersji - od 6 do 8 mld złotych na rozpoczęcie dwóch pierwszych odcinków KDP: Wrocław/Czernica – Nowe Skalmierzyce oraz Nowe Skalmierzyce – Błaszki - Łódź Kaliska (bez tunelu KDP lub z tunelem, jeśli oszczędzony fundusz byłby wystarczający).

źródło:
Rynek kolejowy
Odpowiedz

pitagoras23 napisał(a):Ekrany nie dają w pełni wyciszenia. Zawsze jakiś tam hałas będzie. Można je stosować, ale czy one naprawdę pomagają?

Efekt jest spory bo wycisza z dobre 30-40 dB. Całego hałasu się nigdy nie wytłumi, to najlepiej wtedy tunele budować. Zamiast rozpędzonego głośnego pociągu który wydaje z 100dB usłyszysz go ciszej i o to tutaj chodzi. Fakt na KDPie będą użyte pewnie inne konstrukcje odbijające dźwięk bo tam to hałas będzie mocny.

Inna metoda to budowanie w przekopie, sam przekop już odbija dźwięk
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Odpowiedz

Na odcinku Skierniewice-Łódź Widzew są ekrany i postawiłbym pod znakiem zapytania to czy one coś dają. Na pewno szpecą, bo są pomalowane na szaro.
Odpowiedz

Na zachodzie takie ekrany to normalność, a w Polsce wydziwianie. Jak to nic nie dają, lepsze ekrany niż nic. Mieszkam w centrum miasta dość blisko ruchliwej ulicy, no-stop hałas, wolałbym przy takim ekranie.
Odpowiedz

Ludzie, którzy mieszkają przy torach całe życie z okien widzieli las który jest po drugiej stronie torów, a teraz patrzą na szary betonowy płot wysoki na kilka metrów. Getto.
Odpowiedz

A ja mieszkam przy torach i po kilku wizytach przy autostradzie uważam, że mam dobrze, zwłaszcza, że po wymianie okien pociągów prawie nie słychać (latem liczy się, że nie jedzie znajomy, któremu umyśli się po nocy trąbić)
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

Jeszcze tylko na zatwierdzenie przez Radę Ministrów czeka projekt przebiegu Kolei Dużych Prędkości - wraz z rozrysowanym rozgałęzieniem linii między Kaliszem a Ostrowem. Wcześniej projekt KDP zyskał akceptację Zespołu Międzyresortowego.

[Obrazek: igrek_pewny2.jpg]

"Polska Kolej Dużych Prędkości stanowić będzie element europejskiego systemu kolei, a regionalne przystanki stworzą szansę na aktywizację regionów" - podkreślił wiceminister infrastruktury Andrzej Massel, podczas podczas ubiegłotygodniowego, międzynarodowego seminarium poświęconego KDP. W spotkaniu, podczas którego prezentowano już jako pewnik trasę z "igrekiem", czyli jej rozgałęzieniem do Poznania i Wrocławia uczestniczyli też przedstawiciele aglomeracji kalisko-ostrowskiej.

źródło: www.rc.fm
Odpowiedz

Z tego co wyczytuje, to planują też połączenie z KDP w Czechach do Ostrawy. Co by nie powiedzieć, bo bardzo dobre posunięcie z ich strony, bo to połączy odrazu cały korytarz w jedno. Rada Ministrów powinna to spokojnie podpisać i potem czekamy na rozwój wydarzeń.
After student session. Na kolejowe sprawy już czas
Odpowiedz

Piechociński: KDP w Polsce nie tak prędko

Janusz Piechociński, wiceprzewodniczący sejmowej komisji infrastruktury powiedział podczas Kongresu Kolejowego 2011, że kryzys gospodarczy może wymusić na polskim rządzie decyzję o zamrożeniu projektu budowy linii kolejowej łączącej Warszawę z Poznaniem i Wrocławiem do roku 2020.

Odpowiedz

Jak informuje Rynek Kolejowy, minister Nowak zamroził KDP przynajmniej do 2030 roku. Zamiast tego chce się skupić na modernizacji już istniejącej infrastruktury. Czyżby wreszcie trafił się minister o zdrowym rozsądku?

Czytaj więcej na stronie Rynku Kolejowego
Odpowiedz

Rewelacja! Nie mogłem uwierzyć, gdy to przeczytałem. W końcu ktoś dostrzegł, że zanim wybudujemy KDP to rozsypią nam się magistrale - niech tylko nic nie podkusi Nowaka do zmiany zdania, pewnie wielu doradców będzie mu to sugerować.

Bez świecidełek, ale skutecznie - tak się zapowiada. Dajmy mu czas, niech pokaże swoją wizję polskiej kolei, bo zaczął ciekawie.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
13 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.